If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
?
Noob1 helpt Noob2
dus weet niet of het goed is
Verwijderd
Opnieuw compilen, of libc 2.3 installeren. Dat eerste is het meest simpele.Ryceck schreef op 07 August 2003 @ 13:02:
Heren,
Bij het installeren van Pure-FtpD krijg ik de volgende error:
/usr/local/sbin/pure-ftpd: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required by /usr/local/sbin/pure-ftpd)
Lijkt me vrij duidelijk : Een libc versie 2.3Na googlen en zoeken hier hebbik geen flau id wattie nou wil.
De newest version is alleen blijkbaar 2.2.5-15 en niet 2.3, maar waarom is het dan eerder wel gelukt?
Ja! (denk ikRyceck schreef op 07 August 2003 @ 13:02:
Moet ik nu de unstable/testing installeren???? en zo jah.. waarom was dat eerder niet (heeft wel gewerkt maar ben toen ff bezig geweest met wat andere ftp's)
Waarschijnlijk heb je een nieuwe versie van je ftp programma en had kon de OUDE nog overweg met je huidige glibc... je kunt er dus voor kiezen een oudere versie van het ftp programma te gebruiken (als je hem nog kan vinden, er zitten dan wel meer veiligheidsfouten in als je pech hebt).
Je kunt ook gewoon op www.debian.org naar pakketjes zoeken en even de nieuwe glibc downloaden:
libc6 2.3.1: http://packages.debian.org/testing/base/libc6.html
libc6-dev 2.3.1: http://packages.debian.org/testing/libdevel/libc6-dev.html
(testing)
succes ermee!
foutje
[ Voor 3% gewijzigd door BRAINLESS01 op 07-08-2003 13:25 ]
apt-get install pureftpd
gedaan, in plaats van zelf compileren? Dan zorgt Debian er voor dat de libc-versie klopt. Nu zul je inderdaad opnieuw moeten compileren (en misschien zelfs wel ./configure draaien).
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
hmm... ja daar zit wat in, ik had het niet goed gelezen. Maar dan snap ik inderdaad ook niet dat hij voorheen wel ooit gedraait heeft?thunder7 schreef op 07 August 2003 @ 13:31:
Als ik zie dat PureFTP in /usr/local/sbin staat, dan is dat volgens mij geen debian pakket. Waarom niet gewoon
apt-get install pureftpd
gedaan, in plaats van zelf compileren? Dan zorgt Debian er voor dat de libc-versie klopt. Nu zul je inderdaad opnieuw moeten compileren (en misschien zelfs wel ./configure draaien).
Dan zou je inderdaad eerst even moeten proberen hem opnieuw te compileren lijkt me.
sjek deze link, op ftp://ftp.pureftpd.org/pub/pure-ftpd/debian/ staat dus de debian package.thunder7 schreef op 07 augustus 2003 @ 13:31:
Als ik zie dat PureFTP in /usr/local/sbin staat, dan is dat volgens mij geen debian pakket. Waarom niet gewoon
apt-get install pureftpd
Pure is geen onderdeel van apt-get waardoor dit dus niet werkt.
Dit is de package info btw:
new debian package, version 2.0.
size 79554 bytes: control archive= 1440 bytes.
36 bytes, 2 lines conffiles
659 bytes, 16 lines control
607 bytes, 11 lines md5sums
820 bytes, 40 lines * postinst #!/bin/sh
164 bytes, 7 lines * postrm #!/bin/sh
242 bytes, 11 lines * prerm #!/bin/sh
Package: pure-ftpd
Version: 1.0.15-1
Section: net
Priority: optional
Architecture: i386
Depends: pure-ftpd-common (=1.0.15-1), libc6 (>= 2.3.1-1), libcap1, libpam0g (>= 0.76)
Conflicts: ftp-server
Replaces: ftp-server
Provides: ftp-server
Installed-Size: 252
Maintainer: Stefan Hornburg (Racke) <racke@linuxia.de>
Description: Fast, production-quality standards-conformant FTP server
Pure-FTPd is a fast, production-quality, standards-conformant FTP
server based upon Troll-FTPd. Unlike other popular FTP servers, it has
no known security flaws, is trivial to set up and is especially
designed for modern Linux kernels (setfsuid, sendfile, capabilities).
Is er anders geen andere goed configureerbare ftp server te vinden voor linux? ProftpD hebbik geprobeerd maar da vonnik nix.
Als dat niet werkt kan je alsnog die 2 pakketjes die ik in een eerdere post had staan gebruiken om het glibc probleem op te lossen.
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
Nah jah, kheb Pure-FtpD maar ff opgegeven en ben maar begonnen met het configgen van WU-ftpd en als die me niet bevalt ga ik wel over op proftd
Bedankt voor de hulp iig allemaal