Toon posts:

JVC GR-DVL150 en Firewire probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn JVC camera maar niet aan de praat. Hij wordt gewoon niet gezien door WindowsXP Pro. Soortgelijke topics in overvloede hier en allemaal zowat doorgelezen en uitgeprobeerd maar nog steeds niks. Ik heb een Dynalink Firewire kaartje (VIA OHCI dinges) en wordt herkend en heeft geen conflicten. Normaal gesproken zou de camera direct door WIndows herkend moeten worden. Andere kabeltjes helpen niet, aan en uitzetten van camera helpt niet. Andere PCI sloten niet, zelfs heb ik de kaart in een andere PC gedaan en daar ook geen succes. Talloze DV capture proggels getest, zoals Adobe Premiere 6.0, Vegas Video, Pinnacle toei maar helaas...geen capture device found.

HELP!!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
welk programma je gebruikt moet niets uitmaken. Het ligt aan je firewire kaart, of je camera.
* Check het functioneren van je kaartje/download nieuwste drivers.
* Probeer een andere kaart.
* Zet je camera op (Play)
* Werkt het nog niet, dan hoop ik dat je nog garantie hebt.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Topicstarter
Camera op play, aan en uit, stekker erin deruit. Maakt niks uit. Ander kaartje zou wel moeten kunnen maar ja die heb ik zo niet liggen en deze kaart heeft ooit toch gewerkt. En drivers voor firewire kaart is altijd windows standaard drivers. Kan zo geen drivers vinden voor een Firewire Viachip kaart.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:49
moet je voor deze camera geen drivers installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, volgens mij meot Windows gewoon zeggen "He ik vind een camera op firewirekaart". Kan zo ook nergens drivers vindne van JVC en camera's in het algemeen.

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12 22:52
Lampje schreef op 07 August 2003 @ 22:34:
moet je voor deze camera geen drivers installeren?
wij hebben dezelfde, maar ik had onder win2k dat hij het niet deed, en ik druk hem in winxppro in mijn onboard firewire en hij vindt hem gewoon. Dus geen drivers nodig voor xp pro lijkt mij.

euhm heb je wel een goede kabel?

ik weet dat wij de originele kabel kwijt waren, toen had ik een kabel gepakt van de audigy 2, helaas die werkte niet.

[ Voor 19% gewijzigd door MeneerKrab op 07-08-2003 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tjsa ik weet ut niet, ik heb geen onboard firewire maar een losse dynalinkaart. Met zelfde kabel werkte hij een half jaar geleden wel nog gewoon met een ouder systeem.

• Raymond
al eens een andere kabel geprobeerd?

• Raymond
download dit eens

Je hebt wel je serienummer van je cam nodig, maar dat zal geen probleem zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Die JVC JLip dingen heb ik ook, maar dat werkt niet via FireWire maar via een ander kabeltje (compoort). En heb ook andere firewire kabels gebruikt, maar geen succes.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 10:10 ]

Pagina: 1