Toon posts:

MISSION 782 ==> STR-DB780 overkill?

Pagina: 1
Acties:
  • 752 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony STR-DB780 Receiver/versterker.

Ik wil een paar goede Front speakers kopen nu vind ik de Mission 782 speakers
erg mooi en klinken ook mooi maar ik heb ze alleen op een zeer dure Rotell
gehoord!

Nu is mijn vraag zijn die speakers overkill voor mijn versterker voor specs. sjek link;
http://www.sony.nl/view.x...&cat=12845&tech&loc=en_NL

Of is het zo dat mijn Sony die "goed" kan hebben?

P.S. je zou misschien zeggen waarom luister je niet die speakers op je setje maar
meestal in die zaken waar die boxen klaar staan is geen Sony receiver te vinden.
En de receiver meenemen is geen optie(alls netjes weggewerkt!).

Verwijderd

Die missions zijn niet zo kieskeurig dus ze kunnen zeker op de sony. Het zal zal altijd wel beter klinken op betere apparatuur. Ik zou gewoon vragen of je de speakers eens mag meenemen om uit te testen thuis.

Verwijderd

En mocht het tegenvallen dan kun je altijd weer doorsparen om je receiver te vervangen, goeie speakers heb je dan in ieder geval.

ikzelf heb een sony STR DE685 met Kef Q5 speakers eraan, ook overkill. maar ja ik was nu eenmaal verliefd geworden op die boxen. Ben nu aan het doorsparen voor een betere receiver. Al moet ik toegeven dat het geluid me tot nu toe niet tegenvalt, zeker vergeleken met de BOSE 301 series 2 die hiervoor eraan hingen.

Verwijderd

Ik heb zelf ook de mission 782's. Ze bevallen wel goed, al is mijn kamer er eigenlijk iets te klein voor. Toen ik ze kocht had ik een yamaha versterkertje (dus de man in de winkel liet me luisteren op een rotel, want dat schijnt qua klank wel op elkaar te lijken) van zo'n 50 watt per kanaal. Inmiddels heb ik een zwaardere versterker (weer yamaha overigens) en het is wel erg duidelijk te merken dat de missions daar wel gelukkig mee zijn. Bas klinkt veel strakker en het geluid in z'n geheel komt er wat gecontroleerder uit.

De missions zijn niet zo moeilijk aan te sturen, dus ook met een wat minder heftige zijn ze goed te gebruiken. En het is een mooie stimulans om te gaan sparen voor een wat betere versterker :)

Een paar plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/box.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/front1_sml.jpg

Ik heb trouwens de rest van de set ook, dus 780's als rears en een 78C als center.
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/center.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx voor de info.

Ik ga ze eerst thuis luisteren maar denk dat ik ze toch wel neem en spaar vervolgens
verder naar een betere Receiver.

Misschien nog een tip voor receiver op deze speakers?

@Qlone de rest van de serie ziet er mooi uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 08:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 08:36:
Misschien nog een tip voor receiver op deze speakers?
Neem iets met voldoende vermogen. De missions schijnen een wat grillig impedantieverloop te hebben en klinken echt beter op een wat stevigere versterker (geen 'klapperige' bas meer). De overstap voor mij van mijn 2x 50w Yamaha instapversterkertje naar de AZ2 die ik nu heb was in ieder geval zeer de moeite waard...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 09:59:
[...]

Neem iets met voldoende vermogen. De missions schijnen een wat grillig impedantieverloop te hebben en klinken echt beter op een wat stevigere versterker (geen 'klapperige' bas meer). De overstap voor mij van mijn 2x 50w Yamaha instapversterkertje naar de AZ2 die ik nu heb was in ieder geval zeer de moeite waard...
thnx again voor de info. _/-\o_

ik wil hierna toch een "sterke" receiver kopen

Ik ga de speakers bij Stassen halen daar staan ze voor een hele goede prijs.

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 10:52:
[...]

thnx again voor de info. _/-\o_

ik wil hierna toch een "sterke" receiver kopen

Ik ga de speakers bij Stassen halen daar staan ze voor een hele goede prijs.
Let maar wel op dat je geen demo-modellen als nieuw verkocht krijgt.......
Pagina: 1