In volledig beeld afspelen

Pagina: 1
Acties:

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
Hoi,

Ik wil via me firewire kaart het beeld van me videocamara afspelen,
het probleem is dat de bijgeleverde software (ulead videostudio) alleen een preview venster heeft en ik wil het beeld in volledig scherm hebben zonder het eerst optenemen

welke software kan ik daarvoor gebruiken ?

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
je kunt de files toch gewoon renderen op je harddisk? maak je er dus filmpjes van. Ik weet niet of ulead een aparte codec heeft maar dat staat vast wel ergens.

Als je een monitor (een videomonitor dus) wilt aan sluiten dan moet je montage-specifieke hardware hebben (Matrox en dergelijke) dan kun je realtime previews bekijken doordat je de monitor op de breakout-box (of direct) aansluit.

tenzij jij een hele aparte pc hebt kom je zonder speciale kaarten dus niet echt verder. wat ik al zei hierboven is dus wel mogelijk;

1. knip en plak
2. schrijf het filmpje weg naar een .avi bestand, maak gebruik van de ulead codec (als die bestaat)
3. speel het ding af met een mediaplayer (Bsplayer oid)

[ Voor 30% gewijzigd door BuG2FiX op 07-08-2003 15:41 ]

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem : geen enkel programma lijkt in staat om in realtime en beeldvullend het signaal op de video-in (in mijn geval van video-recorder naar ti4200 video-in) weer te geven. En het is nogal zonde van de overige 18" op m'n duurbetaalde Iiyama om naar zo'n thumbnail venstertje te moeten kijken 8)7 .

In de search is hier ook niets over te vinden btw

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-07 11:42
Wellicht gek idee, maar via een composiet ingang van een tvkaartje dan?

madzib

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
Ik heb onderhand een demo gevonden van een programma wat ik ongeveer zocht, http://www.geocities.com/TimesSquare/Ring/9777/tvviewer.html (tv viewer), het nadeel hiervan is dat het een demo van 30 dagen is en dit terwijl het programmatje maar 45 kb groot is :S

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?