stille cpu koeler voor amd xp 1800+

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68962

Topicstarter
Mijn zus wordt gek van mijn koeler (noiselevel 26.5 db) Zij slaapt beneden mijn kamer, vandaar. Nu zoek ik dus een koeler die heel stil is (nee geen waterkoeling)

Ik heb zelf al gesearched en gegoogled en kwam bij deze:

Arctic CopperSilent TC Sock.A

Max. Clock Rate: AMD Duron bis 2.1 GHz, AMD Athlon XP bis 3100+
Recommended CPUs: AMD Duron bis 2.0 GHz, AMD Athlon XP bis 2900+
Heat Sink: 80 x 64 x 40 mm
Copper Plate: 44 x 44 x 5 mm
overall Dimensions: 90 x 82 x 69 mm
Rated Fan Speed: 1000 - 3500 RPM
Power Consumption: 12 V, 0.24 Amp.
Air Flow: 10.7 - 35.2 CFM
Weight: 386 g
Noise Level: 10-32 dB
Thermal Resistance: 0.30 °C / Watt

of deze:

Spire S462 2.8XP Wisper Rock IV

Dimensions Heat sink :
12VDC Fan : 80×80×44 mm (l × w × h)
80×80×25mm
Bearing Ball bearing
Rated speed 2300 RPM +/-10%
Noise level 21.0 dBA
Air flow 28.0 CFM at 2,300 RPM
Current 0.09 A
Life hours Ball: 50.000
Features Blue transparent fan, 3 grip clip, Copper core, Fan Guard
Connector 3 Pin, mainboard
Application AMD : Duron ~ 1.3 GHz (Morgan)
Athlon XP ~ 2800+ (Thoroughbred)
Athlon XP ~ 2100+ (Palomino)
Athlon XP ~ 2800+ (Barton)
Athlon MP ~ 2600+ (Thoroughbred)
Athlon ~ 1.4 GHz (Thunderbird)
Thermal resistance 0.568 °C/W

Zijn er nog meer van dit soort koelers? die ik over het hoofd zie dus.
Kom nu niet aan met zalman want ik heb geen zin om zoveel uit te geven aan een koeler. Mijn budget is zo'n 20 euro.

Owhja de koeler die ik er nu in heb is dus een Whisperrock 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

wat zit er verder in de computer van lawaaimakers zoals fans, harde schijven, voeding,...

Want het is goed mogelijk dat je processorkoeling niet de oorzaak is van het lawaai (wisperrock staat dacht ik niet bekend als zeer luidruchtig)

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

heb zelf Whisperrock IV, hiermee zit mijn 2800+@3000+ nu op... ff checken..
33 graden, en lekker stil!

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Kijk eens of er een 80mm papst fan op je huidige heatsink past. Indien ja: probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

Marcelloz

IT dude with a beard

Wisperrock 3 is luidruchtige broertje van WR2 en WR4. Ik heb hier 2 WR4 en die doen het idd errug goed!

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Je kan ook voor een Zalman CNPS6000A1CU gaan. Dat is zo`n flower-cooler, lekker stil en koelt goed. Bij de koeler wordt zo`n fanmate geleverd waarmee je de snelheid van de fan traploos kan inschakelen. En omdat de fan een normale 80x80 casefan is kan je deze eventueel nog vervangen door een stiller exemplaar van bijvoorbeeld het merk Papst. Kost ongeveer 31 eurrie.

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk daar komen we al een heel eind. Ik heb trouwens ook gezien dat arctic 2 soorten heeft. Met controlefunctie (wisselende snelheden) en zonder controlefunctie. Maar hoe doet die koeler dat? Als hij nou 10 db blijft neem ik die arctic maar als ie nou 32 db wordt, dan word ik daar niet vrolijk van. Hoe kom ik daarachter?
(Noise Level: 10-32 dB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 15:00
26 db hoor je niet eens :S , of je zusje stelt zich aan of je fan is stuk , of jij hebt de verkeerde koeler voor je :) ....

je kan ook een andere fan op je koeler zetten een stille papst bijvoorbeeld..

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik vind ook dat ze zeurt maarja, ik hou ook van veel stilte. Kan iemand mij die temperatuur regelingen eens uitleggen? Of die nou 10 db wordt of 32 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zalman heeft de 7000A CU uitgebracht, oftewel, het liefe schattige koelertje van zalman nu ook voor de AMD XP.

