[Boek] Linux in a Nutshell, goed boek?

Pagina: 1
Acties:

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:55
Ik ben bezig om meer van Linux te leren en er dieper op in te gaan.
Is dit boek dan een beetje goed daarvoor? Of kan ik dan beter een ander boek kopen? Ik wil van de meeste dingen basis weten, en dan later dieper op dingen ingaan. Kan dit boek ook een beetje als naslagwerk worden gebruikt?
Het boek is van O'Reilly.

Hoop dat het hier goed staat, of moet ie naar SG?

Verwijderd

Kijk eens in de bieb. In mijn bieb lag volgns mij dit boek namelijk ook. Ik vond het geloof ik wel aardig. Volgens mij staan in de meeste bibliotheken wel 5 tot 10 boeken over Linux. Ga dus eerst daar eens even kijken. Trouwens: niet te lang wachten en gewoon uitproberen die handel ;) Wat trouwens ook wel handig is: koop een Suse distributie. In de tijd dat ik die kocht (drie jaar geleden ofzo) zaten daar 5 (!!) boeken bij. Dan heb je documentatie en software (heeel veel software (3 jaar geleden al 7 cd's)).

• BoZ_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10-2020
Ik had veel goeds over het boek gehoord en heb hem aangeschaft. Helaas is het halve boek meer een samenvatting van man-pages. De rest is overigens wel heel handig, zo staat er uitleg over bijvoorbeeld bash, (t)csh vi, emacs, sed en gawk.

Verwijderd

ik heb leren omgaan met linux door gewoon proberen en tutorials, heb één keer een boek gebruikt (geleend uit de bieb :p) maar weet de titel niet meer :S ik weet wel dat die boeken van O'reilly over het algemeen erg fijn werken :)

• samo
  • Laatst online: 21:51

samo

yo/wassup

ik ben erg tevreden over de in a nutshell reeks. Ik denk niet dat dit boek hier een uitzonderingo p zou zijn.
Voor iets meer geld heb je wel Linux Unleashed, of een linux bible die (volgens mij) iets uitgebreider is.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• heuvelman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 20:44
Ik heb deze en "running linux" in een combi bij amazon gekocht. Volgens mij was dat net zo veel geld als 1 vande 2 in een winkel in de buurt. Die van jou vind ik handig als een handig te lezen reference guide. Running linux geeft een meer overall beeld met voorbeelden en het hoe en waarom.
Een fysiek boek vind ik nl trouwens nog steeds prettiger lezen dan een van scherm.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:55
samo-arne schreef op 07 augustus 2003 @ 16:04:
ik ben erg tevreden over de in a nutshell reeks. Ik denk niet dat dit boek hier een uitzonderingo p zou zijn.
Voor iets meer geld heb je wel Linux Unleashed, of een linux bible die (volgens mij) iets uitgebreider is.
Waar zou ik die kunnen halen? Heb je daar ook ISBN nummers van?

edit:
Heb deze gevonden, http://www2.comcol.nl//bestel/bicxlr_a.htb#7841j
is dat die linux bible, of heb je zeg maar ook universele 'bibles' en niet alleen over RH

[ Voor 19% gewijzigd door MADG0BLIN op 07-08-2003 16:14 ]

Verwijderd

Ik heb ook running linux de 4e editie.
Prima boek staat erg veel in.
Echt een aanrader.

Echte o'reilly kwaliteit!!

• samo
  • Laatst online: 21:51

samo

yo/wassup

De "... Unleashed" en "... Bible" zijn seires, net als "... in a nutshell". Ik heb met deze boeken in het algemeen goede ervaring, maar wel ieder voor een ander onderwerp (Internet unleashed, php bible, html- en xml in a nutshell voor zij die willen weten). Helaas kan ik je niet aan isbn nummers helpen zo 123....

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Acropia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04-2019

Acropia

Dunno

ff op bol.com zoeken... heb je zo de isbn nummers er bij...

trouwens prettig boek, erg handige naslagwerk voor als je eigen kennis net ff tekort schiet enzo :)

It's what it is...

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een maand geleden deze boeken gekocht. (klik hier op de boeken voor een inhoudsopgave!)

Het zijn studieboeken die je nodig heb voor het "LPI" examen (meer over LPI...) , maar ze zijn uitermate geschikt voor zelfstudie.

De boeken zijn Nederlands, beginnen bij een kennisniveau van "0" maar gaan al vrij snel dieper op de zaken in.

Ik ben nog bezig in boek 1, maar ik weet nu al 10 keer meer dan ik ooit heb kunnen leren met het doorspitten van Engelstalige HOWTOS en MAN-pages.

Niet dat die Engelse documentatie niet goed is hoor maar in het Nederlands gaat het toch een stukkie sneller, met dit boek ben je in no-time 1337 :p

[ Voor 3% gewijzigd door jellebelle op 08-08-2003 17:40 . Reden: linkje aangepast van LPI ]

Pagina: 1