Ik zit met het volgende probleem. Voor een CMS wat ik aan het bouwen ben wil ik een overzicht maken wanneer een bepaalde scheidsrechter moet fluiten. Even de relevate tabellen:
Verklaring: elke wedstrijd heeft 2 scheidsrechters (zijn de regels
) s_uid_1 is de uid van scheidsrechter 1 enz.
Het volgende resultaat zou ik willen bewerkstelligen:
Hierbij is dus het aantal data en user onbeperkt (afhankelijk van selectie).
Een aantal ideeen heb ik al bedacht maar deze zijn niet echt praktisch te doen. Na deel is dat je snel uit komt bij aantal rijen + 1 query's. Dit is bij 5 of 10 scheidsrechter geen probleem maar op er zijn bij ons ongeveer 100-150 scheidsrechters. Waardoor het niet altijd even handig. Wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor. Ben zelf niet zo'n held in (my)sql en kan zelf dan ook geen oplossing bedenken waarbij een query het zelfde resultaat heeft.
User | Team | Wedstrijd |
uid | tid | wid |
naam | naam | tid |
afkt | datum | |
tijd | ||
s_uid_1 | ||
s_uid_2 |
Verklaring: elke wedstrijd heeft 2 scheidsrechters (zijn de regels
Het volgende resultaat zou ik willen bewerkstelligen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| +-----------------+------+------+-------+------+ | | 1-9 | 8-9 | 15-9 | 22-9 | +-----------------+------+------+-------+------+ | Scheidrechter A | D1 | H1 | H3 | | +-----------------+------+------+-------+------+ | Scheidrechter B | H1 | H1 | | D2 | +-----------------+------+------+-------+------+ | Scheidrechter C | | D1 | H3 | | +-----------------+------+------+-------+------+ | Scheidrechter D | | | D2 | | +-----------------+------+------+-------+------+ | Scheidrechter E | H2 | H2 | | D3 | +-----------------+------+------+-------+------+ | Scheidrechter F | D2 | D3 | | D2 | +-----------------+------+------+-------+------+ |
Hierbij is dus het aantal data en user onbeperkt (afhankelijk van selectie).
Een aantal ideeen heb ik al bedacht maar deze zijn niet echt praktisch te doen. Na deel is dat je snel uit komt bij aantal rijen + 1 query's. Dit is bij 5 of 10 scheidsrechter geen probleem maar op er zijn bij ons ongeveer 100-150 scheidsrechters. Waardoor het niet altijd even handig. Wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor. Ben zelf niet zo'n held in (my)sql en kan zelf dan ook geen oplossing bedenken waarbij een query het zelfde resultaat heeft.
buit is binnen sukkel