[W2k server] Kan met CDONTS geen mail sturen

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Ik heb een Windows 2000 server draaien met daarop Exchange 2000 + SP3.

Nu heb ik een paar ASP pagina's draaien, waarin ik mail via het CDO component, dit werkt perfect. Alleen als ik scripts van iemand anders installeer kan je bijna nooit meer voor CDO kiezen, dan moet ik CDONTS kiezen. Nu zit er een script bij Filemanager wat ik ook gebruikt, en die controleert eerst je server of alles goed is ingesteld, deze zegt dat ik EN CDO kan mailen, maar ook CDONTS.

Maar als ik via CDONTS gaat mailen krijg ik de volgende foutmelding:
Runtimefout Microsoft VBScript error '800a0046'

Toegang geweigerd

/fm/diags.asp, line 180

Nu is line 180:
objNewMail.Send

Nu heb ik bij microsoft zitten zoeken wat de foutmelding inhoud, maar daar hebben ze het alleen over als je IIS4 hebt, maar ik heb 5. Ze zeggen dan dat je de IUSR en IWAM rechten moet geven in de mailroot mappen.

Ik heb dit toch voor de zekerheid gedaan maar dit wil niet werken.

Nu kan ik dus niks meer vinden hoe ik dit probleem op moet lossen!

Heeft iemand hier toevallig ook ervaring mee en hoe je het probleem mmoet oplossen?

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

sp5 re-applyen al geprobeerd?

Verwijderd

op www.microsoft.com/technet staat een mooi document over minimale rechten die iis5 nodig heeft (de iusr en iwam dus). ff zoeken dus...

vooruit maar weer

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 16:34 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Uit Troubleshooting CDONTS Problems:
The information in this article applies to:

- the operating system: Microsoft Windows 2000
- the operating system: Microsoft Windows NT 4.0 (Version: 4.0)
en
Microsoft VBScript runtime error '800a0046' Permission denied"

This is the most common error. There are usually two possible causes for this error.

1. The pickup directory (usually c:\InetPub\Mailroot\pickup for machines with IIS only and for machines with exchange 5.5 its exchsrvr\mailroot\pickup, for exchange 2000 its \program files\exchsrvr\mailroot\vsi #\pickup) does not have sufficient permissions, for the object to create the .eml file. The system account should have Full Control on Mailroot and all the subfolders. The user under which ASP page or the script is running under as should have modify (change) on Mailroot\pickup directory.

2. The page is running in its own memory space, and is being denied access to the metabase. To check this :
- Open the Microsoft Management Console(MMC) for IIS
- Right click on the root directory or virtual directory, as the case may be,
where your page resides.
- Click 'Properties'
- Click on 'Home Directory'/'Virtual Directory' tab.
- On Windows NT systems check to see if 'Run in separate memory space' is checked. On Windows 2000 systems check if Application protection is set to High Isolation.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Zoals jullie in mijn eerste reactie kunnen lezen:
Nu heb ik bij microsoft zitten zoeken wat de foutmelding inhoud, maar daar hebben ze het alleen over als je IIS4 hebt, maar ik heb 5. Ze zeggen dan dat je de IUSR en IWAM rechten moet geven in de mailroot mappen.
Dus heb de mailroot en alle submappen IUSR en IWAM rechten gegeven.

Dit gaf dus geen resultaat. Nu heb ik dus de toepassingsbeveiliging op Laag (IIS-proces) gezet en dan doet hij het wel.

Maar geeft dit geen beveiligingsproblemen, omdat dit programma, waarmee ik dus de mail laat sturen een webbased verkenner is. Dus zo kan ik mijn website makkelijk beheren zonder FTP enzo.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!