script timeout via crontab

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 15:00
Hoi.

Ik heb een script gebouwd wat plaatjes van het internet afplukt, deze op een bepaalde plaats neerzet en ze dan archiveerd in een tar file.

Als ik dit script start met de hand dan gaat alles goed. De enige keer dat het fout ging was toen er een server uit de lucht was.

Start ik hem echter vanuit crontab dan merk ik wel dat hij start, maar dan stopt hij ineens zomaar. De tar file wordt niet aangemaakt en aan het eind wordt de dir niet opgeruimd.

Heb eea getest en zie als ik met ps -A kijk dat keurig het script en wget gestart worden. Kan het zijn dat als crontab denk dat een script hangt dat hij hem dan killed? Heb al gezocht in de log files, maar kan niets vinden hierover.

Iemand een idee?

Verwijderd

nee de crontab denkt niet die doet.
probeer eens bij elke invoer regel een verwijzing te maken naar een log file dan weet je precies waar hij hangt.

Waarschijnlijk probeer je iets in de achtergrond te gooien in je script "& " terwijl de crontab al in de achtergrond draait.

Indien mogelijk post je script.

en hoe jij hem opstart.

• eek
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Gebruik je volledige paden?
Dus: /usr/bin/wget -O /tmp/bla.xlm http://bla.com

Skill is when luck becomes a habit.

• ge-flopt
@lemac4444: maar dan zou ik toch ook tijdens het testen iets vreemds tegen moeten komen (lees testen als in met de hand starten)
@eek: nee, maar ik zal dat eens gaan proberen.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In crontab is $PATH maar heel beperkt.
PATH aanvullen in je scripts, of alles volledig aanroepen wil dan helpen.

cron verstuurd standaard trouwens een mail met de output. Daarin kan je ook precies zien wat er mis gaat.

• ge-flopt
Hij leek verkeerd te gaan bij aanvang van een do lus. Wel vreemd dat hij dat niet deed als ik het script met de hand startte. Heb nu eea aangepast en nu werkt hij als een zonnetje. THX

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:48
Mooi.

En dat kan inderdaad prima gebeuren, omdat dingen via cron vaak als een andere user en met een andere set environment vars draaien (m.n. PATH is belangrijk). Hoe dan ook, fix0red dus :)
Pagina: 1