Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoek waaronder LCD nog te lezen is?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:26
Ik heb al heel wat topics over LCD in je pc doorgespit maar ik kan nergens ervaringen vinden over de kijkhoek?

kan je een lcd alleen maar goed lezen als je pc op ooghoogte staat? dus als die op de grond staat heb je er eigenlijk niks aan?

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 16:52
Dit is mi zo specifiek per LCD. Dat behoort in de specs van zo'n scherm te staan. Ik heb een LG Flatron 885LE (op mijn werk :'( ) en die kan ik zo'n beetje uit elke hoek bekijken

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Jabba
ow sorry! ik bedoel wel de kleine lcd schermpies die je in de case mod, geen monitoren dus

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

ligt maar net aan het merk.
de fabrikanten van de lcd'tjes hebben op hun website wel een datasheet staan met dat soort gegevens.

voorbeeldje van lcd die ik binnenkort binnenkrijg:
http://www.crystalfontz.c...12864b/CFAG12864BTMIV.pdf
kijkhoek verticaal 105 graden
horizontaal 30 graden.

kwestie van zoeken bij de fabrikant.

Verwijderd

its_Muppet schreef op 07 August 2003 @ 11:59:
Dit is mi zo specifiek per LCD. Dat behoort in de specs van zo'n scherm te staan. Ik heb een LG Flatron 885LE (op mijn werk :'( ) en die kan ik zo'n beetje uit elke hoek bekijken
wel opletten waar je op post.
Lijkt me niet dat in "casemodding & Elektronica" een vraag gesteld wordt over een LCD beeldscherm.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bij mijn lcd is de hoek waarbij het nog goed zichtbaar ongeveer 45 graden

het gaat hier om een grafisch lcd 240x128

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 07-08-2003 12:29 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.elis.rug.ac.be/ELISgroups/lcd/research/kijkhoek.gif

Check de specificaties. Dat verschilt per LCD (vergelijk verschillende rekenmachine's, GSM's, laptops etc onderling maar eens). Bovendien speelt ook contrast, weerspiegeling en (achtergrond)verlichting een belangrijke rol.

Voorbeeld van een lastige situatie: geen achtergrond verlichting, last van weerspiegeling, oud model LCD, laag contrast, gelukkig nog wel kantelbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.obsoletecomputermuseum.org/appleiic/lcd_screen_shot.jpg

Voor een systeem die op de grond staat zou je natuurlijk ook je LCD kantelbaar kunnen maken, of extern zodat je hem op je buro kunt zetten ;) Kortom, een beetje creatief zijn en gebruik maken van de mogelijkheden.

~30-40 graden horizontaal is zo'n beetje gemiddeld..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 14:54 ]

• Jabba
Bedankt voor de info!!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kijkhoeken staan over het algemeen in de specificaties van je LCD. Read the Fine Manual dus. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.