Tweede monitor, beeld golft

Pagina: 1
Acties:

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Hallo

Ik heb net een mooie Iiyama VMPro 1411 op de kop getikt. Die wilde ik als 2e monitor gebruiken naast mijn 19". Ik heb een Radeon 8500 van Gigabyte met 2 uitgangen (VGA en DVI) dus die tweede sloot ik aan op mijn DVI.

Nou is het probleem dat het beeld van die tweede monitor onwijs golft, en niet trillingen van de refresh rate ofzo maar echt donkere strepen van onder naar boven.

- Omwisselen van de monitoren had geen zin, dan golft mijn 19", ligt dus niet aan monitor maar aan videokaart.
- Andere DVI-VGA converter hielp niet
- monitor alleen op DVI uitgang zetten hielp ook niet.

Is mijn DVI uitgang kapot of kan het nog iets anders zijn, ik heb een tijdje terug ook een andere monitor geprobeerd en toen had ik dit probleem niet :S

specs

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Staan er geen speakers of versterker oid in de buurt van de monitor? Lijkt alsof ie last heeft van een magnetisch veld :)

• twopack
kan het niet zijn want als ik de aansluitingen omwissel heeft mijn andere monitor er last van, ligt dus echt aan de videokaart ergens.

specs

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:43
Op welke resolutie wil je de monitor gebruiken de op de DVI aansluiting komt?
Volgens mij ondersteunt de 8500 DVI maar tot 1280x1024 ofzo.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 11:37

BaRF

bijna kerst

maybe zo' n ferriet kern ding om de kabel doen?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Had ik ook. Rechter: NEC MultiSync FE700 op 85Hz (max), Linker: Phillips 107MB op 85Hz (max met die kaart) = lijnen die omhoog gaan op de ene monitor, en omlaag gaan op de andere. Refreshrate op de 2e monitor op 75Hz gezet, en gefixed. Wel een lichte knippering van storing van de andere monitor, maar dat was gefixed toen ik m'n GeForce FX 5600 kreeg, en ze beide daar op aan sloot ==> geen storing meer.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

[edit]

beter moeten lezen, sorry

[ Voor 77% gewijzigd door KatirZan op 08-08-2003 10:06 ]

Wabbawabbawabbawabba

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Waarschijnlijk is de afstand tussen de twee schermen te klein: zelfde refreshrate+kleine afstand = gedonder...

• twopack
Dat met die refresh rate is het niet, dat had ik ook, maar idd opgelost door verschillende te kiezen. Deze strepen zijn veel groter en duidelijker.
Maar het is inmiddels opgelost, het kwam door de hitte, compu half uurtje uitgezet en kast open deed wonderen. Videokaart was 65 graden.
Wat is een beetje normaal voor een Radeon 8500??

specs

Pagina: 1