Ik heb een projectje in VB6 waarbij het icoontje van een venster steeds moet veranderen. Om dat te bereiken heb ik een stel invisible pictureboxen op het form gegooid en daar (tijdens de design-fase, zodat het wordt 'ingebakken' in het programma) wat iconen in geladen, met transparante achtergrond.
Als ik het programma vanuit VB6 draai gaat alles prima, maar zodra ik het compileer en het gecompileerde programma draai, hebben de icoontjes opeens zwarte achtergronden gekregen
De iconen in de pictureboxen zélf zien er prima uit (ook in de gecompileerde versie), maar als ik ze aan de Form toewijs krijgen ze daar een zwarte achtergrond (ook in de taakbalk).
Hier zie je wat ik bedoel:

De achterste draait vanuit VB en de voorste is gecompileerd.
Iemand een oplossing? Tis echt heel irritant
Als ik het programma vanuit VB6 draai gaat alles prima, maar zodra ik het compileer en het gecompileerde programma draai, hebben de icoontjes opeens zwarte achtergronden gekregen
De iconen in de pictureboxen zélf zien er prima uit (ook in de gecompileerde versie), maar als ik ze aan de Form toewijs krijgen ze daar een zwarte achtergrond (ook in de taakbalk).
Hier zie je wat ik bedoel:
De achterste draait vanuit VB en de voorste is gecompileerd.
Iemand een oplossing? Tis echt heel irritant