“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Kan je niet beter een printserver pakken? Gebruikers zijn nou niet de meest ideale groep die je zelf iets kan laten installeren, de meeste bellen gewoon op omdat het te moeilijk wordt.Jeroen_Tielen schreef op 07 August 2003 @ 13:36:
Ik heb hier in het netwerk allemaal Lexmark printers.
Nu heb ik hier alle drivers staan met de bijgeleverde inf file.
Is er een commando om een specifieke driver te installeren vanuit de inf file b.v.
rund32dll blablabla,LMPCL2A.inf,"Lexmark Optra Color 1200"
Zodat de driver al wel geinstalleerd is op de machine en dus een gebruiker de printer zelf kan toevoegen zonder een driver te installeren.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Hier heb je de command line voor een driver uit de normal ntprint.inf. Ik zou zeggen, ga er eens mee spelen, of het ook met derden inf's kan.
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /ia /m "HP DeskJet 692C" /h "Intel" /v "Windows 2000" /f %WINDIR%\inf\ntprint.inf
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /ia /m "HP DeskJet 692C" /h "Intel" /v "Windows 2000" /f %WINDIR%\inf\ntprint.inf
Thanx Smiley ga ik ff checken
UPDATE.
Het werkt. Bedankt. Nu ff een groot script schrijven zodat in 1 keer op alle citrix servers automatisch de drivers worden geinstalleerd.
UPDATE.
Het werkt. Bedankt. Nu ff een groot script schrijven zodat in 1 keer op alle citrix servers automatisch de drivers worden geinstalleerd.
[ Voor 73% gewijzigd door Tylen op 08-08-2003 09:17 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”