MSI K7T Turbo rev 3 - Piep piep ad infinitum > Garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54
Ik heb al even de search gebruikt, en heb gemerkt dat wel meer MSI bordjes last hebben van dit probleem. Dit topic gaat dan ook minder over het oplossen ervan (denk niet dat dat nog mogelijk is), maar meer over de garantie.

Ik kwam vanochtend thuis, wilde even mijn mail checken, en de computer wilde niet meer opstarten. Het enige wat er gebeurde:

Gepiep, zo'n 2 keer per seconde
Diagnostic LEDs: Rood Groen Rood Rood

Ik weet niet van welke kant ik moet tellen, in bovenstaande voorbeeld is rechts het moederbord. Het is dus ofwel een toetsenbordfout (nieuw toetsenbord geprobeerd, dat was het niet), ofwel een geheugenfout (ander geheugen geprobeerd, dat was het ook niet).

Het vreemde is, dat ik na een half uur wachten wel kan opstarten, maar ik krijg dan de volgende error (even diep graven in mijn geheugen, t is al een paar uur geleden, zit nu ergens anders) - Anyway, iets met Bios Error. Ik ga dan naar het bios, zie dat alles nog zo staat als het hoort, restart weer, en dan krijg ik weer het gepiep en kan ik weer een half uur wachten voor het weer werkt.

Heb de hoop dus al snel opgegeven.

Ik hoorde/las dat MSI 3 jaar garantie gaf. Heb ze al een mailtje gestuurd, maar hoe groot is de kans dat ze dit willen repareren? Het is spontaan gebeurd, en komt vaker voor bij MSI bordjes, dus wat dat betreft...

Iemand al ns direct iets naar MSI gestuurd? Ben wel benieuwd hoe lang zoiets duurt namelijk :)

Peace is not simply the absence of war.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:41
Diagnostic LEDs: Rood Groen Rood Rood
volgens mijn boekje

Memory Detection Test

-testing memory size, The D-Led will hang if the memory module is damaged or not installed properly

:Y)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

K7Txxx...

Kijk eens even heel goed naar de condensatoren. Maar belangrijker nog:

Dit graag lezen eer je post :)

en daarin:

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Loop die voortaan ff en post desnoods daarna, maar dan wel met volledige bevindingen.

/geen troubleshooter/geen specs buiten mobo - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.