Toon posts:

Xp alleen vanaf CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi..probleem: Ik heb een WD 80 Gig waar eerst win 98 se op stond, met fdisk alles weggehaald. Daarna Xp prof geinstalleerd.

Hij start nu alleen nog maar op met de Xp cd in de cdspeler. Hij vraagt dus altijd om die cdrom van XP.

Hoe kan dat?

de oplosser alvast bedankt

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 15:47
Partitie niet aktief gezet waarschijnlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Met fdisk?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je XP installeerd, ervanuitgaande dat je vanaf CD bent opgestart, laad hij het e.e.a. aan files, copy'eerd een hele handel, en reboot. Daarna gaat'ie pas de rest op je computer mikken. Ik ben bang dat je ergens een foutje gemaakt hebt.

Boot eens van je XP cd-rom, dan de optie herstellen uitvoeren, kom je in een dos-box. Daar kan je diverse hulptools aanroepen, zoals: fixmbr. ik heb sterk het idee dat je je MBR heb gesloopt.

Ey!! Macarena \o/

• Fire69
  • Laatst online: 19-05 15:47
Yep. :)

Verwijderd

Topicstarter
De harddisk is verder gewoon geinstalleerd met de software en dat werkt allemaal

Verwijderd

Topicstarter
Je zult het niet geloven maar de xp gestart vanaf de cd blijft hangen even voorbij de melding FAT. Dit probleem heb ik bij aanvang ook gehad. Toen heb ik de videokaart vervangen en toen deed hij het (4200 Ti naar Mx200). Toen terug gezet en toen werkte de harde schijf wel echter met het genoemde probleem. Nu gebeurd dus het zelfde. Ik moet eerst weer die videokaart vervangen. Dat fixmbr ga ik proberen want ik denk inderdaad dat dat het probleem is.

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de computer opnieuw gestart van de cdrom XP prof en de opdracht fixmbr uitgevoerd. Hij bevestigde de opdracht. Toen opnieuw opgestart. Helaas hij start nog steeds op allen met de XP Cd in de cd speler. Wie heeft nog een oplossing?
Alvast bedankt

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als de CD er niet in zit, wat gebeurd er dan? foutmelding?
Misschien ben je met fdisken wel vergeten de partitie als actieve in te stellen, als een partitie niet actief is, kan je er ook niet vanaf booten. Anders zou ik gewoon lekker opnieuw beginnen met installen >:)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

wat krijg je dan voor melding als je niet je xp cd erin hebt?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Wat voor melding geeft XP dan als hij van de harde schijf probeert op te starten? En heb je al geprobeerd een eventuele OC ongedaan te maken? Dit wil nog wel eens voor oa harde schijf problemen zorgen (en AGP problemen ivm videokaart).

edit:

Hans_Kazan, je doet je naam eer aan! You've read my mind!!

[ Voor 16% gewijzigd door RawPeanut op 07-08-2003 15:51 ]

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook de opdracht fixboot uitgevoerd en nog steeds vraagt dat ding om die CD

Wat betreft die activering van de partitie ga ik er vanuit als dat niet is uitgevoerd, dat je dan ook niks kunt installeren?

Alvast weer bedankt voor reacties

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

XP activeert de partitie altijd zelf als je de harde schijf met de XP cd hebt gepartitioneerd. Moet goed gaan.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

dat heeft ie dus niet gedaan, hij heeft volgens mij zelf fdisk gedraaid.

maar wat voor melding krijg je nu preccies?

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Hij zei dat hij met fdisk alles heeft verwijderd. En daarna XP prof geinstalleerd. Dus neem aan dat hij met de XP setup heeft gepartitioneerd.

Canon Digital Ixus V3

• Reptile209
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 15:51:
Ik heb ook de opdracht fixboot uitgevoerd en nog steeds vraagt dat ding om die CD

Wat betreft die activering van de partitie ga ik er vanuit als dat niet is uitgevoerd, dat je dan ook niks kunt installeren?
Dat zou mooi zijn he :+. Niet dus. Dat merk je pas bij het opstarten...

start eens op en kijk eens naar het partitieoverzicht met Fdisk. Bij de windows-partitie moet een A van Active staan. Zo niet, dan de partitie alsnog actief maken.

