Sm BUS Controller Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• Lemn8
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05-2024

Lemn8

Motomonsters

Topicstarter
het probleem:

Heb alles geinstalleerd behalve de "sm bus controller". Alles loopt als een speer gewoon standaard 4500 puntjes gehaald met benchmark test 2003 niks overgeklokt. Nu installeer ik de drivers van de SM Bus controller en dan loopt het hele systeem vast tijdens die benchmark (vrijwel aan het begin) en andere dingen zoals spellen etc.

De eerste oplossing heb ik gehad. Dat is dat ik bij een kale installatie eerst de Sm Bus drivers moet installeren. en dan pas de rest zoals SP1, Directx 9.0B. Maar dat kan niet aangezien ik de corporated edition van winxp pro eng heb dus daar zit sp1 al inbegrepen.

Nou ben ik dus van plan die drivers niet te installeren, de performance vind ik wel goed van de pc.

Daarom is dus mijn vraag: Heeft het niet installeren van de Sm(System Management) Bus Controller invloed op de snelheid of stabiliteit van de pc? Want het is toch zonder om hem niet volledig te benutten natuurlijk.

Bij voorbaat dank. _/-\o_

Don't be a pawn...

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat voor mobo heb je?

SMBus heb je nodig om bijvoorbeeld Motherboard Monitor te gebruiken volgens mij.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52

MaDLiVe

.-Observer-.

Het is een bekend probleem, je moet de chipsets drivers eigelijk bij een kale install installeren. Als je dat later doet kan het voor problemen zorgen.

Het staat voor system bus management--> temp/volt/fan/cpu reader thingie.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

het gaat zeker om een intel 845/865 moederbord? In dat geval moet je van de Intel site de laatste INF updates halen.

• Lemn8
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05-2024

Lemn8

Motomonsters

Topicstarter
ja maar dat kan dus niet maar dat maakt mij ook niet uit. Het gaat mij erom of het wat uitmaakt of ik het nou wel of niet de SM Bus driver installeer voor de performance van de pc (behalve dat ik niks uit kan lezen zoals temp/rpm van de fan etc).

B.V.D.

Don't be a pawn...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde heb je een scherm met registratievoorwaarden en huisregels te zien gekregen. Blijkbaar ben je daar te snel doorheen geklikt want je maakt er nu een potje van :/

Voordat je een topic opent behoor je de FAQs en stickies van het betreffende subforum te lezen. Bij PMG is dat met name:
Dit graag lezen eer je post :)

En daarin staat duidelijk dat je VOLLEDIGE specs moet geven. Jij geeft hier helaas zelfs in het geheel geen specs. Hier kunnen we ook volstrekt niets mee.

Verder had je met een GoT search naar 'SMbus driver' zat kunnen vinden.

Ga dus alsjeblieft als de bliksem die huisregels herlezen om te zorgen dat je in de toekomst de plank niet zo misslaat :o

/specs/search - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.