nieuwe install + hd = vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
ik heb net een nieuwe schijf: 120 gb seagate 7200rpm 8mb cache en sinds gister heb ik me windows xp (SP1) erop gezet (een schoon install dus).
sindsdien ervaar ik regelmatig vastlopers nadat ik de HD heb aangeklikt in explorer, het gebeurt volgens mij op random en het resulkteert vaak in een reset.

ik heb eerst geprobeert zonder via 4-1 drivers maar dat gaf geen effect, install van 4-1 ook niet, daarna via mini ide driver van via geinstalled heeft ook geen effect.

in windows apparaatbeheere geeft ie aan dat me nieuwe seagate ata100 schijf op ata100 draait en de andere maxtor 20g 5400 op ata 133. verder de cdrom op ata33 en de seagate 20gb 5400 op ata66. (de ide tool van via geeft aan dat elke schijf 1 ata niveau lager draait dan dat ie kan (zal welbug zijn ofzo))
ze hangen zoals genoemde volgorde in de primaire en secundaire ding.

ik zag iets soortgelijks in search maar dat ging over raid dus niet van toepassing d8 ik. wie kent dit probleem en kan mer ermee helpen?

config:
xp2000+, gigabyte 7vax (KT400) ,512mb

[ Voor 11% gewijzigd door Sir Vega op 07-08-2003 19:39 ]

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
heb je die oude windows install nog? zo ja ghost die dan eens op de nieuwe schijf en kijk of het dan allemaal wel fijn werkt.

• Sir Vega
smvs schreef op 07 August 2003 @ 20:40:
heb je die oude windows install nog? zo ja ghost die dan eens op de nieuwe schijf en kijk of het dan allemaal wel fijn werkt.
nope heb ikniet meer maar kan me herinerren dat ie het toen ook aldeed :(

ik ga nu ff k*tten met de master/slave instellingen

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

hang die 120G schijf op je snelste bus primair master
sluit je CD ROM op je secundair aan
laat die andere 2 schijven tijdelijk even eruit (zijn toch klein en slome dingen ;))

oh en misschien kan je in windows ff je DMA aanzetten voor die schijf, zit ergens in de properties

[ Voor 23% gewijzigd door WPN op 07-08-2003 20:53 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Sir Vega
ik heb net alles eruit gerukt en alleen die 120 gieg eraan gehouden en als ik daardoor de files aan het surfen ben ggeeft explorer nog steeds fouten.
zou hetkunnen liggen aan de kleine jumpers die je opde achterkant van de drive kan veranderen? ik ga ff allemogelijkheden uitproberen

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Na die jumpers geven alleen maar problemen met het vinden als je dat goed hebt staan vind ie je hd's gewoon, heeft verder geen invloed op prestatie of errors. Persoonlijk zeg ik doe alle updates behalve SP1 niet en kijk dan nog eens of ie random vastloopt

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gevalletje geheugen stuk lijkt me
www.memtest86.com
draai gelijk de 'all tests'

• Sir Vega
smvs schreef op 07 augustus 2003 @ 21:39:
gevalletje geheugen stuk lijkt me
www.memtest86.com
draai gelijk de 'all tests'
tis precies gekomen sinds iknieuwe hd heb, het geheugen draait aljaar goed maar bedankt voor meedenken

• Sir Vega
ik heb net xp er weer opnieuw opgezet en het lijkt alsof het probleem zich niet meer voordoet. echt windows weer denk ik dan |:(

enig verschil is dat de eerste xp een gestreamde sp1 inzich had en de huidige niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Sir Vega op 08-08-2003 11:53 ]

• Sir Vega
nou het probleem is dus neit verholpen :(
MIsschien dat een seagate schijf niet aan 1 maxtor schijf kan hangen ik ga ze nu ff omwisselen. heeft iemand nog betere ideeen?

Pagina: 1