Toon posts:

bios upgrade en eerst goed lezen voordat je iets dicht gooit

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
tweede poging....

oeps zag um te laat :)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 23:24 ]

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 23:21:
tweede poging....

ik wil mijn bios upgraden, maar heb geen floppdrive meer.
Er zijn geen bestanden maar een setup van MSI en deze moet en zal een floppy drive zien??

niet iedereen heeft zo even een floppy extra thuis liggen dus zijn er andere mogelijkheden ?

moederboord is MSI KT3 ultra2
Ik deed het bij mijn msi k7t-turbo met MSI live bios, ik weet echter niet of dat ook werkt met jouw mobo.
Het progje stond ergens op de MSI site.
Heb het al weer gevonden, heet nu live update2.
http://www.msi-computer.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door makkie op 07-08-2003 23:26 ]

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb toevallig ook net mijn MSI KT3 ultra (dus niet de 2, maar volgens mij is dat hetzelfde bios) geupdate. Ik had wel een floppy maar het moet ook gewoon werken als je op een fat32 partitie van je harde schijf kunt booten in zo kaal mogelijk DOS.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook gebruikt. maar hier krijg je dus een een soort van setuptool en die zoekt als eerste naar een floppy drive...verder kom je niet ?

Verwijderd

Topicstarter
waar haalde je de files vandaan dan ??

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

http://www.msi.com.tw/pro...pt_bos_detail.php?UID=341

How to flash the BIOS.doc
Special Note:
The BIOS and DEVICE DRIVERS contained here are exclusively for Micro-Star products only. Micro-Star assumes no responsibility for any damages resulting from improper use or lack of technical expertise.

WARNING!!!!!
<h1>DON'T FLASH FROM A FLOPPY DISK!!!!</h1>
DON'T FLASH WHEN YOUR SYSTEM IS RUNNING FINE!!!!
DON'T FLASH IF YOU DON'T KNOW WHAT YOU ARE DOING!!!!
...nee! Mike, je meent het *D

Gewoon die files (amifl827.EXE en a6380vms.570) op je HD laten staan dus en bij voorkeur vanuit "echt" dos flashen. "echt" dos van cd booten misschien?

En lees de sluitpost van dion_b - dion_b in "bios upgraden zonder floppy drive???" - nog eens door. Kan best zonder floppendoos dus.

Je geeft trouwens sowieso te weinig info aan ons om een oplossing voor je probleem te zoeken - waar heb jij dat tooltje van MSI gevonden? Waar doel je precies op? Al een progje gezocht om een virtuele a: drive aan te maken en daar de files heen te laten schrijven zodat je de files daarna kan gebruiken om van HD te flashen?

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 07-08-2003 23:31 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.