Toon posts:

[WinXP] installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik telkens weer hetzelfde probleem met installeren van WindowsXP. Nadat ik thirdparty drivers op heb gegeven van Promise wilt hiet niet meer verder. Windows ziet de hdd niet terwijl vroeger op dezelfde manier wel goed gaat.

Mijn pc:
Asus A7V333 met Promise Raid 0.

Ik krijg telkens een blauwe scherm. Betekent dit dat mijn mobo kapot is of is het een software probleem? Bij mijn broertje krijgt hij ook foutmelding bij installatie. Hij heeft ook Promise op zijn mobo zitten en ik vermoed dat het aan Promise ligt.
Ik heb wel honderd keer verschillende Windows geinstalleerd, maar zoiets nog nooit meegemaakt dat het eerst wel werkt en later ineens niet meer.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Geeft eerst eens wat meer informatie:
Wanneer precies krijg je dat blauwe scherm en wat staat er in?
Kijk ook hier even in: Windows XP en 2000 BSOD guide

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat niks hierover bij en ik ga nog eens de installatie draaien om de foutmelding te noteren.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 22:46:
Ik krijg telkens een blauwe scherm. Betekent dit dat mijn mobo kapot is of is het een software probleem?
Ligt eraan wat voor blauw scherm.

Kijk ook onderaan in de BSOD guide, bij "Het werkt nog niet".

[ Voor 12% gewijzigd door blackd op 07-08-2003 22:51 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ok, het:
0x0000008E (0XC0000005,0XF84C5E4C,0XF80B5778,0X00000000)
setupdd.sys

dit na nadat men akkoord gaat met de voorwaarden. (dus na F8)

edit: rare is dat vroeger het altijd goed heeft gewerkt. 8)7
de ene keer is dat men de licentie-blabla niet kan vinden en de ander keer is het weer iets anders. :( NT4 had ik nooit problemen gehad met installeren en XP is qua installatie ongeveer zoals dat maar iets simpeler.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 22:58 ]

• blackd
  • Niet online
En heb je zelf al gezocht op die foutcode of gooi je 'm nu hier klakkeloos neer?

Eerste hit http://support.microsoft.com/?kbid=315335

Verwijderd

Check your memory. Is typisch een geheugenfout

Verwijderd

Topicstarter
niet precies, want deze is STOP 0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA terwijl bij mij een foutmelding geeft over setupdd.sys.

edit: zoals ik eerder al zei, hiet is telkens een ander foutmelding. Heeft het misschien ook te maken met de gehackte bios? Ik heb nu namelijk een full raid tx2000 van gemaakt. kweetut, naughty boy :X

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 23:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 23:04:
niet precies, want deze is STOP 0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA terwijl bij mij een foutmelding geeft over setupdd.sys.
Hij kan dat bestand niet wegschrijven naar het RAM.
SYMPTOMS
When you install Microsoft Windows XP, you may receive a STOP error message similar to one of the following during Setup:

STOP 0x0000008e
or

STOP 0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA
Additionally, if you troubleshoot by removing all unnecessary hardware devices that are installed on the computer, and then running Setup, you may receive an error message similar to the following:

Setup cannot copy the file Setupdd.sys.
CAUSE
This behavior can occur if one of the following conditions is true:
One or more of the random access memory (RAM) modules that are installed on your computer are faulty.
The RAM configuration is incompatible with Windows XP.
RESOLUTION
To troubleshoot and resolve this behavior, follow these steps:
Remove some of the memory modules that are installed on the computer. Leave at least the amount of RAM required for the computer to start and run Windows XP.

The recommended amount of RAM to run Windows XP is 128 megabytes (MB). The minimum is 64 MB and the maximum is 4 gigabytes.

For example, if two 256-MB memory modules are installed on your computer, remove one of the memory modules.
Restart the computer, and then run Setup.
If you again receive the error message that is described in the "Symptoms" section of this article, proceed to step 4.
Remove a different memory module, or install the RAM in a different memory slot.
Restart your computer, and then rerun Setup.

