[Debian 3.0] Glibc Error

Pagina: 1
Acties:

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 09:23

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
Heren,

Bij het installeren van Pure-FtpD krijg ik de volgende error:
/usr/local/sbin/pure-ftpd: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required by /usr/local/sbin/pure-ftpd)

Na googlen en zoeken hier hebbik geen flau id wattie nou wil.
Het heeft wel eerder gewerkt maar hoe los ik dit op???

Hij zit te mauwen om een versie 2.3, maar me dpkg geeft aan dat er alleen een volgende voor handen is: libc6 2.2.5-11.5.

Moet ik nu de unstable/testing installeren???? en zo jah.. waarom was dat eerder niet (heeft wel gewerkt maar ben toen ff bezig geweest met wat andere ftp's)

Btw: * Ryceck is linux-n00b (ben er net mee begonnen) en zou dus grag geholpen willen worden.

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:49

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

apt-get install libc6

?
Noob1 helpt Noob2
dus weet niet of het goed is :)

Verwijderd

Volgens mij heeft Debian een oude glibc versie maar dat weet ik niet zeker. Iig proberen om libc6 en libc6-dev te installeren

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Ryceck schreef op 07 August 2003 @ 13:02:
Heren,

Bij het installeren van Pure-FtpD krijg ik de volgende error:
/usr/local/sbin/pure-ftpd: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required by /usr/local/sbin/pure-ftpd)
Opnieuw compilen, of libc 2.3 installeren. Dat eerste is het meest simpele.
Na googlen en zoeken hier hebbik geen flau id wattie nou wil.
Lijkt me vrij duidelijk : Een libc versie 2.3

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
bij beiden is eht de newest version... dus ik snap zowiezo al niet dattie het niet doet :/

De newest version is alleen blijkbaar 2.2.5-15 en niet 2.3, maar waarom is het dan eerder wel gelukt?

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 09:59
Ryceck schreef op 07 August 2003 @ 13:02:
Moet ik nu de unstable/testing installeren???? en zo jah.. waarom was dat eerder niet (heeft wel gewerkt maar ben toen ff bezig geweest met wat andere ftp's)
Ja! (denk ik :))

Waarschijnlijk heb je een nieuwe versie van je ftp programma en had kon de OUDE nog overweg met je huidige glibc... je kunt er dus voor kiezen een oudere versie van het ftp programma te gebruiken (als je hem nog kan vinden, er zitten dan wel meer veiligheidsfouten in als je pech hebt).

Je kunt ook gewoon op www.debian.org naar pakketjes zoeken en even de nieuwe glibc downloaden:
libc6 2.3.1: http://packages.debian.org/testing/base/libc6.html
libc6-dev 2.3.1: http://packages.debian.org/testing/libdevel/libc6-dev.html
(testing)

succes ermee!

edit:
foutje :)

[ Voor 3% gewijzigd door BRAINLESS01 op 07-08-2003 13:25 ]

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:27

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Als ik zie dat PureFTP in /usr/local/sbin staat, dan is dat volgens mij geen debian pakket. Waarom niet gewoon

apt-get install pureftpd

gedaan, in plaats van zelf compileren? Dan zorgt Debian er voor dat de libc-versie klopt. Nu zul je inderdaad opnieuw moeten compileren (en misschien zelfs wel ./configure draaien).

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• BRAINLESS01
thunder7 schreef op 07 August 2003 @ 13:31:
Als ik zie dat PureFTP in /usr/local/sbin staat, dan is dat volgens mij geen debian pakket. Waarom niet gewoon

apt-get install pureftpd

gedaan, in plaats van zelf compileren? Dan zorgt Debian er voor dat de libc-versie klopt. Nu zul je inderdaad opnieuw moeten compileren (en misschien zelfs wel ./configure draaien).
hmm... ja daar zit wat in, ik had het niet goed gelezen. Maar dan snap ik inderdaad ook niet dat hij voorheen wel ooit gedraait heeft? :?

Dan zou je inderdaad eerst even moeten proberen hem opnieuw te compileren lijkt me.

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
thunder7 schreef op 07 augustus 2003 @ 13:31:

apt-get install pureftpd

sjek deze link, op ftp://ftp.pureftpd.org/pub/pure-ftpd/debian/ staat dus de debian package.
Pure is geen onderdeel van apt-get waardoor dit dus niet werkt.
Dit is de package info btw:

new debian package, version 2.0.
size 79554 bytes: control archive= 1440 bytes.
36 bytes, 2 lines conffiles
659 bytes, 16 lines control
607 bytes, 11 lines md5sums
820 bytes, 40 lines * postinst #!/bin/sh
164 bytes, 7 lines * postrm #!/bin/sh
242 bytes, 11 lines * prerm #!/bin/sh
Package: pure-ftpd
Version: 1.0.15-1
Section: net
Priority: optional
Architecture: i386
Depends: pure-ftpd-common (=1.0.15-1), libc6 (>= 2.3.1-1), libcap1, libpam0g (>= 0.76)
Conflicts: ftp-server
Replaces: ftp-server
Provides: ftp-server
Installed-Size: 252
Maintainer: Stefan Hornburg (Racke) <racke@linuxia.de>
Description: Fast, production-quality standards-conformant FTP server
Pure-FTPd is a fast, production-quality, standards-conformant FTP
server based upon Troll-FTPd. Unlike other popular FTP servers, it has
no known security flaws, is trivial to set up and is especially
designed for modern Linux kernels (setfsuid, sendfile, capabilities).

Is er anders geen andere goed configureerbare ftp server te vinden voor linux? ProftpD hebbik geprobeerd maar da vonnik nix.

• BRAINLESS01
ik gebruik proftpd :)... ik vind het wel vreemd dat hij ooit eerder gewerkt heeft, maar je zegt van wel dus ik ga er vanuit dat dit pakketje daarvoor gezorgd heeft. Wat je kunt doen is proberen het opnieuw te installeren (eerst uninstall, dan reinstall van hetzelfde pakketje als vorige keer).

Als dat niet werkt kan je alsnog die 2 pakketjes die ik in een eerdere post had staan gebruiken om het glibc probleem op te lossen.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Je hebt het pakket opnieuw gedownload t.o.v. de vorige keer dat het wel werkte? Mogelijk werkt een oudere versie (1.0.14 of 1.0.13) wel met jouw versie van glibc. Het versienummer voor glibc staat duidelijk bij de dependencies.

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-05 19:14
pure-ftpd 1.0.15 zit in Debian testing, net zoals de goede versie van libc6. Waarschijnlijk was de dependency vroeger op een eerdere versie van libc6, die nog wel in woody(3.0) zat. Ik denk dat het het makkelijkste is om te upgraden naar testing, als je deze software wilt gebruiken.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Hoe heb je pure-ftpd nou exact geinstalleerd? Dat is iets dat ik uit geen enkele van je posts kan opmaken, terwijl het wel heel relevant is.

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-05 19:14
Volgens mij heeft hij hem van ftp://ftp.pureftpd.org/pub/pure-ftpd/debian/ afgehaald, waar precies hetzelfde pakketje staat als dat in testing zit. Het lijkt me logisch dat dat problemen kan opleveren onder woody.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
op Johannes: Het zou best kunnen dattik vorige keer toch (per ongeluk) een oudere versie heb geleeched... dan zou het dit wel verklaren.

Nah jah, kheb Pure-FtpD maar ff opgegeven en ben maar begonnen met het configgen van WU-ftpd en als die me niet bevalt ga ik wel over op proftd :)

Bedankt voor de hulp iig allemaal :)

Pagina: 1