Toon posts:

vervanger voor ftd

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik momenteel op windows ftdpro om snel een overzicht te hebben van nieuwe items die in de nieuwsgroepen gepost zijn. Is hier voor linux een alternatief voor? Ik gebruik pan om te downloaden

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:57
Je hebt al gezocht met google en freshmeat e.d ?

Het is me niet duidelijk wat ftdpro nu precies doet dat een normaal newsprogramma niet doet. Kun je dat wat beter uitleggen misschien?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
ftd is geen newsreader, maar een post announce systeem :) Als iemand iets released, kan hij dat daarin aangeven (welke groep(en), hoe groot en hoeveel bestanden). Tevens kun je eenvoudig aangeven welke bestanden niet doorgekomen zijn en een repost aanvragen.

Naar ik weet is er geen linux port. Ook wine zal geen uitkomst bieden vrees ik, omdat ftd op IE terug valt.

[ Voor 18% gewijzigd door Jelmer op 07-08-2003 16:19 ]

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

FTD is een verzamelplaats voor nieuwsposters en lurkers. Posts worden daar aangekondigd met een vast stramien aan informatie (titel, filename, welke groep, wanneer) en daar kunnen ook reposts aangevraagd worden. Een soort bulletin bord voor nieuwsgroepen dus.

Is wine geen optie?

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-12 15:29

fcs

ptdpro geeft een overzicht van wat er op dat moment in een groep aanwezig is. daarmee zijn bestanden/berichten te vinden. Dan kan weer een andere tool gebruikt worden om die berichten te downloaden.

Of er een variant voor linux is weet ik niet. Misschien kun je hier eens kijken?

www.tutorialbase.net

offtopic:
PS: weet niet of dit illegaal is of niet, het is een soort faq/howto website over ftdpro en soortgelijke tools.

edit:

mocht het niet conform de regels zijn, dan wordt de link uiteraard verwijderd...

[ Voor 10% gewijzigd door fcs op 07-08-2003 16:39 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:57
Nee, volgens mij is een programma dat bepaalde functies heeft om handig files mee te kunnen downloaden van nieuwsgroepen niet illegaal, ook al zou het inderdaad best voor warez gebruikt kunnen worden O-)

Zolang het niet gaat over warez of sites waar warez worden aangeboden, maar slechts over programma's die mogelijkerwijs ook gebruikt zouden kunnen worden om warez te downloaden is er IMHO niets aan de hand.

Ik vrees dat er geen goede vervanger is van dit programma voor Linux, omdat de meeste Linux-gebruikers eenvoudig geen warez nodig hebben; de meeste relevante software is immers toch vrij en gratis beschikbaar.

Edit: en zeker op bovenstaande site 'tutorialbase' kan ik absoluut niets illegaals ontdekken.

[ Voor 8% gewijzigd door Wilke op 07-08-2003 17:22 ]

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wilke schreef op 07 augustus 2003 @ 17:17:
Ik vrees dat er geen goede vervanger is van dit programma voor Linux, omdat de meeste Linux-gebruikers eenvoudig geen warez nodig hebben; de meeste relevante software is immers toch vrij en gratis beschikbaar.
Je vergeet een heleboel andere categorieën waar ook Linux gebruikers van kunnen smullen. DivX, (S)VCD, Album, Verzamel, ISO en natuurlijk XXX O-)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 10:28

yGiDoRp

Sawasdee

Wilke schreef op 07 August 2003 @ 17:17:
Alle avi, mpg, (s)vcd's en dvd's doen het toch prima op Linux ;)

edit:

Er staan ook databases online op websites waar wordt bijgehouden wat er gepost is. www.newzbin.com bijvoorbeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door yGiDoRp op 07-08-2003 17:28 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
er wordt iig aan gewerkt
ik heb al met een beta mogen spelen en je kan wel al posts lezen maar nog niet zelf iets posten und so
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/wj.de.goede/dinges/ftd.jpg

als je je afvraagt "waarom zijn er zo weinig echte posts": dit is een testserver van ftd geloof ik

edit:

ondertussen staan er trouwens wel echte posts

[edit2]hmm... toch nog niet ;)
maar er wordt iig aan gewerkt :D
[/edit2]

[ Voor 48% gewijzigd door dinges op 07-08-2003 18:21 ]

PSN: Houtvlot

Verwijderd

dinges schreef op 07 August 2003 @ 18:12:
er wordt iig aan gewerkt
ik heb al met een beta mogen spelen en je kan wel al posts lezen maar nog niet zelf iets posten und so
[afbeelding]

als je je afvraagt "waarom zijn er zo weinig echte posts": dit is een testserver van ftd geloof ik

edit:

ondertussen staan er trouwens wel echte posts

[edit2]hmm... toch nog niet ;)
maar er wordt iig aan gewerkt :D
[/edit2]
Mogen wij die beta ook?
iig, mooi nieuws
hoewel ik met Torrents ook erg tevreden ben...

:)

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 18:47:
[...]

Mogen wij die beta ook?
iig, mooi nieuws
hoewel ik met Torrents ook erg tevreden ben...

:)
euh... tis geen public beta :P

PSN: Houtvlot

Verwijderd

Newsan heeft FTD support.
Pagina: 1