You may need to restart your computer several times in order to identify the specific memory modules that are not working correctly.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 23:06 ]

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 23:04:
When you install Microsoft Windows XP, you may receive a STOP error message similar to one of the following during Setup:
STOP 0x0000008e

* blackd or

STOP 0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA
Additionally, if you troubleshoot by removing all unnecessary hardware devices that are installed on the computer, and then running Setup, you may receive an error message similar to the following:
Setup cannot copy the file Setupdd.sys.
Ziet u het woordje 'or', vrij vertaald naar 'of'.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, deze foutmelding krijg ik nadat ik enter druk om te installeren terwijl windows geen drives heeft gevonden.

bij: The following list shows the existing partitions and unpartitioned space on this computer etc.

To set up Windows......... ,press enter
To create a partition....... ,press C
To delete the selected..... ,press D

maakt niet uit wat ik doe, ik krijg hierna een foutmelding.
Dit terwijl ik al de juiste drivers voor de mass storige heb opgegeven

• blackd
  • Niet online
Heb je nu je geheugen al eens getest?

Verwijderd

Topicstarter
dus eigenlijk een conflict in de hardware. Er zit op het moment alleen een videokaart en een netwerkkaart in. Verder is alles al onboard. Ik weet nog wel dat ik vroeger altijd mijn SB kaart eruit moest halen, maar die zit er niet meer in.

Probeer zo de nic eruit. Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
blackd, geheugen is perfect omdat ik die al eerder bijna een dag lang heb getest op 400MHz (200DDR) en perfect werkte. Mijn systeem is max 166MHz en onderclocken moet altijd stabieler werken naar mijn mening. :)

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 23:18:
blackd, geheugen is perfect omdat ik die al eerder bijna een dag lang heb getest op 400MHz (200DDR) en perfect werkte.
Waarmee heb je dat getest dan?
Test ook je I/O apparaten eens. Andere CDROM, andere kabels, zonder raid controller indien mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is zwaar klote, mijn probleem is dat de installatie mijn hdd's niet herkend en dwaal af naar een memory error terwijl ik zeker weet dat het niet een memory error is.:(

Ik wil dat setup mijn hdd ziet. Dat is teveel gevraagd waarschijnlijk. Telkens:
Unknowd Disk
(There is no disk in this drive.)

blackd, zonder raid zal moeilijk gaan, want ik heb heel veel spullen staan op de andere partities die ik niet kwijt wil. En voor een beetje meer performance op raid 0 wil draaien. Verder zit niks meer op de computer aangesloten die ik even los kan maken want ik heb de cd-rom nodig voor de installatie.

Trouwens, ik weet wel dat het goed werkt als ik de hdd op de normale ide aansluit ipv de promise controller, maar dan geen raid uiteraard. Dit probleem heb ik echt alleen doordat ik een aparte driver moet gebruiken van de promise controller.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 23:32 ]

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 23:27:
Trouwens, ik weet wel dat het goed werkt als ik de hdd op de normale ide aansluit ipv de promise controller, maar dan geen raid uiteraard. Dit probleem heb ik echt alleen doordat ik een aparte driver moet gebruiken van de promise controller.
En heb je verschillende drivers geprobeerd? Andere diskettes...

[ Voor 6% gewijzigd door blackd op 07-08-2003 23:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ook andere drivers ja. tx, fastrack ... etc. verschillende op de diskette en ook geprobeerd zonder succes.

edit: ik denk dat ik een ander bios ga proberen. Bij oudere versies van de bios had ik geen problemen herinner ik. Wish me luck B)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 23:38 ]

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Dat 'we' afdwalen naar geheugen heeft een reden... TAGAEON heeft het al voor je opgezocht. Blijkbaar ben je niet bereid deze oplossing te proberen omdat je er heilig overtuigt bent dat dit het niet kan zijn...
Een vriend van mij had eens een soortgelijke fout in zijn gateway... draaide perfect op Windows98 maar verdomde het op Linux... wat bleek: zijn 2e set geheugenbanken waren kaputt: Windows 'vult' het geheugen van voren af, Linux van achteren... je moet het maar net even weten.
Nu zul je direct roepen: ik installeer toch WindowsXP dus wordt het geheugen van voren af gevuld!?!?
Dat klopt, het KAN echter zijn dat je 2e module rot doet (wellicht eens controleren of ze wel lekker op hun plek zitten !?!) en toch maar eens proberen één (of meerdere) modules, tijdelijk, te verwijderen !?!