Maar welke melding verschijnt er nou als de CD er niet in zit (en dan letterlijk graag, + de indicatie of je een DOS-achtig scherm hebt, of kleurtjes, of al een echte GUI).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik opstart en geen CD in de cdspeler dan volgt:
Verifying DMI pooldata
Boot from Atapi cd rom failure
diskboot failure insert system disk press enter

Verwijderd

staat je HDD als 2de bootdevice in je bios?

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm is zwart met witte letters dus dos scherm

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Wou net zeggen, klinkt als een bios boot sequence probleem om het maar deftig te zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door RawPeanut op 07-08-2003 15:59 ]

Canon Digital Ixus V3

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2025

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

RawPeanut schreef op 07 August 2003 @ 15:52:
XP activeert de partitie altijd zelf als je de harde schijf met de XP cd hebt gepartitioneerd. Moet goed gaan.
Vreemd, ik heb net nog Windows XP hier op m'n werk op een PC geinstalleerd. Hij ging goed totdat hij zei dat de computer opnieuw zou worden opgestart. Ik kreeg de melding Ongeldige bootdisk. Stop bootdisk in een station en druk op een toets. Vervolgs maar even onze bootdisk erbij gepakt. Met fdisk de partitie op A (=active) gezet en voila hij ging netjes verder met installeren. Maar wat nou Shira z'n probleem is weet ik niet. Z'n verhaal doet voorkomen alsof de installatie al was afgerond en XP nu dus niet meer opstart. Kan je XP opnieuw installeren Shira ? Of heb je dat al geprobeerd ?

https://www.avl.nl/

• Frostbite
  • Laatst online: 18:09

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waarom ben je sowieso met fdisk aan de slag gegaan voor de installatie van Xp prof.
Je kan tijdens in de install gewoon de partities aanmaken. En dan gaat hij gewoon goed verder.

Maar kun je niet gewoon opnieuw booten van Cd om zo opnieuw te installeren. Is het dan zo veel extra werk?
Laat XP maar de partities actief maken en regelen (maar je kan dat natuurlijk ook zelf doen)

-Update-

Controleer je kabels eens, misschien heb je de ide kabel wat losgehaald en controleer in de BIOS of je harde schijf (zie oplossing 1) goed herkent wordt en dat hij op nummer 1 staat in de boot sequence.

En als je de windows cd eruit haalt en dan boot ??

[ Voor 27% gewijzigd door Frostbite op 07-08-2003 16:04 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

XP hoeft helemaal niks meer met fdisk te maken te hebben, die kan alles zelf, dus vreemd dat deze problemen opduiken, als het al aan XP zelf ligt. Heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Ook bij win2k en NT4 niet.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Mijn HDD staat als 2e bootdevice in mijn bios

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

Dat dacht ik dus ook want ik installeer XP altijd op die manier en normaal gaat het ook altijd goed. Maar omdat ik me er ooit al eens eerder aan had gestoten wist ik dat het even snel te fixen was met fdisk. Ik denk dat Sjira inderdaad z'n bootsequence in het bios maar even goed moet nakijken. En vervolgens vanaf CD-Rom XP maar opnieuw moet installeren waarbij hij gebruik maakt van de partitietool die je voor de installatie krijgt. Alles er eerst afgooien en vervolgens een partitie maken en daarna (quick) formateren voor installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteraard XP opnieuw geinstalleerd maar het probleem bleef...

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

Maar even voor de duidelijkheid. Wat staat er EXACT op het scherm als je geen CD in je drive stopt en dan de computer aanzet. En heb je (eventueel dan maar tegen beter weten in) voor de zekerheid nog even met een bootdisk met fdisk gekeken of de partitie waar XP op staat ook daadwerkelijk actief is ?

