[2K]Setup error, kan EULA niet vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 15:53
Hi, ik probeer Windows 2000 te installeren vanaf een cd-rom met SP4 slipstreamed. Dus ik heb de 4 bootdisks aangemaakt en boot daarmee, alles gaat goed tot ik eindelijk in de setup kom.
Dan krijg ik de error, Kan EULA niet vinden, Klik F3 om af te sluiten.

Het bestand EULA.txt staat wel op de cdrom, ik heb ook al een andere cd-rom gebruikt met SP3 sliptstreamed maar die geeft dezelde foutmelding.

Ik heb ook al geprobeerd met een Windows98 bootdisk te booten en dan de setup te starten van cdrom, alleen gaat ie eerst alle bestanden kopieren en dan opnieuw opstarten en daarna blijft ie gewoon staan en doet ie niks meer.

Het gaat hier om een machine met een BootLoader erop nl. BootStar, dit om 5 OS'en te kunnen draaien.

Kunnen jullie mij helpen?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 11:06

JanW23

Mine mine mine mine

Ik dacht me te herinneren dat ik dat probleem hier op mn werk een keer heb gehad en het met een bios-update verholpen was.
Je zou het kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Datzelfde probleem heb ik gehad met een 'bootable' CD van Windows XP. Ik heb dat uiteindelijk (heel lelijk, maar ja, onder druk) opgelost door eerst een lagere win-versie (zo kaal mogelijk) te installeren en daar vervolgens Win XP overheen te draaien.

My personal website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Ik zal eens een bios update proberen, blijf het toch heel vreemd vinden, de upgrade probeer ik als laatste red-middel.
Verder nog suggsties?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 23:30

WPN

probeer SMARTDRV te draaien op je HD

volgens mij kopieert de setup zowiezo bestanden naar je HD
als je smartdrv niet draait dan worden soms bestanden overgeslagen
met kopieren en dan krijg je dus die melding

klinkt stom maar zo heb ik het een keer opgelost

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• criticaljoe
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-01 13:03
Oplossing (bij mij althans):
When trying to create a bootable copy of an OS from the MSDN cd's, you'll get an error during install: End User License Agreement (EULA) Not Found. The solution for this is to edit the file i386/txtsetup.sif section [SetupData], and change the setup source path, it should read: SetupSourcePath = "\". (because on the MSDN CD the setup root is not the root directory of the CD).

Komt van http://www.bink.nu/Bootcd/default.htm

wat nou, sig..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 23:30

WPN

dat is inderdaad mogelijk (en als je ergens een andere waarde aanpast heb je geen serial input meer nodig)

maar hij kan de ini van de cd nu niet aanpassen ;)
staat op cd

tenzij hij een cd opnieuw bootble maakt en dan weer win2k sp4 erop brand })

edit op mijn vorige bericht: als je smartdrv wilt gaan gebruiken moet je wel win98 bootflop nemen, dan smartdrv vanuit c:\windows\command of c:\windows naar flop kopieren en dan als je geboot ben met flop ff op de prompt kloppen: smartdrv
mocht je een error ofzow krijgen dan moet je ff naar je c:\ gaan en dan smartdrv kloppen

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
In mijn txtsetup.sif staat dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
[SetupData]

SetupSourcePath = "\"
MajorVersion = 5
MinorVersion = 0
DefaultPath=\WINNT

OsLoadOptions = "/fastdetect /noguiboot /nodebug"

Dit lijkt dus te kloppen, aan smartdrv heb ik niks aangezien ik deze melding pas krijg als alle bestanden naar de hdd gekopieerd zijn.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Nou, na nog een tijdje pielen is het toch gelukt. De oplossing was toch een bios updateje.

Hail to the king baby!

Pagina: 1