Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 1 1/2 week een Canon S45 in mijn bezit, en ik ben nu tegen een probleem (?) aangelopen. Ik vraag me af of meer S45 bezitters dit hebben of dat mijn camera kapot is. Als ik iets van dichtbij wil fotograferen (niet alleen macro), dan moet ik het lcd scherm gebruiken om de foto te maken, anders is het onderwerp niet in het midden. Hier is een voorbeeld. De 1e is gemaakt door de zoeker, en de 2e met het lcd scherm aan. Beide zijn op hetzelfde punt gemikt.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~jrnkrn/vogel-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~jrnkrn/vogel-2.jpg

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dat is heel normaal, dat is een parallaxfout (als ik het zo goed zeg ;)) Komt omdat het schermpje zoeker waar je doorheen kijkt niet op dezelfde plek zit als de lens. Logisch dat hoe dichter je bij een onderwerp komt, hoe meer je dat verschil gaat zien :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 07-08-2003 13:19 ]

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

volgens mij is dat "normaal" omdat je niet door je lens heen kunt kijken. De zoeker zit er altijd wat boven en zal dus een niet volledig kloppend beeld vormen.

En dat merk je door de afstelling op korte afstanden.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Inderdaad, helemaal normaal. Je toestel is pico in orde :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks! Ik had misschien iets beter moeten lezen voordat ik topic opende. Alleen kon ik namelijk niet herinneren of mijn analoge camera of vorige digicam hier ook last van hadden. En aangezien mijn vorige digicam (Olympus C300Z) echt kapot was (brakke lens waarschijnlijk), schrok ik toch eventjes. Je moet hier dus bij bijna alle foto's die je maakt rekening houden.. of lcd scherm gebruiken. In ieder geval bedankt :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 13:42:
Ok thanks! Ik had misschien iets beter moeten lezen voordat ik topic opende. Alleen kon ik namelijk niet herinneren of mijn analoge camera of vorige digicam hier ook last van hadden. En aangezien mijn vorige digicam (Olympus C300Z) echt kapot was (brakke lens waarschijnlijk), schrok ik toch eventjes. Je moet hier dus bij bijna alle foto's die je maakt rekening houden.. of lcd scherm gebruiken. In ieder geval bedankt :)
Je had ook van de handleiding van je camera kunnen lezen.

Bij analoge camera's (mits het een SLR is) heb je het altijd, maar omdat je de foto pas ziet nadat hij ontwikkeld is ben je al weer vergeten wat je door de zoeker zag.

Je hoeft er alleen rekening mee te houden als je van dichtbij foto's maakt, vanaf meer dan een meter afstand is het verschil zo klein dat je het amper nog zal zien.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Dit is echt niet goed hoor!
Ik zou er onmiddelijk mee terug gaan naar je leverancier en dit toestel oplaten sturen!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Leuk Jihad, beetje "spuit 11" syndroompje?

Verwijderd

Sheik schreef op 07 August 2003 @ 14:49:
Leuk Jihad, beetje "spuit 11" syndroompje?
Klopt , maar wat wil je dan ook met die hitte!
Wilde eigenlijk alleen benadrukken dat ie daar zelf wel achter had kunnen komen. ;)
Pagina: 1