Toon posts:

[XP]Administrator pass voor recovery?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al flink rondegezochd en veeeel topics gevonden over dit onderwerp, maar mijn wat gecompliceerdere probleem verhoud alle oplossingen die ik heb gevonden.

Het gaat hier om een pc van mijn vader met veeeel software erop geinstalleerd, waardoor een re-install (nog even) uitgesloten is.

Het probleem ontstond toen hij een grote update draaide via windows update, na een reboot startte windows niet meer door en gaf aan bestand(en) te missen en adviseerde de recovery console te gebruiken.

Me vader heeft eerst nog 1x in safe mode op kunnen starten, maar kon daar niets vreemds vinden en probeerde daarna de recovery console, waarin het adminstrator paswoord niet vinden is (niet blank en niet 1 van de twee paswoorden van de twee gebruikers met administrator-rechten).

Probleem is dat het hier om volledig NTFS gepartitioneerde HDD's gaat, waardoor DOS-opties uitgesloten zijn. Ik heb ook wat over admin paswoorden gelezen, maar mijn idee was dat dat alleen voor win2k (server) geldt? Zo niet, dan moet iemand mij dat nog eens uitleggen, want ik kom er geen wijs meer uit.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 22:54:
probeerde daarna de recovery console, waarin het adminstrator paswoord niet vinden is (niet blank en niet 1 van de twee paswoorden van de twee gebruikers met administrator-rechten).
Hier wordt het password van de lokale adminstrator bedoeld. Wachtwoorden van users ( ook met admin rechten) werken niet in de recovery console.
Als je het wachtwoord van de lokale admin niet (meer) weet, gaat het niet meer werken zonder herinstallatie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 23:01:
[...]

Hier wordt het password van de lokale adminstrator bedoeld. Wachtwoorden van users ( ook met admin rechten) werken niet in de recovery console.
Als je het wachtwoord van de lokale admin niet (meer) weet, gaat het niet meer werken zonder herinstallatie.
Ok en het was mij ook niet helemaal 100% duidelijk wanneer dat paswoord bepaald wordt, ik d8 ergens bij de installatie winxp pro :?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:47
yep, tijdens de installatie

trouwens, met ntfs4dos kan je gewoon onder dos ntfs partities lezen

je kan de schijf natuurlijk ook gewoon in een ander systeem hangen en het er daar bij kopieeren

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:07

rally

Deyterra Consultancy

'K weet niet of je er iets aan hebt maar...

Ga anders eens op zoek naar ERD Commander van Winternals (http://www.winternals.com/products/repairandrecovery)

Hiermee kun je vanaf een CD een XP-omgeving opstarten waarbij je ook wachtwoorden kunt wijzigen, waaronder die van de Administrator.
Ook kun je netwerkschijven e.d. benaderen, de volledige FAT partitie, waardoor je "defecte" DLL's etc kunt restoren.

Wellicht kun je met dit programma iets meer. Het is wel duur :( (zeker de "Emergency Download"), maar voor mij was het de moeite waard (een hoop belangrijke bestanden _/-\o_ al gered met dat tooltje en een hoop systemen waarbij de gebruiker de wachtwoorden was vergeten weer unlocked _/-\o_

http://www.deyterra.com

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Er is ook een (freeware) linux diskette, waarmee je je admin password kunt wijzigen. Ik zal em ff voor je opzoeken.

Gevonden :)

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd

[ Voor 24% gewijzigd door Aspje op 07-08-2003 23:14 ]

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan de recovery console van W2k gebruiken, heb je het administrator password niet nodig. Dat komt door een prettig bugje.

Je kan ook een van de vele password reset tooltjes gebruiken.

Firmpete on Aerie Peak

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Password recovery tool policy in WOS
Hier staan een aantal dingen in. En dit is echt redelijk vaak langsgekomen hoor, en vrij makkelijk te vinden. Ik vraag me dan ook af hoe jij gezocht hebt.

Standaard is het admin-wachtwoord leeg, maar is ook vrij makkelijk te resetten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.