[ Voor 42% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 07-08-2003 16:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 16:05:
Mijn HDD staat als 2e bootdevice in mijn bios
Ik zou 'm als eerste zetten...
Hdd-0 Of Hdd-1 ?
Moet Hdd-0 zijn nl....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 16:13 ]

Verwijderd

zet je hdd es als 1st bootdevice...misschien dat dat helpt

Verwijderd

kijk anders ff met fdisk of je partitie wel aktief is

• Reptile209
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

dEATHfLOWEr schreef op 07 August 2003 @ 16:10:
Maar even voor de duidelijkheid. Wat staat er EXACT op het scherm als je geen CD in je drive stopt en dan de computer aanzet. En heb je (eventueel dan maar tegen beter weten in) voor de zekerheid nog even met een bootdisk met fdisk gekeken of de partitie waar XP op staat ook daadwerkelijk actief is ?
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 15:57:
Als ik opstart en geen CD in de cdspeler dan volgt:
Verifying DMI pooldata
Boot from Atapi cd rom failure
diskboot failure insert system disk press enter
:+

Zo scherp als een voetbal!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

Inprincipe met dit goed zijn:

1st bootdevice: CD-Rom
2nd bootdevice: HDD-0

Maar dan gaan we er wel vanuit dat er maar 1 harddisk inzit of dat XP op de master van de primary controller zit.

Verwijderd

Probeer eens om de virus bescherming uit te zetten in je bios. Een collega van me heeft dit ook mee gemaakt.

Bij oudere pc's zorgt deze virusbescherming ervoor dat XP niet vanaf de harde schijf op kan starten zonder cd-rom.

Grtz

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al jullie adviezen nog eens nagelezen. Ik heb al zoveel nagedacht over dat ding. Ik heb met Fdisk de partieties van de HD gehaald. Dit heb ik met fdisk gecontroleerd. Dit is dus bevestigd. Toen heb ik de XP cd er ingedaan en heb opnieuw opgestart. Na het videokaart probleem ging hij dus door en heb ik conform xp geinstalleerd met genoemd blijvend probleem als gevolg....
Toch bedankt voor jullie belangstelling

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 16:24:
Ik heb al jullie adviezen nog eens nagelezen. Ik heb al zoveel nagedacht over dat ding. Ik heb met Fdisk de partieties van de HD gehaald. Dit heb ik met fdisk gecontroleerd. Dit is dus bevestigd. Toen heb ik de XP cd er ingedaan en heb opnieuw opgestart. Na het videokaart probleem ging hij dus door en heb ik conform xp geinstalleerd met genoemd blijvend probleem als gevolg....
Toch bedankt voor jullie belangstelling
Sooo jij geeft snel op.. dit is voor een tweaker toch een uitdaging. :X
Je bent net 1:30 bezig (das nog niks) :{

Breng die pc dan maar hier dan doe ik het wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 07-08-2003 16:27 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

zet anders je hdd een als 1e boot optie.....

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als je nou gewoon eens verteld wat je met al de gegeven adviezen hebt gedaan en wat daarvan de uitkomst is geweest dan kunnen we weer verder nadenken.

Kijk als ik bijv. zeg van controleer ff dit en dit in de bios en controleer de kabels en je denkt het zal wel, ja dan schiet het niet echt op he :( :X

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

m'n vingers jeuken om dit op te lossen :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 16:32 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 16:30:
m'n vingers juiken om dit op te lossen :-)
de mijne ook alleen jeuken ze :+ , vandaar mijn (negatieve) reactie dat de TS het zo snel opgeeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Frostbite op 07-08-2003 16:31 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

die van mij jeucken ;)

Verwijderd

nu willen we ook horen dat ie het aan de praat heeft gekregen, we zitten hier niet voor niets te typen

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

nee hij geeft het op :( de l0ser Sorry maar kan niet goed tegen opgevers

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• blender
  • Niet online
De foutmelding die je krijgt geeft aan dat hij niet eens probeert te booten van je HD. Als je niet zou kunnen booten vanaf je HD zou je daar wel een foutmelding van krijgen.