Succes iig.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 reep 512MB PC3200 in de eerste bank zitten die nieuw zijn en pas zijn getest op een hogere snelheid. Vandaar dat ik niet de geheugen verdenk voor dit probleem. Ander reden is dat op een ander pc van mijn broertje soortgelijke problemen optreed tijdens het installeren van Windows XP. Hij lost dit op door eerst Win98 en daarna XP te installeren.
Ik wil niet via deze omweg.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 23:36:
ook andere drivers ja. tx, fastrack ... etc. verschillende op de diskette en ook geprobeerd zonder succes.
Dat zijn verschillende soort controllers. Dat bedoel ik niet. Ik bedoel nieuwere / oudere versies voor dezelfde controller. Drivers voor andere controllers installeren heeft niet zo heel veel zin.

En 'de diskette', dus geen andere diskettes geprobeerd? Ik vertrouw ze voor geen cent meer, die krengen :P

Verwijderd

Even een simpele vraag; heb je een USB-muis ?

Verwijderd

Topicstarter
lol, ik schiet mezelf als ik achter kom dat het simpel aan een diskette ligt. :P

Probeer zo een ander maar voor de zekerheid.

edit: geen usb muis. ps2 is meer compatible omdat vroeger usb niet eens onder dos werd ondersteund. Hoezo eigenlijk?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 00:01 ]

Verwijderd

omdat xp installatie zonder ps2-muis (of goede bios simulatie van usb-muis
naar ps2) een hangup of BSOD geeft.

http://support.microsoft.com/?kbid=282195

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 00:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo, dat is iets meer probleempje dan ik had verwacht. Ik vind blauw wel mooi, maar niet onder Windows. :P

Verwijderd

Topicstarter
Aan de diskette lag het dus niet.

Alles nieuw gedownload. (Nieuwe bios, nieuwe Promise driver.)
Meteen maar Windows Server 2003 cd erin omdat die geen blauwe scherm gaf, maar alleen een melding dat de disk niet te vinden was. Is nu dus bezig met installatie van Server 2k3.

XP meteen afgeschreven omdat die nou heeft bewezen dat ie wel degelijk stomme foutmeldingen kan geven die niks met de probleem te heeft. Memory foutmelding terwijl de hdd niet te vinden was. :( Server gaf tenminste gewoon aan van : hdd niet te vinden, F3 om te stoppen. Gewoon zoals het hoort.

Hopelijk helpt een ander bios ook bij mijn broertje, want telkens via Windows98 daarna upgraden is ook niks.

Bedankt voor de moeite allemaal. Case closed.

• blackd
  • Niet online
Vertel eens, wat voor soort CDROM was dat van XP?

Was dat een gebrand medium of een originele MS CDROM?
Ik weiger namelijk de rant tegen XP die jij net neerzet te geloven. XP doet dat niet. Er moet iets anders zijn.

Volgens mij was je installatiemedium gewoon brak.

[ Voor 75% gewijzigd door blackd op 08-08-2003 07:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een engelse versie van XP. Bootable en deze cd heb ik al ruim 10 keer op mijn pc geinstalleerd. Windows is altijd zelfde maar pc is telkens anders door upgrades ed.
Ik gebruik nu al een tijdje XP en ben zeer tevreden, het is veel beter dan Win98 of Me bijvoorbeeld.

Zelf denk ik eerder dat mijn versie XP aan het verouderen is omdat de hardware nieuwer is waardoor ik problemen ondervind. (hoogswaarschijnlijk naar mijn idee)
Met de KT133 en KT133A echter nooit problemen met de installatie gehad. Wel met mijn KT333 en nForce2 bordje.

Trouwens onder WindowsXP zelf heb ik nog nooit een BSOD gehad. Installatie is nu alleen zo kloten. Ik ga dus nu server 2k3 uitproberen en zover geen problemen. Hoewel het nog maar 1 dag is. :P

De laatste tijd heb ik wel telkens problemen met de ide van Via zelf. CD-brander wilt niet hoger dan 16speed en als ik opnieuw de ide drivers heb geinstalleerd wilt het een weekje goed werken op volle snelheid. Daarna weer zelfde liedje, niet hoger dan 16X. Via brak? drivers brak? of XP brak? geen idee. (brander brak kan niet, omdat het aan de verkeer ligt.)

Voorlopig iets anders voor mij.
Pagina: 1