Toon posts:

[VB6] Iconen ondoorzichtig na compilen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een projectje in VB6 waarbij het icoontje van een venster steeds moet veranderen. Om dat te bereiken heb ik een stel invisible pictureboxen op het form gegooid en daar (tijdens de design-fase, zodat het wordt 'ingebakken' in het programma) wat iconen in geladen, met transparante achtergrond.
Als ik het programma vanuit VB6 draai gaat alles prima, maar zodra ik het compileer en het gecompileerde programma draai, hebben de icoontjes opeens zwarte achtergronden gekregen :|

De iconen in de pictureboxen zélf zien er prima uit (ook in de gecompileerde versie), maar als ik ze aan de Form toewijs krijgen ze daar een zwarte achtergrond (ook in de taakbalk).

Hier zie je wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://rotzooi.lakwijk.com/iconenvaagheid.jpg

De achterste draait vanuit VB en de voorste is gecompileerd.

Iemand een oplossing? Tis echt heel irritant :(

Verwijderd

ehm, in een .ico file kan je het plaatje op meerdere formaten kwijt. Zo doe je bv. 16x16 voor de kleine, en 32x32 voor op je desktop. Het vervelende aan VB6 is dat hij altijd die 32x32 pakt als hij onder het proces van VB draait. Als je em wel compilet, zie je in de titlebar wel de 16x16 versie, en op je desktop de 32x32 versie. Ik denk dus dat de 32x32 versie wel goed is, maar je 16x16 niet :\

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet 99% zeker dat die 16x16 versie goed is, ik heb ze namelijk letterlijk uit msnmsgr.exe geript (stout :P).
Ook als ik een bestand maak met alleen de 32x32 versie en die in mn form wil zetten gaat het fout.
Is er nog een andere manier om iconen in je executable te proppen zonder daarvoor een picturebox of form te gebruiken?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 18:33
Resource file in je project gooien

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing was dus om de iconen in zo'n resource file te pleuren :D
Mocht iemand anders het nog nodig hebben, hier kun je zien hoe resource files werken