Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Zojuist heeft me vriendin het volgende smsje gekregen:

"gefeliciteerd jouw mobile nummer is een 500 euro bonusbellers prijs wqaard bel binnen 24 uur om je prijs op te halen 09062001555 of www.smsstop.net 0.7 euro /min"

Toen ik ditsmsje zag dacht ik meteen van: "O dit is weer zo een sneaky nummer" maar dat geld lokt toch wel hoor moet ik zeggen.

Ik ben eens die site gaan bekijken. SMSTOP blijkt een soort organisatie te zijn die tegen ongewenst smsjes is. Maar waarom sturen ze dan zo een smsje?? maf toch. En op die site is ook helemaal niets te zien over geld prijzen.

Wat denken jullie moet ik de gok wagen?
Je hoort ook wel eens van nummers die dan gebruikt worden en waar je iedere keer voor meot dokken als je een sms krijgt?

Ik vraag om raad, wat zouden jullie doen??
haha 500 euro trekt wel erg hoor, anders had ik echt nooit getwijfeld en nooit over nagedacht. :*) _/-\o_

LAthurs
Mcmally

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 12:42
M2 gehad, maar ik ben niet 8erlijk.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

die smstop is als je niet meer van dit soort smsjes wilt ontvangen

dat 0900 nummer is als je heel snel van je geld af wilt...

Verwijderd

Het is spam. Kijk maar ->>> http://www.stichtingdeomb...ieuws/actueel/smsform.htm

edit:
is zelfde telnummer in ieder geval!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 14:59 ]

• McRed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10-2025

McRed

Tromgeroffel....

http://www.stichtingdeomb...ieuws/actueel/smsform.htm

edit: te laat...

[ Voor 12% gewijzigd door McRed op 07-08-2003 15:00 ]

Ik kwam, ik zag en ik geloofde m'n ogen niet

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Mja ik heb deze ook al gehad. Toevallig net nadat ik op zo'n lijst m'n nummer ingevuld had dat ik _GEEN_ troep wilde. Gek heh? NOT

d'oh ^2

Spolap: Interactive webcomic

Verwijderd

Topicstarter
thanks, we doen niets hahahaha

we vallen dus beide met onze neus duidelijk in de hebberigheid hahahaha.
gelukkig twijfelde we.

Thank you people

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:11
Waarom zouden ze jouw 500 euro geven??? Zomaar omdat ze je zo liefvinden? Omdat je zo'n mooi nummer hebt? En daarom nemen ze de moeite om je een SMS te sturen (waarom zouden ze je bellen?) en openen ze helemaal een speciaal telefoonnummer. Die moeite nemen ze allemaal zodat jij je prijs op kan halen!

En omdat iedereen blijft reageren blijft deze SPAM via SMS bestaan

• Liberate te ex inferis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01-2025
jongentje schreef op 07 augustus 2003 @ 15:38:
Waarom zouden ze jouw 500 euro geven??? Zomaar omdat ze je zo liefvinden? Omdat je zo'n mooi nummer hebt? En daarom nemen ze de moeite om je een SMS te sturen (waarom zouden ze je bellen?) en openen ze helemaal een speciaal telefoonnummer. Die moeite nemen ze allemaal zodat jij je prijs op kan halen!

En omdat iedereen blijft reageren blijft deze SPAM via SMS bestaan
Yep, I agree, omdat er nog zoveel mensen (lomp of niet, laat ik buiten beschouwing) erop reageren, vangen deze SPAMMERS bakken met geld.
Ik ga ook maar eens een bedrijfje starten >:)

"Kuljemme yhä syvemmälle pimeyteen, kanssa varjojen jotka meidät viitaansa kätkee..."

Verwijderd

Topicstarter
DAar heb je helemaal gelijk in.

Maar gaat dat dan in zyn werk, want het is gewoon geld jatten wat ze doen.
Je hoort ook wel eens verhalen dat je dan terug smst en dat je dan blijft dokken. Zoals die bekende horoscopen.

Dat deze gasten niet wetelijk aangepakt kunnen worden.
Neem aan dat zo een 0906 nummer geregistreerd staat, dan kunnen ze die gasten toch aan pakken????
Pagina: 1