Toon posts:

[Audigy/PCTV PRO] Vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds ik mijn nieuwe systeem heb (zie sig) heb ik problemen met het kijken van TV. Na een koude start duurt het meestal een uur en dan valt het geluid uit, ik weet niet of dat aan mijn TV kaart of aan mijn line in van de audigy ligt.

Ik heb al een andere tv tool geprobeerd heeft niets uitgemaakt en voor audigy de standaard drivers en de L11 drivers geprobeerd. Nog geen resultaat.

Voor ik verder ga, want ik kan mijn onboard geluidskaart nog uitproberen (maar helaas dan niet met de digi-in) maar misschien kent iemand dit probleem of gezien in andere draadjes.

Dank

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Ik heb zelf ook bovengenoemde configuratie gehad, maar dan met een Athlon Classic op een Asus K7M moederbord met VIA chipset en idd dat deugd niet. Ik heb het niet stabiel gekregen.

Ik heb toen op zoek gegaan naar oorzaken van het probleem in nieuwsgroepen en allerlei irc-kanalen, daar wist iemand mij te zeggen dat het probleem de combinatie Audigy - PCTV en Audigy - VIA chipset. Ik heb vervolgens mij een Intel moederbord met P4 aangeschaft waardoor het systeem heel wat stabieler was, maar nog niet 100%. Een wekelijks blue screen tijdens tv kijken was niet abnormaal.

Toen heb ik m'n audigy vervangen door een Fortissimo III 7.1 en sindsdien echt geen problemen meer gehad.

Wat veel verschil kan maken is de drivers van het moederbord en de volgorde van de PCI kaarten. Je kan dus kaartjes versteken tot het iets beter is, maar ik vrees voor een compleet werkende oplossing

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Verwijderd

Topicstarter
dank je, ik was er zelf bang voor idd. Het was altijd IRQ dansen om het werkend te krijgen op mijn voormalig systeem. Dus ben het nu echt zat met creative kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 20:52:
dank je, ik was er zelf bang voor idd. Het was altijd IRQ dansen om het werkend te krijgen op mijn voormalig systeem. Dus ben het nu echt zat met creative kaarten.
/e/ heel laag gebrom hoor ik met hoge tonen distorted, ofdat mijn line out via mijn koptelefoon gaat.. :(

lol ik dee quote ipv edit, zal wel aan de temperatuur liggen :O

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 20:56 ]