Toon posts:

RW's niet herkend en dus niet te wissen

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NEC-ND1300 DVD brander. Hiermee kan ik wel RW branden, maar naderhand niet meer wissen, omdat ze niet herkent worden. Ik heb XP prof als operating system en gebruik als brand programma zowel nero 5.5.10.42 als Easy cd creator 5.02 platinum. Ook Cd-in herkent de RW niet. Sommige Rw's zijn maar 1x beschreven (Verbatim) e sommige RW's een keer of 10 met de oude brander (TDK).

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ligt het aan de software/hardware of een combinatie van beide?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Zijn de ATIP gegevens wel uitleesbaar?
  • Wat zegt hij bij medium info in Nero?
  • Gaat het om low, high of ultrahigh speed CD-/DVD-RW's ?
  • Heb je al een ander brandprogramma geprobeerd? (CloneCD bijv. of SuperBlank)
  • Is het (in XP) ingebouwde brandprogramma disabled?
  • Welke firmware versie heeft de brander? (wordt de media ondersteund?)
  • Welke foutmelding krijg je van Nero?
  • Zijn er ook nog andere brandprogramma's geinstalleerd (geweest)? En heb je al geprobeerd als er maar 1 geinstalleert is?
  • Is het branden wel succesvol verlopen van die CD/DVD-RW? (TOC in orde?)
  • Gebruik je quick of full format?
  • Heb je dit alleen met die CD/DVD-RW's of met alle?
  • VirtualCD al uitgeschakeld om te testen?
  • Is de WinASPI driver geinstalleerd?
  • Is er DirectCD, InCD, DLA of dergelijke packetsoftware geinstalleerd? (gebruik daarvan de format / diagnostics eens?)
IK weet dat dit onderwerp al eerder aan od is gekomen
klopt... (zelfs ook voor Nec, Philips, Ricoh, Lite-On, HP, Mitsumi, Nec, Aopen etc)...
De verbatims zijn nieuw, dus daar ligt het niet aan.
Nieuw zijn zegt niet veel... Eerder het omgekeerde: media moet oud genoeg zijn om in de firmware te zijn opgenomen als zijnde ondersteund - en anders middels een selfcheck (prewrite powercalibration) verwerkbaar zijn. Te nieuw kan je dus ook tegenwerken - net als betasoftware...
offtopic:
Een nieuw topic openen was niet nodig, hoor. Je topic is gewoon verplaatst naar OM. Je kunt de geschiedenis van je geplaatste berichten bekijken door op je naam te klikken of op je posthistory in je profiel. Tip: als jij je mailadres in je profiel zet kunnen andere gebruikers je ook mailen - bijv. om je over dit soort misstanden te informeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zowel explorer als nero als easy cd creator lezen het medium als readonly / audiocd.
Cdin en directcd kunnen ook geen Rw herkennen. Verbatim zijn highspeed en TDk gewoon speed. Superblank werkt ook niet. Het kan toch niet zo zijn, dat ik de RWs heb afgesloten?? Normaliter kan je ze toch naderhand wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gesproken kan je een gesloten CDRW ook gewoon wissen.
Probeer anders of het wel werkt met CloneCD of als je 1 van de vele (conflicterende?) brandprogramma's verwijderd (ook bijv. de ingebouwde van XP).

Als redmiddel zou je kunnen overwegen om het op een andere PC te wissen. Dat heb ik in het verleden ook wel vaker gedaan met schijfjes die om vage reden niet meer gewist werden.

Herkent hij via de ATIP wel dat het een CDRW is?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook clone cd herkent hem niet als RW. Wat bedoel je met ATIP?? Het lijkt erop dat alles de cds ziet als CD-rom en als RW. Hoe kan ik in Xp de ingebouwde uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Dit verhaaltje had net in een ander topic geschreven, maar is hier zeker ook toe te passen:

Ik kwam er net ook achter dat mijn Nec-1300 kuren heeft met Platinum DVD+RW media.

Schrijven ging prima, maar toen ik wilde wissen in Nero zelf gaf 'ie een error.
Daarna een paar keer met InCd proberen te wissen, en zowaar kon ik 'm opeens wissen, en weer gebruiken.

Maar daarnet weer eens proberen te wissen, met zowel met Nero als InCD, en hij begon, maar halverwege een error, en nu ziet hij de +RW helemaal niet meer..
DVD+RW-schijfje dus naar de kl**ten?

Ik begin steeds meer spijt van die NEC te krijgen want lezen doet 'ie ook al beroerd..

Heb de 1f05 firmware van Herman erin zitten overigens..

(edit)

Nu breekt mijn klomp.... 8)7

Stop ik dus dat Dvd+Rw schijfje in mijn andere Dvd-speler die in m'n zelfde pc zit (Pioneer S106) blijkt die hem dus als InCd- schijf te zien.
En met alle bestanden er nog op.. :?

Maar stop ik hetzelfde schijfje in mijn Nec-1300, dan zegt ' ie dat er geen media inzit, en ziet ' ie dus helemaal niets.. :?
En valt dus ook niet te lezen en niet te wissen.. |:(

Een ander Platinum Dvd-Rw schijfje waar data opstaat, wil de Nec wel gewoon lezen, overigens...
Rare boel hoor... :(

(/edit)

[ Voor 32% gewijzigd door Apestaartje op 12-08-2003 00:19 ]

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Nou, ik denk dat ik m'n Nec-je maar weer ga inruilen. :(

Heb een paar gloednieuwe Platinum DVD+RW's gekocht en hij zeikt over "illegal media" en/of andere vage meldingen.

Heb alle mogelijke firmware's gechecked, maar het meest zorgwekkende is dat 'ie een "PRRR...PRRR, TOK, TOK" :? geluidje maakt als je dus wilt gaan formatteren.
Wat dus ook niet lukt daarna..
Het is een vreemd mechanisch geluid, dus ik vertrouw het niet. :/

Wel vaag dat er best wel veel problemen zijn met die Nec-jes.. :r

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Pagina: 1