Toon posts:

[DVD Compatibiliteit] Ervaring brand software [/Standalones]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met welk dvdbrand software behaal je de beste resultaten op verschillende DVD Standalones?

Dit vraag ik omdat ik graag wil weten, omdat de één zegt dat een DVD gebrand met Nero niet leesbaar is en dezelfde image gebrand met recordnow max wel werkt. (volgens mij is er ook nog geen specifiek topic hierover)

Zelf gebruik ik altijd nero en dan zorg ik ervoor dat ik de UDF mode op 1.02 mode zet, omdat de oudere dvd-spelers deze dan ook kunnen lezen. Nooit problemen zelf mee gehad, maar mijn Cyberhome slikt dan ook zowat alles. De Medion van mijn vriendin slikt dus veel minder.

Graag jullie ervaringen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net even een nasua slimline 2.4 DVD+R gebrand. De eerste heb ik maar eens gebrand met DVD_Decrypter. Ik had gehoord dat deze wel goed kan branden. Toen ie klaar was ik mijn gebackupte dvd in de dvdspeler doen en hij schokte alleen maar en kapte er opeens mee. Toen heb ik maar weer een nieuwe schijf gepakt en deze met nero "burn image" gebrand. Het probleem was toen opgelost. Ik ga dus voortaan maar Nero gebruiken :)

Toch zou ik graag nog ervaringen van anderen willen weten :)

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Ik had iets vreemds met DVD Workshop en Pictureshow. Nieuwe DVD+RW (merk That's Write) gebruikt en de eerste keer wilde deze niet afspelen op mijn Pioneer 444 DVD speler (stand alone). Ik dacht dus dat de speler dat merk niet lust. Echter een tweede poging om exact dezelfde DVD te maken op het eerder gebruikte RW'tje was blijkbaar wel leesbaar.
Dit blijkt bij elke RW de truuk te zijn.

Ik heb een Nec 1100a, naast de weg.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:42
Geen problemen met Nero, DVD Decrypter, RecordNow Max, Prassi ... noem het maar op.
Werkt gewoon hierzo, Pioneer A04 met Nashua DVD-R.

• hybride
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 22:16
Ik heb een (onverwacht) resultaat geboekt met het uitvinken van 'Joliet' bij een Nero video-dvd compilatie, de meest gebruikte denk ik. Ik las dit elders op een forum.
Het beeld van de DVD-r's schokte heel erg op mijn philips home dvd-speler.
Na het uitvinken werkte het feilloos. Vraag me niet waarom dit zo is, maar het werkt. Ik heb het met meerdere DVD's geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door hybride op 08-08-2003 10:22 ]

0 op de meter

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 09:41

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik decrypt met DVD Decrypter, vervolgens trek ik de files door DVD2DVDr om ze te downsizen(DVD5 burn ik uiteraard direct) (DVD9->DVD5) DVD2DVDR gebruikt CCE + iFoEdit95. Een langzame methode maar de kwaliteit blijft zo erg hoog. Vervolgens burn ik via DVD-Video in Nero6. Op el-cheapo dvd's, en ze lopen als een trein. (liefst 2-speed ipv 4, is beter met video imo :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Max|Burn op 08-08-2003 10:51 ]

ma ma ma ma ma macron one

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik had ook een hele tijd dat mijn DVD 756 van Philips schokkerig beeld gaf met mijn zelfgebrande DVD's, uiteindelijk toch maar andere DVD's geprobeerd an Mutsui, en alles werkte perfect.
Toen ontdekte ik dat bepaalde DVD spelers mijn DVD's helemaal niet luste, en ben ik met de nieuwe Nero 6 gaan branden, en heb de DVD-ROM booktype optie aangezet. (Deze optie had Nero 5 niet)
Ook is het raadzaam om joliet uit te zetten, ik ontdekte namelijk mat mijn napa mcd380 mp3 speler dat als ik joliet brande op een cd dat de lens eerst heel lang op en neer bleef bewegen voordat hij een mp3 begon te spelen, en ik hoorde dan ook steeds getik (dit getik hoorde ik ook wel eens op sommige DVD spelers), en zonder joliet heb je hier ook geen problemen mee, en overigens kan elke DVD speler gewoon ISO 9660 lezen.
Nu werken mijn schijfjes overal perfect :)

[ Voor 3% gewijzigd door DannyVersluis op 08-08-2003 12:04 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

De nieuwe Nero 6.0 is vooral geoptimaliseerd voor het branden van DVD's. Kies alleen ISO level 1 met ISO 9660. Voor de rest alles uit. (Burn DVD-Video)

Brander: NEC 1100A

Media: Nashua +R en Imation +R

Alleen had ik problemen met Nashua +R schijfjes, als ik deze met meer dan 4330MB (4.23GB) had vol gebrand.

Had dit bij 2 DVD's opgevallen, deze gingen haperen op Standalone DVD-spelers. Niet direct, maar meer in het midden van de film. Lag er ook aan welke DVD-speler ik gebruikte. Panasonic kon er meer wat van maken dan Sony.

Ik weet nog niet of dit specifiek bij Nashua+R schijfjes zo is. Ik heb nog geen Imation DVD gebrand met meer dan 4330MB (4.23GB) aan data.

Maybe een oplossing voor velen??

Hittegolf groeten van,

Nick S.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga straks ook maar eens nero 6 installeren, zal toch wel weer beter met DVD's kunnen omgaan dan nero 5.5. O ja ik zie hier trouwens ook: Force DVD Compatibility mode (required for xbox) Betekent dat het ook beter is voor dvd standalones?

Zelf brand ik meestal IMG's en ISO's. Nog meer handige tips voor instellingen met Nero?

• jefjef
  • Laatst online: 05-09 14:07

jefjef

learning by doing

Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 16:59:

De Medion van mijn vriendin slikt dus veel minder.

Graag jullie ervaringen :)
Mijn vriendin ook niet.... :o

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• DannyVersluis
  • Niet online
Ik zou die IMG en ISO bestanden eerst uitpakken met isobuster of winiso, en vervolgens gewoon die bestanden branden, en de rest gewoon doen zoals hierboven staat.
Force DVD Compatibility mode is idd ook beter voor de standalones.

Verwijderd

"Force DVD Compatibility mode (required for xbox)"

die optie is toch alleen beschikbaar als je UDF DVD-Rom kiest bij NERO, maar het beste lijkt mij gewoon DVD-Video te kiezen. ISO level 1 met ISO 9660.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:29 ]

• DannyVersluis
  • Niet online
Ik krijg gewoon een optie voor booktype DVD-ROM als ik voor DVD-Video kies.

Verwijderd

Topicstarter
DannyVersluis schreef op 08 August 2003 @ 12:50:
Ik zou die IMG en ISO bestanden eerst uitpakken met isobuster of winiso, en vervolgens gewoon die bestanden branden, en de rest gewoon doen zoals hierboven staat.
Force DVD Compatibility mode is idd ook beter voor de standalones.
Nja ik weet niet of dat uitpakken zoveel uitmaakt, dat ding maakt er gewoon een exacte copy van. dus hij pakt zeg maar uit tijdens het branden. Ik kan het wel eens proberen, zijn er nog meer die dit zo doen ?

/me heeft net even Imagion DVD's gehaald kijken of ze iets beter dan de Nashua's zijn. Even een paar backups maken :+ :*)

• DannyVersluis
  • Niet online
Imagion??

Imation zul je bedoelen, en die zijn idd stukken beter dan die van nashua!

Pagina: 1