Internet explorer wisselen van nic

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 08:06
hoe kun je bij internet explorer opgeven dat hij ipv nic1 nic2 voor internet moet gebruiken?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• blackd
  • Niet online
Niet.

Je geeft een default gateway op bij een van beide nics. Dat zit bij de TCP/IP instellingen, niet bij de IE instellingen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Dit geef je niet aan in internet explorer.

Heb jij 2 internet aansluitingen? want anders begrijp ik niet waarom je dit afvraagt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Zym0tiC
  • Laatst online: 15-08 08:06
nee ik heb nu een draadloze aansluiting en een vaste aansluiting op mijn laptop.

maar nu wil ik als ik in de tuin wil zitten internetten ff snel switchen van een vaste nic naar een wlan nic. misschien zijn hier tooltjes voor? ik dacht dat windows zich dat zelf wel opzocht

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:59
Dan zet je de vaste verbinding dan toch uit? Dan gebruikt ie vanzelf je wireless verbinding

Verwijderd

Bij XP en w2k gebruikt die de LAN NIC al niet meer als je de kabel eruit haal.
Dat doe je toch al als je de tuin ingaat....

Verwijderd

misschien moet je alleen je ip ff renewen als je de tuin ingaat ?

Verwijderd

ik heb zo'n leuke Nforce 2 met 2 NIC's, die ik beide op m'n HUB heb gezet, via DHCP krijgen ze beide een IP en andere settings. Wat me opviel is, dat als ik "per ongeluk" de ene kabel (al m'n weerhaakjes zijn ondertussen afgebroken) d'r uit stoot, dat de andere het automatisch overneemt ==> is niet NIC gebonden, is gateway gebonden. En die is voor beide hetzelfde. Mijn test:

OS: Windows XP SP1 volledig up-to-date (op MSN updates na)
Mainboard (nics) Asus A7N8X Deluxe

Ik download de knoppix ISO via Internet Explorer's standaard download manager.
Ik zit connected met het Quakenet IRC network.
Ik zit connected met een 10mbit hub (niet lachen), die een connectie heeft met een router/switch die beneden staat op Kabelinternet (@home)

Ik zit eerst connected via de 3Com nic, als enige, met als IP 10.0.0.22, en als gateway 10.0.0.1. Ik sluit de Nforce MCP NIC aan, die krijgt automatisch het IP 10.0.0.23, met dezelfde gateway als de 3COM.

De download gaat ongestoort door, IRC blijft connected.

Vervolgens trek ik de 3com's kabel er uit (10.0.0.22).

De download gaat ongestoort door, IRC blijft connected.
Pagina: 1