QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Verwijderd
vertel wat je wil en ik denk dat zat mensen hier zo een scripje voor je ingelkaar draaien.
script requests zijn toch verboden hierVerwijderd schreef op 07 August 2003 @ 18:01:
@Echo off
vertel wat je wil en ik denk dat zat mensen hier zo een scripje voor je ingelkaar draaien.
mja het moet hier wel lukken ja
Is het mogelijk om het ene commando pas uit te laten voeren wanneer het tweede klaar is? Ik wil namelijk eerst scandisk laten draaien en daarna meteen de boel laten defragmenteren.
Mijn huidige script is:
1
2
3
4
5
| @ echo off C:\WINDOWS\SCANDSKW.EXE /a /n C:\WINDOWS\DEFRAG C:\ D:\ E:\ Close |
Maar hier begint defrag dus te zeuren dat er een programma bezig is.
Forget your fears...
...and want to know more...
Ja, mbv copy.Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 18:23:
is het mogelijk om via een .bat bestand .txt bestanden te maken?
Verwijderd
Wat wil je precies in je .txt-bestand zettten? De uitvoer van je commando's?
1
| dir /s >> search.txt |
voila!
1
2
| @echo off echo Dit is regel 1 in woei.txt > woei.txt |
Maar voor meerdere regels moet je denk ik losse bestanden maken en die dan met copy aan elkaar rijgen... mooie vingeroefening
[ Voor 4% gewijzigd door Reptile209 op 07-08-2003 18:26 ]
Zo scherp als een voetbal!
Nee hoor, regel 2 >> woei.txt :-)Reptile209 schreef op 07 August 2003 @ 18:25:
Batchfile:
1 2 @echo off echo Dit is regel 1 in woei.txt > woei.txt
Maar voor meerdere regels moet je denk ik losse bestanden maken en die dan met copy aan elkaar rijgen... mooie vingeroefening
Nee hoor, daar heb je call /W voor.Aetje schreef op 07 augustus 2003 @ 18:21:
Yah, Scandskw start als een apart proces op (buiten de console) en dus gaat 't scriptje verder...
[ Voor 27% gewijzigd door Archie_T op 07-08-2003 18:29 ]
Nee, met een truukje op de commandprompt bij de opdracht copy kan je gewoon tekst intikken en op enter drukken en afsluiten met ^Z. Ik ga dat alleen nu niet vertellen, omdat ik vind dat TS te weinig moeite doet om zelf antwoorden op zijn vragen te krijgen.Reptile209 schreef op 07 August 2003 @ 18:25:
Batchfile:
1 2 @echo off echo Dit is regel 1 in woei.txt > woei.txt
EDIT
My case restsVerwijderd schreef op 07 August 2003 @ 18:28:
waar is die echo off command voor?
[ Voor 13% gewijzigd door The Third Man op 07-08-2003 18:30 ]
Lees jij de links die worden gegeven uberhaupt wel!? Daar staat vrolijk in uitgelegd waar @echo off voor dient.Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 18:28:
Ik ben bang dat dit niets word, misschien moet je toch eerst even op de sites kijken die hierboven genoemd worden.Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 18:28:
Suc6!
Verwijderd
alle volgende commando's uitvoeren maar niet op het scherm laten zienVerwijderd schreef op 07 August 2003 @ 18:28:
zelfde als een apenstaartje voor de regel, maar dan dus voor alle regels die eronder staan
@echo off zorgt er voor dat het commando dat je geeft niet in beeld verschijnt. Het @-je ervoor zorgt dat ook echo off niet getoond wordt.
[ Voor 13% gewijzigd door Reptile209 op 07-08-2003 18:31 ]
Verwijderd
hoe komt het dat NAV zo'n bestand niet herkend als virus? als je die draait ben je wel de lul.
Omdat het geen virus is, dûh!Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 18:33:
nou we toch bezig zijn: iedereen weet hoe je een batch bestandje schrijft die je harde schijf leeghaalt zonder dat je het doorhebt.
hoe komt het dat NAV zo'n bestand niet herkend als virus? als je die draait ben je wel de lul.
Is er wel.Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 18:30:
tis alleen flauw dat er niet zoiets als touch bij de prompt zit
Verwijderd
weet ik wel, maar als ik dat ding rename naar inst-msn.bat en iemand klikt erop...
krijg je toch een virus-like resultaat.
1
2
3
4
5
6
7
8
| @echo off REM Touch.bat ren %1 w00t.GoT ren w00t.GoT %1 echo %1 has been touched... ^Z |
EDIT:
Kom op zeg Energie, wel eens van del gehoord?? Tip: del /?
[ Voor 27% gewijzigd door Reptile209 op 07-08-2003 18:38 ]
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 18:33:
nou we toch bezig zijn: iedereen weet hoe je een batch bestandje schrijft die je harde schijf leeghaalt zonder dat je het doorhebt.
