Ik heb een Windows 2000 server draaien met daarop Exchange 2000 + SP3.
Nu heb ik een paar ASP pagina's draaien, waarin ik mail via het CDO component, dit werkt perfect. Alleen als ik scripts van iemand anders installeer kan je bijna nooit meer voor CDO kiezen, dan moet ik CDONTS kiezen. Nu zit er een script bij Filemanager wat ik ook gebruikt, en die controleert eerst je server of alles goed is ingesteld, deze zegt dat ik EN CDO kan mailen, maar ook CDONTS.
Maar als ik via CDONTS gaat mailen krijg ik de volgende foutmelding:
Runtimefout Microsoft VBScript error '800a0046'
Toegang geweigerd
/fm/diags.asp, line 180
Nu is line 180:
objNewMail.Send
Nu heb ik bij microsoft zitten zoeken wat de foutmelding inhoud, maar daar hebben ze het alleen over als je IIS4 hebt, maar ik heb 5. Ze zeggen dan dat je de IUSR en IWAM rechten moet geven in de mailroot mappen.
Ik heb dit toch voor de zekerheid gedaan maar dit wil niet werken.
Nu kan ik dus niks meer vinden hoe ik dit probleem op moet lossen!
Heeft iemand hier toevallig ook ervaring mee en hoe je het probleem mmoet oplossen?
Nu heb ik een paar ASP pagina's draaien, waarin ik mail via het CDO component, dit werkt perfect. Alleen als ik scripts van iemand anders installeer kan je bijna nooit meer voor CDO kiezen, dan moet ik CDONTS kiezen. Nu zit er een script bij Filemanager wat ik ook gebruikt, en die controleert eerst je server of alles goed is ingesteld, deze zegt dat ik EN CDO kan mailen, maar ook CDONTS.
Maar als ik via CDONTS gaat mailen krijg ik de volgende foutmelding:
Runtimefout Microsoft VBScript error '800a0046'
Toegang geweigerd
/fm/diags.asp, line 180
Nu is line 180:
objNewMail.Send
Nu heb ik bij microsoft zitten zoeken wat de foutmelding inhoud, maar daar hebben ze het alleen over als je IIS4 hebt, maar ik heb 5. Ze zeggen dan dat je de IUSR en IWAM rechten moet geven in de mailroot mappen.
Ik heb dit toch voor de zekerheid gedaan maar dit wil niet werken.
Nu kan ik dus niks meer vinden hoe ik dit probleem op moet lossen!
Heeft iemand hier toevallig ook ervaring mee en hoe je het probleem mmoet oplossen?
Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!