[phase-change] waarschuwing met dit warme weer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Algemene waarschuwing!

Bij deze warme omstandigheden heb ik nu al diverse klachten gekregen over phagers die nu wat moeilijkheden geven.

tip

Open je kast en en plaatst een stevige ventilator voor je Phase-change slang, zodat eventuele condens vorming zich tijdig kan verplaatsen. Extra isolatie rondom de slang kan ook geen kwaad.

peter-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op 07 August 2003 @ 13:02:
Algemene waarschuwing!

Bij deze warme omstandigheden heb ik nu al diverse klachten gekregen over phagers die nu wat moeilijkheden geven.

tip

Open je kast en en plaatst een stevige ventilator voor je Phase-change slang, zodat eventuele condens vorming zich tijdig kan verplaatsen. Extra isolatie rondom de slang kan ook geen kwaad.

peter-out
op Xtreme forums waren ook al veel gevallen van " help me, alot of condens" enz, dus glukkig ben ik AC cooled @ 80graden atm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Thx voor de tip Peet ;)

Me prom doet het net zo goed als anders (-38 max @ prom full load !)
Cpu zit altijd onder nul dus het werkt "nog" goed en ik heb nog geen vreemde dingen meegemaakt.

afkloppen ..... tik tik tik

[ Voor 14% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 07-08-2003 14:20 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ding van mij doet zo'n -28 - -27 op de verdamper. Da's zo'n -10 full load cpu temp.
Maar er komt een gigantische hitte achter uit die condenser.
Geen condensvorming gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:56

Gamer

mobile

een extra fan kan wonderen doen.

still -20° stressed, enkel is evaptemp wat hoger dan normaal.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 21:08

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

vandaag op het werk de 2 PK compressor van de diepvries afgeslagen door het warme weer, we moesten er met een slang water over spuiten... hij werkt inmiddels weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
schandalig :) ... heb geen phase change maar idd goed dat peter het ff meld !! thx peet :)

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

petervandamned schreef op 07 August 2003 @ 13:02:
Algemene waarschuwing!

tip

peter-out
Thanx for the heads-up m8!!

Mijn verdamper temp is nu rond de -27, en m'n cpu is volgens m'n EPoX 8RDA+, +26 Graden!! hahahahhaha.
Ik denk dat die van mij wel zo onderveer tussen de -10 en -5 graden zal zitten. (xp1700+@ 2520MHz)

Inderdaad wel wat condens. Ontdenkte ik eergisteren, ik zag zo'n rare witte plek op m'n R9700np. dus gelijk maar weer ff met de sealstring aan de gang gegaan, om de ruimte tussen het rubber dat de "mesh" op z'n plek moet houden en de "case" van de verdamper, op te vullen. En met een oude tandenborstel die witte plek weer weg gehaald.

Gemidddelde case temp overdag +40graden!! :-S en dat met wc op NB, SB en VGA!!

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

_Droopy schreef op 08 augustus 2003 @ 08:40:
[...]

Thanx for the heads-up m8!!

Mijn verdamper temp is nu rond de -27, en m'n cpu is volgens m'n EPoX 8RDA+, +26 Graden!! hahahahhaha.
Ik denk dat die van mij wel zo onderveer tussen de -10 en -5 graden zal zitten. (xp1700+@ 2520MHz)

Inderdaad wel wat condens. Ontdenkte ik eergisteren, ik zag zo'n rare witte plek op m'n R9700np. dus gelijk maar weer ff met de sealstring aan de gang gegaan, om de ruimte tussen het rubber dat de "mesh" op z'n plek moet houden en de "case" van de verdamper, op te vullen. En met een oude tandenborstel die witte plek weer weg gehaald.

Gemidddelde case temp overdag +40graden!! :-S en dat met wc op NB, SB en VGA!!
Tip !!!

Zet een fannetje op het cpu blok van de prom en je hebt geen last meer van condens !!!

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, leuk he. Bij mij zeikt het condens ook uit elk niet-geisoleerd kiertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Dan vraag ik me toch af hoe het zit met mensen die in zuid europa wonen :?
Daar is het volgens mij de hele zomer snikheet en zal toch ook wel iemand een prometeia hebben.

Het zou kunnen dat de luchtvochtigheidsgraad daar een stuk lager ligt en dat condensvorming dan een stuk minder is.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
bobo1on1 schreef op 09 August 2003 @ 01:20:
Dan vraag ik me toch af hoe het zit met mensen die in zuid europa wonen :?
Daar is het volgens mij de hele zomer snikheet en zal toch ook wel iemand een prometeia hebben.

Het zou kunnen dat de luchtvochtigheidsgraad daar een stuk lager ligt en dat condensvorming dan een stuk minder is.
Jah dat zal zekers helpen het is hier te vochtig. Prom hier @ -24 en -27 met fans @ max speed. Nog geen condens in een week dus gaat nog goed. Ook afkloppen :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07
mijn kamer is nooit meer warm , airco ruled ,

p4 @ 4ghz(komt meer) nu.. prom still -34 -10 in bios dus ..... afkloppen nok nok nok....
Pagina: 1