Avi + mp2 samenvoegen??

Pagina: 1
Acties:

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ik ben de laatste dagen bezig geweest met capturen(MPEG2 files), nu heb ik allemaal files van 200 mb, om dat minder te maken heb ik proberen te encoden.

Daarvoor gebruik nu FlaskMPEG omdat daar de beeldkwaliteit het beste is maar daar mee heb ik problemen dat het geluid stotterd.
Nu zit in dat programma dus ook een functie om een direct stream kopie te maken.
en dan krijg je een Avi file en een mp2 file eruit, waarvan daar wel het geluid goed is.

in eerste instantie wilde ik VirtualDub gebruiken maar die kan mijn avi files helemaal niet openen (MPEG import filer : pack synchronization error)

Nu ben ik dus opzoek naar een programma die avi+ mp2 samen kan voegen.
helaas vond ik daar helemaal niets op, dus ben ik op zoek geweest naar een programma die avi + wave kan samenvoegen.

daarop heb ik het programma TMPGEnc gevonden,
dit is een zelfde soort programma als flaskmpeg alleen vind ik dat die het slechter doet.. bedoel zie veel meer blockjes terwijl de file size even groot is.... (ja zal best dat het aan de instellingen ligt ,kan er nou eenmaal nie goed mee omgaan)

Dus nu ben ik op zoek naar een programma dat avi + wave/mp2 erbij doet en verder helemaal niets doet.

Wie kan mij helpen en plz niet meteen doorlinken naar http://www.doom9.net zoals bij alle andere tropics wordt gedaan.
Ben al echt heel lang aan het zoeken.

Verwijderd

VDub doet wel avi + wave. Alleen als jij direct stream copy doet dan is het een MPEG2-stream en daar kan Vdub dus idd niks mee.

Ikzelf heb graag veel controle, wat soms wat omslachtig werkt, maar de combinatie van DVD2AVI en VFAPIConv om een fake avi + mpa (mpeg audio) te maken vind ik het fijnst. Vervolgens die mpa in bv. GoldWave naar wave omzetten. De fake avi is gewoon in Vdub te openen en de wave kun je er als audio zo onder hangen.

Vervolgens hoef je alleen nog maar evt. je filters en resizing toe te passen en gewoon coderen naar b.v DivX of XViD.

Eigenlijk een fluitje van een cent. En idd, op doom9 is van elk bovenstaand programma informatie zo verkrijgbaar.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 04:48
Misschien enigszins offtopic, maar MP2 is niet hetzelfde als MPEG2. MP2 is een audiostandaard (voorloper van MP3) en MPEG2 is een standaard voor bewegende beelden.

Verwijderd

als je zoiets doet, moet je het eigenlijk beide op uncompressed AVI doen. Anders betekent het dat je een of beide moet re-encoden, wat kwaliteitverlies betekent [er vanuitgaand dat je het uiteindelijk op een dvd'tje wil bakken of met je tv-out op je VCR blazen]

• Hellie112
  • Niet online
dus is er geen programma om een simpele geluid stream bij een avi toe te voegen???
dan hoef ik nie met andere programma's te werken

Verwijderd

Hellie112 schreef op 08 augustus 2003 @ 00:02:
dus is er geen programma om een simpele geluid stream bij een avi toe te voegen???
dan hoef ik nie met andere programma's te werken
Lees nou eens. Dat kan VDub. Maar 'avi' zegt 3 x niks want dat is alleen een container voor een videostream, en dat kan er best een zijn die Vdub niet aankan.

En jij zegt niet wat voor avi het is :/

• Hellie112
  • Niet online
ja ben nog een dikke noop op dat gebied.... bedoel ik had het gecaptured op mpeg2 (wat vob ook nie ondersteunt) maar doe het daarna door FlaskMPEG naar avi met divx 5.0.2
maar er is dus geen handig snel proggie?

Verwijderd

Je hebt genoeg programma's die automatisch van een mpeg2 file ene leuke divx kunnen maken, inclusief bv. mp3 audio. Dan zou ik daar toch eens op googlen of doom9 nog eens bekijken want ik gebruik ze niet dus ik kan je geen titel noemen maar ze zijn er in overvloed.

• Hellie112
  • Niet online
nee op die site stond een verzie die ook met mpeg 2 overweg kon....
nu heb daarmee bezig geweest om te encoden naar avi. divx 5.0.2
maar nu heb ik een probleem dat het geluid nie syncroon loopt.

ja weet dat ik dat handmatig kan oplossen... maar om nu 300 clips allemaal appart uit te zoeken hoeveel verschil erin zit.... onbegonnenwerk

[ Voor 74% gewijzigd door Hellie112 op 09-08-2003 19:48 ]

Pagina: 1