There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Verwijderd
Misschien kan je wat specifieker zijn, meer specificaties.Zym0tiC schreef op 07 August 2003 @ 16:32:
Vandaag heb ik een wlan set gehaald (AP + PCMCIA)
Alles geinstalleerd en als volgt aangesloten:
op de router zitten 2 pc's via een lan aangesloten + de AP.
Op de router zit ook @home
De AP zou via een tooltje of via 192.168.1.1 te zijn benaderen, maar dit lukt dus niet. pingen werkt ook niet.
Het lijkt wel of de router alles tegenhoud. Aangezien de ledjes ook niet aangeven dat er een aansluiting is.
Als er zelfs geen ledjes branden dat er verbinding is lijkt het me eigenlijk dat er ergens een kabel niet goed zit.
correct me if i;m wrong
Verwijderd
Bij mijn linksys setje moet de PC trouwens wel een IP in de 192.168.1.x hebben om het AP aan te kunnen spreken.
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 17:00 . Reden: Oeps, vergeten. ]
he dat kan het idd ook zijn eens even proberenVerwijderd schreef op 07 August 2003 @ 16:45:
Bij mij zit er inderdaad een straight kabel. Straight in de uplink. Cross in een "gewoon gat" zou ook moeten werken volgens mij.
Bij mijn linksys setje moet de PC trouwens wel een IP in de 192.168.1.x hebben om het AP aan te kunnen spreken.
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
de router deelt ip adressen uit in de range van 192.168.0.x
de wlan heeft een ip van 192.168.1.1 en deelt ip's uit in een range van 192.168.1.x
alleen nu snap ik ff niet hoe ik alles moet instellen, ik wordt ff niet goed van al die ip nummers. Moet die router nu static komen te staan en alle pc's een ip hebben van 192.168.1.x?
Verwijderd
router = 192.168.0.1
wlan = 192.168.0.4
maar ik krijg tussen de AP en via mijn pcmcia kaartje geen verbinding.
SSID heb ik op bijde gelijk ingesteld zoals de handleiding zegt maar ze zien elkaar niet
Dan ga je naar Start-->run en daar typ je CMD[enter],
dan typ je ipconfig (je krijgt al de info over je ip, subnetmask enz)
dan typ je ipconfig/release,
dan typ je ipconfig/renew
Je ziet nu dat je een nieuw ip adres (in de 192.168.0.x range) hebt gekregen.
dan open je je browser en typt daar in de adresbalk: 192.168.0.1 en dan krijg je toegang tot je router.
(volgens mij is dit wel alleen bij Windows XP en NT, de rest zit ietsje anders in elkaar)
succes
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
dit werkt allemaal al, het probleem is dat de PCMCIA kaart de AP niet zietThe Deaken schreef op 07 August 2003 @ 18:46:
Je moet eerst op je computer inschakelen dat je automatisch een ip adres krijgt.
Dan ga je naar Start-->run en daar typ je CMD[enter],
dan typ je ipconfig (je krijgt al de info over je ip, subnetmask enz)
dan typ je ipconfig/release,
dan typ je ipconfig/renew
Je ziet nu dat je een nieuw ip adres (in de 192.168.0.x range) hebt gekregen.
dan open je je browser en typt daar in de adresbalk: 192.168.0.1 en dan krijg je toegang tot je router.
(volgens mij is dit wel alleen bij Windows XP en NT, de rest zit ietsje anders in elkaar)
succes
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
netstumbler herkent mijn PCMCIA kaart niet. Ik ben maar begonnen met een verse windows installatie aangezien zelfs mijn gewone netwerk niet meer werktFlipFluitketel schreef op 07 August 2003 @ 19:51:
Je zou natuurlijk even Netstumbler kunnen draaien en kijken of dat progje wel een AP vindt.. Mocht deze er wel een vinden, dan heb je toch een instelling verkeerd staan..
in principe hoeft toch alleen mijn SSID nummer gelijk te zijn met de AP en PCMCIA kaart? Verder heb ik WEB uitstaan.
Verwijderd
Ik dacht dat dat alleen was tussen 2 wlan nics
en nu er weer achter komen wat er fout is
het is een concepttronic setjeVerwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 23:46:
Heb je toevallig een linksys setje?
Hier ff een overzicht:
Router:
IP: 192.168.0.1
AP:
IP: 192.168.0.4
Gateway: 192.168.0.1
Laptop
IP: 192.168.0.2
Gateway: 192.168.0.4
DNS: 192.168.0.1
nope heleaas, dit werkt ook niet.Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 19:21:
Probeer bij DNS eens gewoon de DNS van je provider
Er is gewoon iets dat ervoor zorgt dat ik geen AP kan zien. Ik heb wel verbinding maar als ik ga kijken naar AP's in de buurt dan zie ik niets. Zou dit aan de AP PCMCIA of aan de softeware kunnen liggen voor de wlan.
ik krijg het gevoel dat ik beter een andere Wlan set kan kopen
Verwijderd
ipfiler