Toon posts:

spontane herstarts!!

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heeft misschien iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen dat mijn nieuwe
systeem (nouja, mobo, proc, en mem) steeds spontaan herstart? :'(
mijn systeem:
Asus A7N8X, eerst bios 1003 nu met 1005 lichte verbetering, minder herstarts.
AMD 2400XP+ boxed(incl koeler)
256 mb ddr 333(merk even niet bekend) (1x256)
Voeding 350 W (p4)
Geforce2 Mx400 ...tja ik speel niet zoveel.
Pinnacle PCTVRave
WD 800 Ata 100, 8mb cache
Plexw4824A
Samsung 612 dvd

Ik draai XP prof, echter ook herstarts in win98 (op andere partitie) en tijdens de installatie van XP. :(

Op bios v1003 was het bijna onmogelijk de proc te laten werken op 2400 (effectief 2000), (133x....)
Zoveel herstarts dat het niet te werken was. Om een beetje stabiliteit te krijgen heb ik toen (weekend) de proc laten draaien op 1500 (100x...) daarbij het geheugen ook op 100 ipv 166.
Dat bracht enige stabiliteit. Daarnaast heb ik 2 extra koelers op 12V in het systeem gehangen. De temperatuur liep soms op tot 70 graden (pc Probe)
Na de installatie van bios v 1005 scheen het systeem goed te werken. ook op de 2400+ snelheid. Deze dan maar aangehouden.
Ook even een beetje getest: een cd'tje branden op full speed, tegelijk een divx bekijken en kazaa 40 downloads tegelijk gegeven. Geen probleem.
Echter vandaag al 4 herstarts gehad in een uur. })
de cpu temp is 55 graden, de mobo 35 graden.
Wat was ik aan het doen? niets speciaals... met paint shop pro een paar plaatjes aan het bekijken, kazaa bezig met 4 downloads.

Ik heb heel sterk de indruk dat het mobo fout is. Met name omdat een bios update in eerste instantie scheen te helpen.

Ik wil graag een (super)stabiel systeem, dat indien nodig 3 weken onafgebroken draait. :Z Liefst op de snelheid waarvoor ik em gekocht heb! 8)

Dakhaas

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
wat voor voltages geeft je voeding en test je geheugen eens met memtest, het kan best zijn dat je geheugen brak is

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Neem eens de Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter door, en post hier de resultaten ervan :).

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Ik ken dit ook. Ik had ook verschillende herstarts. Processor ook gedownlevelled naar 1500 ipv 2100.
Het probleem bij mij was de koeler. Die was of niet goed geplaatst of er zat vuil tussen. Het was het laatste onderdeel wat vervangen was en tot op dat moment bleef de pc rebooten.

Ik dacht ook dat het aan Windows lag, tot ik een spontane reboot kreeg bij de installatie onder DOS.
Check je geheugen, koeler, videokaart en voeding.
Maar ik zou beginnen met alle onderdelen eruit te halen die je niet nodig hebt. Bijv: geluidskaart en netwerkkaart enzo.
Succes

Verwijderd

je moet in de buios de snelheid van je CPU niet op 2400 zetten maar dat begrijp je wel denk.
Die 2400 is de snelheid en niet het type CPU.
Ik denkdat ie bij jou ongeveer op 2000 a 2100 hoort te staan.

Verwijderd

Topicstarter
donkey: er staat ook: effectief 2000!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

edit: laat maar, Dakhaas meldde het al :)

[ Voor 85% gewijzigd door Remy op 07-08-2003 12:37 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn eerste herstarts heb ik de pc teruggebracht naar de winkel, waar men de pc onderworpen heeft aan een complete (ruim anderhalf uur durende) hardwarematige test (dmv een insteekkaart oid) De resultaten hiervan waren positief: alles was goed!

de listing geeft alles goed weer: er zijn behalve de pinnacle en de videokaart verder geen instekkaarten. Het mobo heeft ob netwerk en audio.

Verwijderd

Topicstarter
Na verschillende herstarts krijg ik steeds halve letters(horizontaal!) en weggevallen iconen. Dit is geloof ik alleen op te lossen met een xp-herinstallatie.... Weet iemand hiervoor een snellere remedie?

Verwijderd

zet eens bij deze computer > eigenschappen > geavanceerd > Opstart en Herstartinstellingen > bij systeem fouten de computer automatisch opnieuw opstarten uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je post :)

Zie de link die ReemF geeft:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Die heb je klaarblijkelijk nog niet doorgenomen daar je niets zegt over voeding (en ook in je specs zeg je niet wat voor '350W (P4)' je hebt. Ga dus eerst maar eens die troubleshooter doornemen.

En lees ook maar eens de GoT huisregels na over topictitels en overdreven uitroeptekengebruik na. Teveel uitroeptekens verhogen de kans op een slotje behoorlijk- bij deze :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.