ik heb gisteren een sparcstation 4 (110mhz, 96mb ram, 1 GB hd) in handen weten te krijgen via 2ehands.nl, geleverd met solaris 8 (was overigens reeds geinstalleerd). vanochtend heb ik geprobeerd solaris opnieuw te installeren. de installatie leek uitstekend te gaan. openwindows startte gewoon op, de installatie werd vervolgens (volgens mij) gewoon voltooid. echter, na het opnieuw opstarten krijg ik de volgende melding:
ehm.. is er een sparc expert in de zaal

(ps: had ik al gezegd dat dit de eerste keer is dat ik in aanraking kom met een sparc?)
code:
..en daar houdt het op, verder kom ik niet. ik heb inmiddels mbv google kunnen vinden dat het heel misschien aan de output-device env (in de OBP) zou kunnen liggen (indien deze niet op 'screen' staat), maar dat is niet het geval:1
2
3
4
5
6
7
8
9
| SPARCstation 4, Keyboard Present ROM Rev. 2.24, 96 MB memory installed, Serial #7948215 Ethernet address 8:0:20:79:47:b7, Host ID: 807947b7. Rebooting with command: -r Boot device: /iommu/sbus/espdma@4, 8400000/esp@4, 8800000/sd@3, 0:a File and args: -r SunOS Release 5.8 Version Generic 32-bit Copyright 1983-2000 Sun Microsystems, Inc. All rights reserved. NOTICE: Can't find driver for console framebuffer |
code:
verder kon ik eerlijk gezegd met google niet zo heel veel vinden over dit probleem.1
2
3
| ok printenv output-device output-device = screen ok |
ehm.. is er een sparc expert in de zaal
(ps: had ik al gezegd dat dit de eerste keer is dat ik in aanraking kom met een sparc?)
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 15:42 . Reden: option-device? wtf? even gewijzigd naar output-device :Y) ]