Hij is HEEL ERG STIL, koelt ook best goed....:-)

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 23:00
gameenergy schreef op 07 augustus 2003 @ 22:52:
26 db hoor je niet eens :S , of je zusje stelt zich aan of je fan is stuk , of jij hebt de verkeerde koeler voor je :) ....

je kan ook een andere fan op je koeler zetten een stille papst bijvoorbeeld..
26db hoor je wel. De ruis grens is ongeveer 20dB

Ik heb hier zelf ook een Whisperrock IV. Werkt perfect op mijn XP1800@XP2600 en lekker stil en ook nog cool. Nu 35 graden terwijl het in mijn kamer zo'n 29 graden is.

edit:
@swampy en silentpuma, hij wil geen ZALMAN |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Unicron op 07-08-2003 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
neeh inderdaad geen zalman. Maar als iemand mij dat syteem van die temperature control wil uitleggen zou ik daar erg blij mee zijn. Want hoe hard gaat die fan dan?
Ik ga nu bijna slapen maar morgen lees ik dit wel weer rond 7.15 :)
alvast thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84756

Temperature control is heel simpel uit te leggen hoe warmer het wordt hoe harder de fan gaat draaien. En bij die Artic is dat op 10db 1000 toeren en bij 32 dB 3500 toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21486

Weet je zeker dat het veroorzaakt wordt door je cpu-cooler :? ? HD's willen nog wel eens resonantie veroorzaken met je case, waardoor trillingen een verdieping lager te horen zijn :( . Een cpu-coolertje produceert zo weinig trillingen (uitzonderingen daargelaten) dat dit imo niet te merken is.
Geen oude voeding erin zitten of brakke casefans?

Probeer anders eens een andere cooler van iemand te lenen. In vraag&aanbod zijn vast ook wel 2e hands zalmans uit te slepen voor 20 euro. Je mag die van mij trouwens wel hebben, alhoewel ik dan wel effe moet zoeken in een grote la.

Ik kan me niet voorstellen dat het probleem dan opgelost is, hoewel ik de koeler die je nu hebt niet ken.

edit: Ik ga er vanuit dat de reden voor jou om geen zalman te halen je budget is.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 21486 op 07-08-2003 23:33 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Misschien is je probleem op te lossen door een veel kleinere inverstering, namelijk door de kast van je pc te scheiden van de ondergrond. Ofwel: leg tussen je kast en de ondergrond waar deze op staat een elastische laag (vilt, rubber of zo) die de trillingen van je pc (dus ook de trillingen van de harde schijf en de voeding) niet naar beneden doorgeeft.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Klinkt mij een beetje in de oren als de prinses op de erwt. Ik heb er nog nooit van gehoord dat iemand, met een verdieping ertussen een computer nog hoort. Zeker niet de Whisperrock 3 die ik zelf heb. (ook al lees ik hier andere beweringen, ik vind hem lekker stil)

Als je nu gewoon inderdaad een matje met foam tussen je computer en de ondergrond legt. Ik denk dat het meer te maken heeft met resonantie dan met het horen van je processor cooler.

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bajoran schreef op 07 August 2003 @ 23:44:
Als je nu gewoon inderdaad een matje met foam tussen je computer en de ondergrond legt. Ik denk dat het meer te maken heeft met resonantie dan met het horen van je processor cooler.
eiermatrasje doet het hier goed voor.. en anders vouw je hem om de pc heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 15:00
@26 db hoor je het wel storend is het niet en geluid komt zeker je kamer niet uit , tenzij je in een kaarten huis woont ofzo...

ik kan je de globalwin tak 58 aanraden , een relatief goedkope koeler met 2 ventilators van 60 mm aan beide kanten die geruisloos zijn. het is een silent model die zeker behalve stil is een goede koel prestatie levert.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb gewoon een coolermastertje op mn xp1800 zitten (1,5 jaar geleden gekocht voor een athlon 1200). Het is volgens mij deze: http://www.coolermaster.c...oler/fcpga/cp5-6j11c.html (weet typenumemr niet, maar lijkt er uiterlijk veel op.).

Deze hoor je bijna nietr (komt iig niet boven mn HD uit) en hij houdt mijn proc. idle op zo'n 48 graden en stressed 54-55 oid.
offtopic:
Stressed is btw. belangrijker dan idle, want ik zie sommigen alweer alleen idle vermelden, terwijl sommige mobo's juist in idle de processor in een soort van standby-toestand zetten, waardoor ie nauwelijks warmte produceert (maakt dus niet uit welke koeler je erop hebt, hij zal langzaam naar bijna kamertemp. gaan). Stressed werkt dit natuurlijk niet en daardoor zal het temperatuurverschil relatief gezien erg groot zijn.

Met die spire whisper/falconrock gevallen heb ik niet zo goede ervaringen (gebruikt in een andere pc). Ten eerste zijn ze gigantisch groot, wat wat lastig is met inbouwen op sommige mobo's, en verder maakt de fan bij de door mij gebruikte modellen een onregelmatig, duidelijk hoorbaar geluid (alsof ze wel een druppeltje olie kunnen gebruiken). Misschien dat het exemplarisch was, maar toch opvallend dat het bij beiden was. Koeling was wel goed, stressed hield zo'n whsiperrock3 een xp 2400 op zo'n 53 graden (met dit hete weer dus).

[ Voor 29% gewijzigd door Palomar op 08-08-2003 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

blink182gassie, ik wil je sterk aanraden de search te gebruiken, bv. op 'stille koeler'. En neem dan ook gelijk de DOC FAQ door ;). Deze gaat dicht, wegens search-vraag.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.