Die
code:
1
attempting to boot from ATAPI CD ROM: Failure
krijg ik ook maar daarna gaat hij naar de volgende bootdevice, mijn HD en dat gaat wel goed. Als ik daar geen OS of bootloader op heb staan krijg ik daar wel een foutmelding over.

Heb je misschien een vage HDD controller ofzo? Kun je iets instellen voor EXT in je bios misschien, want dan zou ik daar SCSI ofzo van maken of HPT... als je bijvoorbeeld een Highpoint controller hebt.

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

het zal inderdaad weer een heel knullig iets zijn :X
of de betreffende schijf niet in de sequence of niet actief
(of beide :D)

Verwijderd

Tis een of andere kortzichtigheid.... :+

Verwijderd

Topicstarter
Hoho sorry ik ben nog steeds bezig hallo...
Ik ben opnieuw begonnen. Dus ik heb XP vanaf de cd gestart. Ik heb de partitie eraf gehaald en ben nu opnieuw aan het installeren. Ik meld me zo weer met de uitslag.
Nee opgeven doen we niet maar je wordt er wel een beetje flauw van. In iedergeval zaten er toch een aantal dingen bij juliie adviezen die ik niet kende dus dat weet ik ook weer.

Verwijderd

Topicstarter
Hier ben ik nog eens. Dat gedoe van die videokaart eruit halen en door die oudere MX 200 vervangen en dat hij dan pas XP installatie doorstart, dat is toch ook vreemd. Daar snap ik niets van. Wie weet...??

Verwijderd

windows XP opnieuw installeren vind ik eigenlijk ook opgeven ;-)

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ok ok
Maar als jij al eindigt met bedankt voor jullie belangstelling dan ga ik ervan uit dat je er mee ophoudt. :?
Maar goed suc6

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Losha

Losha

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 16:41:
windows XP opnieuw installeren vind ik eigenlijk ook opgeven ;-)
me too :)

Verwijderd

Topicstarter
:( :( :( :( :( :( :( :(
Hallo mannen/vrouwen hier ben ik weer. Xp prof vanaf de CD opnieuw geinstalleerd.
partitie verwijderd. Opnieuw geformateerd enzv. Xp geinstalleerd
Als boot op nummer 1 in de bios
En wat dacht je....Hij vraagt eerst weer om die cd van Xp anders start hij niet op.
Dat is me toch een echt probleem. Wie heeft de oplossing?
Groetjes 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

en als je die cd erin doet, dan vraagt ie waarschijnlijk als eerste of je van CD of van HDD op wilt starten,kan je dan wel van HDD opstarten?

Verwijderd

Die foutmelding die heb ik in de winkel vaker gezien er waren 2 oplossingen.

Ga na dos met bootflop in dos ga je na c:
toets dan in fdisk /mbr en dan enter daarna direct comp uit 30 sec wachten rebooten ,en die foutmelding moet weg zijn en boot die weer normaal.

2de oplossing bleek bij sommige computers aan het mobo te liggen,na vervanging ervan was het weg,en werkte alles weer.

misschien heb je hier wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet van de HD op staren dan geeft hij diskfailure :/

Verwijderd

Topicstarter
:) :) >:) >:)
Mijne dames en heren het volgende is geschied....
Ik heb de optie van Orange uitgevoerd en jawel hij doet het!!!!!! dus opstarten zonder xpcdrom. Ik ben het forum en in het bijzonder Orange dankbaar.

Maar ehh wie weet nu waarom dat ding alleen door installeerd als ik de Ti 4200 videokaart vervang door de oude Mx 200?

Groetjes

• Losha

Losha

omdat xp de mx200 met standaard drivers van microsoft herkent en de ti4200 niet :?
is maar een idee
Pagina: 1