[KAV] Lock Up's met KAV onder WinME

Pagina: 1
Acties:

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:18
Een kennis van me heeft zware problemen met de virusscanner.

Zij runnen een (klein) bedrijf, en hebben een pc waarop zij informatie binnenhalen (downloaden/mailen/e.d.). Hierop hebben ze eerst (Symantec) Norton AV geinstalleerd gehad. (periode 2000-2003). Nooit problemen mee gehad.

Sinds een maand of 4, blijft Norton regelmatig hangen (dan weer bij cookies, dan weer bij Ms Office bestanden, dan weer ergens bij het Plus! pakket, elke keer op andere plaatsen dus.
Dit probleem was alleen bij NAV 2003 voorgekomen, dus ik dacht dat er ergens een virus zou zitten.

Ik NAV compleet gedeinstalleerd, plus handmatig alle restjes verwijderd, en opnieuw geinstalleerd. Probleemloos geinstalleerd - totdat het systeem gescand moest worden --> lock up.

NAV weer volledig verwijderd, en Housecall (Trend Micro) gedraaid, om te kijken of die virussen kan vinden. Niets gevonden. Nu weet ik dat deze scanner niet zo volledig scant, als NAV, of PC Cillin'.

Na contact met de ISP (zij boden een security pakket, met Kaspersky AV) Kaspersky AV geinstalleerd. Deze installeerde probleemloos. Echter na een paar dagen kreeg hij dezelfde problemen als met NAV (vastlopers op random punten).

Als het systeem vastgelopen is, kan alleen een koude herstart (reset of uit/aan) het systeem weer herstarten, maar nu startte Windows (ME) weer niet op, dan weer in veilige modus, dan weer wel, maar kon je nergens op klikken, dus moest je weer resetten, net zolang totdat het wel lukte (soms wel 20 resets).

Het systeem kan niet zonder AV blijven functioneren, en nu blijken al 2 AV pakketten het niet goed te doen.

Heeft iemand meer dit probleem gezien en heeft een mogelijke oplossing.
(Ik kan niet even langswippen en testen, helaas).

Verwijderd

Bekend probleem dat KAV na een NAV install niet fatsoenlijk werkt.
Alleen de echte grote(NAV/McAfee) maken van die rete irritante installs, bij meeste andere AV's heb je na een uninstall geen gezeik meer.

Clean install is mijn advies, maar dat zul je wel niet willen horen...

• cenix
Ik heb hun eral op voorbereid dat er waarschijnlijk een clean-install moet plaatsvinden, dus die optie hou ik in iedergeval nog open.

Ik wil eerst nog een aantal andere zaken proberen als dat mogelijk is.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 21:16:
Bekend probleem dat KAV na een NAV install niet fatsoenlijk werkt.
Alleen de echte grote(NAV/McAfee) maken van die rete irritante installs, bij meeste andere AV's heb je na een uninstall geen gezeik meer.

Clean install is mijn advies, maar dat zul je wel niet willen horen...
Is het niet makkelijker om eerst gewoon in je windows register te zoeken naar 'Norton' en alles ervan weg te gooien?
Ikzelf heb ook problemen door Norton gehad toen ik m'n virusscan review had gemaakt. Dat heb ik ook op die manier succesvol opgelost.

Overigens, ik neem aan dat het systeem nu weer stabiel draait, al is het zonder virusscanner?

🌞🍃

Verwijderd

DataBeest schreef op 07 August 2003 @ 21:58:
[...]

Is het niet makkelijker om eerst gewoon in je windows register te zoeken naar 'Norton' en alles ervan weg te gooien?
Ikzelf heb ook problemen door Norton gehad toen ik m'n virusscan review had gemaakt. Dat heb ik ook op die manier succesvol opgelost.
Afaik doet dat niet alles, zullen wel .dll's achterblijven ofzo, daarom zal Kaspersky er evengoed nog moeite mee hebbe, maar dat ligt niet in mijn 'vakgebied'.

Off-topic: Een AV review waar gemiddeld 33% van de zut gedetecteerd wordt, kan ik niet serieus nemen..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 22:11 ]

• cenix
Het register is schoon (ik heb handmatig alles verwijderd).
Alle dll's, bestanden e.d. die ik heb kunnen achterhalen zijn gedelete, dus momenteel zie ik het systeem Norton vrij.

Het systeem draait zonder virusscanner zeer stabiel.

Overigens moet ik wel melden dat dit probleem (vastlopen) zich alleen voordoet als de virusscanner scant.
Het opstartprobleem bestaat zodra de AV geinstalleerd is, anders niet.

Verwijderd

Mja, we hebben al eerder gezien dat zelfs dat niet alles doet.(NAV will niet re-installen topics).

Welke versie van Kaspersky wordt er gebruikt?

En het is een longshot, maar vanavond komt een nieuwe cumulative uit, het kán zijn dat dat het fixt, maar ik acht de kans klein.

• cenix
Ik weet zo niet welke versie er gebruikt wordt. Als ik weer ga proberen, wil ik alles in een keer uitvoeren. Ik zal de nieuwe cumulative proberen te downloaden (heb hun s/n niet, maar dat komt wel in orde), en het daarme proberen.
Wie weet lukt het daarmee, maar zoals je zelf al aangeeft, de kans is klein.
Pagina: 1