boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen
Layers kunnen niet over frames heen. Er zijn wel scripts die 2 frames laten communiceren met elkaar en zo simuleren dat een menu dat wel kan, maar dat is niet aan te raden.
Probeer je site zonder frames te maken.
Probeer je site zonder frames te maken.
Ik kan natuurlijk het menu op iedere pagina plaatsen, maar echt leuk wordt dit niet om te gaan aanpassen... 
Kan ik een dergelijk DHTML script in een aparte file plaatsen, zodat ik gewoon een 'load'-actie kan doen op iedere pagina waar het menu moet komen ? Dan hoef ik bij veranderingen enkel dat ene bestand aan te passen..
Kan ik een dergelijk DHTML script in een aparte file plaatsen, zodat ik gewoon een 'load'-actie kan doen op iedere pagina waar het menu moet komen ? Dan hoef ik bij veranderingen enkel dat ene bestand aan te passen..
boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen
Als je het mij vraagt is dat wel de moeite waard. Op den duur vormen frames alleen maar een beperking. Als je het voor elkaar kunt krijgen is het extra werk wat je eraan hebt miniem als je eens e.e.a. probeert op te lossen door templates te gebruiken, dmv. PHP, Perl, ASP of wat voor serversided toestand dan ook.Boegel:
Ik kan natuurlijk het menu op iedere pagina plaatsen, maar echt leuk wordt dit niet om te gaan aanpassen...
Dat hangt natuurlijk af van in hoeverre een script daarvoor geschikt is. Let wel dat het niet de bedoeling is dat het hier een script-uitwisselboard wordtKan ik een dergelijk DHTML script in een aparte file plaatsen, zodat ik gewoon een 'load'-actie kan doen op iedere pagina waar het menu moet komen ? Dan hoef ik bij veranderingen enkel dat ene bestand aan te passen..
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
En hoe weet ik of het script ervoor geschikt is ? De link ernaar toe staat in de topicstart...drm schreef op 07 August 2003 @ 16:47:
[...]
Dat hangt natuurlijk af van in hoeverre een script daarvoor geschikt is. Let wel dat het niet de bedoeling is dat het hier een script-uitwisselboard wordt
Ik weet dat er ding zijn als *.js files, maar ik weet dus niet of dit hier ook mogelijk is...
Link bekeken, en dat ding bouwt zijn menu dus niet dynamisch op; los in een js bestand zetten zal dus niet gaan omdat de bijbehorende HTML statisch is.
Er zijn echter wel menu's die je gewoon kan invoegen, en waar je de opbouw dan in de JS code moet zetten.
Het is trouwens wel een heel simpel voorbeeldmenuutje, en nog IE-only ook
Er zijn echter wel menu's die je gewoon kan invoegen, en waar je de opbouw dan in de JS code moet zetten.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function showmenu(elmnt) { document.all(elmnt).style.visibility="visible" } function hidemenu(elmnt) { document.all(elmnt).style.visibility="hidden" } |
Intentionally left blank
je zou eens kunnen kijken naar: HierMenu
Die doet wat jij wilt, maar ik eigenlijk wilde ik de link niet
geven want ik ben het 200% met DRM eens 
Die doet wat jij wilt, maar ik eigenlijk wilde ik de link niet
Als je het mij vraagt is dat wel de moeite waard. Op den duur vormen frames alleen maar een beperking. Als je het voor elkaar kunt krijgen is het extra werk wat je eraan hebt miniem als je eens e.e.a. probeert op te lossen door templates te gebruiken, dmv. PHP, Perl, ASP of wat voor serversided toestand dan ook.
Daar had ik geen idee van dat het IE only was...crisp schreef op 07 August 2003 @ 17:00:
Link bekeken, en dat ding bouwt zijn menu dus niet dynamisch op; los in een js bestand zetten zal dus niet gaan omdat de bijbehorende HTML statisch is.
JavaScript:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 function showmenu(elmnt) { document.all(elmnt).style.visibility="visible" } function hidemenu(elmnt) { document.all(elmnt).style.visibility="hidden" }
Dat is niet echt de bedoeling, want de persoon waarvoor ik de website maak werkt met een Mac, en tzou nogal een dom figuur slaan moest men site niet werken alsk em ga tonen
Ik kijk nog effe rond voor een scriptje dat in in een JS file kan proppen... thx peoplez !
Verwijderd
Anyway je kan een menu ook gewoon in een javascript zetten, en deze includen op elke page, als er een knop bijkomt, hoef je dan maar een javascriptje aan te passen. voorbeeld; www.armour.nl (gemaakt voor een bedrijf waar ik nu niet meer werk..)
Nogmaals:
Deze maakt gebruik van javascript in het bovenste (of linker o.i.d.) frame en is cross browser en grotendeels cross platform en voorzien van duidelijke instructies enz.
Pagina: 1