1) Het is niet ongewild als je zoiets op je eigen pc zet, het komt er niet vanzelfVandale.nl:com·pu·ter·vi·rus (het ~)
1 ongewild gekopieerd computerprogramma dat zichzelf als een virus vermenigvuldigt en in meer of mindere mate schade veroorzaakt aan bestanden of geheugen
2) Het vermenigvuldigt zich niet(en dus ook niet als een virus)
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Verwijderd
ok thx dat is het. ik dacht eigenlijk alleen maar aan het mailen aan iemand.Duracell schreef op 07 August 2003 @ 18:38:
[...]
[...]
1) Het is niet ongewild als je zoiets op je eigen pc zet, het komt er niet vanzelf
2) Het vermenigvuldigt zich niet(en dus ook niet als een virus)
Kom op zeg Energie, wel eens van del gehoord?? Tip: del /?
:|[/quote]
ok, ben nu bezig me test2.bat
@echo off
del/woei.txt
maar hij delete het niet, dus ik doe blijkbaar iets fout
Dit werkt denk ik op zich wel, maar dan moet ik er alsnog bij blijven zitten om later op een knopje te drukken en dat wilde ik juist voor zijn.Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 18:38:
met pause?
Ik heb het bij beide commando's geprobeerd, maar bij beiden werkt het niet.Archie_T schreef op 07 August 2003 @ 18:28:
Nee hoor, daar heb je call /W voor.
Nee: letterlijk del /? (incl. spatie tussen de L en de /). Da's de help...Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 18:42:
ok, ben nu bezig me test2.bat
@echo off
del/woei.txt
maar hij delete het niet, dus ik doe blijkbaar iets fout
Je moet in je eigen .bat ook de / door een spatie vervangen.
[ Voor 12% gewijzigd door Reptile209 op 07-08-2003 18:46 ]
@ echo offOpifexMaximus schreef op 07 August 2003 @ 18:18:
Mijn huidige script is:
[code]
@ echo off
C:\WINDOWS\SCANDSKW.EXE /a /n
C:\WINDOWS\DEFRAG C:\ D:\ E:\
start /w C:\WINDOWS\SCANDSKW.EXE /a /n
Sim-pel... LOL
Bedankt dude.vassago schreef op 07 August 2003 @ 18:49:
@ echo off
start /w C:\WINDOWS\SCANDSKW.EXE /a /n
Sim-pel... LOL
* Opi gaat zich weer eens diep lopen schamen.
Archie_T schaamt mee........OpifexMaximus schreef op 07 August 2003 @ 18:58:
[...]
Bedankt dude.
* Archie_T gaat zich weer eens diep lopen schamen.
Verwijderd
vroeg ik me eerst ook af, maar iemand had het antwoord al gepost.Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 19:00:
wat verschilt een virus die bestanden kan deleten met een .bat bestand die bestanden delete?
een virus verspreidt zichzelf, terwijl je een batchbestand met de hand naar iedereen toe moet gaan mailen
Waarom wel?Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 19:07:
waar om geen kix als je wilt dat het script wacht met het volgende komando
Waarom niet? Omdat het een stuk ingewikkelder is.
Verwijderd
ik denk dat je met copy 2 kopieen op 1 pc kunt maken, maar om die vervolgens weer doorgemaild te krijgen lijkt me niet mogelijk met de standaard batch commando's.Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 19:07:
is het niet mogelijk om het via een ingewikkelde manier zichzelf te laten verspreiden?
dan moet je met visual basic oid gaan werken, maar dan is het geen batch meer, en bovendien pikt je antivirus hem er dan meteen uit
echo off
:: test bestand nummer 3 [.bat]
echo test > OMG.txt
PAUSE
DEL OMG.txt
Dat is de enige vraag die niet al dan niet letterlijk in de (links in de) SA FAQ staatVerwijderd schreef op 07 August 2003 @ 19:07:
is het niet mogelijk om het via een ingewikkelde manier zichzelf te laten verspreiden?
Met de parameter %0 krijg je de aanroep zelf, dus bijvoorbeeld:Ik heb begrepen dat met command REN je het kan veranderen, maar dan moet je wel eerst helemaal de locatie van het bestandje opgeven
.cmd is een WinNTx variant van .bat, het maakt eigenlijk niet uit welke benaming je gebruikt zolang je NTx gebruikt.C:\>copy con woei.cmd
@echo %0
^Z
1 file(s) copied.
C:\>woei
woei
C:\>woei.cmd
woei.cmd
C:\>
Maar goed, je originele vraag is nu wel beantwoord en de meeste vervolgvragen zijn met een half uurtje zoeken op de verschillende pagina's over DOS heel goed uit te vinden. Helpen af te maken OK, maar dit zijn toch vragen die je zelf kunt bantwoorden door wat rond te kijken & proberen
De pagina's in de SA FAQ, Rob vd Woude's pagina en commando /? voor het commando dat je wilt gebruiken is zat. Daarnaast kan je gewoon een dozijn of wat bestaande batchfiles doorlezen en begrijpen, kan heel wat van geleerd worden. Als je vast loopt willen we vast wel helpen maar 99% kan je echt zelf wel afmaken met de pagina's + de search: als je zonder zelf wat te doen hulp wilt moet je niet op GoT zijn maar betalen voor onze arbeid
Check je mail trouwens even: eerst zelf zoeken dan vragen is toch echt nodig
[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 07-08-2003 20:02 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.
![]()