Hoe maak ik een 'ring' om een 'planeet' in PSP?

Pagina: 1
Acties:

• JERO79
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47
Ik wil een logo maken. Dit logo bestaat uit een wereldbol waaromheen een tekst geplaatst moet worden. Denk maar aan een plaatje van saturnus met haar ring. Alleen moet deze ring dus een tekst zijn, die je ziet 'ombuigen' en achter de bol verdwijnen.

Een voorbeeld van wat ik ongeveer bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://seattlepi.nwsource.com/facts/globe.jpg

Hoe krijg ik zo'n krullende tekst in Paintshop Pro (of een andere programma) voor elkaar?

Verwijderd

Zal je waarschijnlijk met een 3D programma moeten doen...

Verwijderd

je kunt tekst bol zetten in Illustrator of in Photoshop.
echt eromheen laten lopen zal je ook hier niet lukken daar moet je inderdaad voor naar een 3D prog. Maar misschien dat je dichtbij komt wat je wil met photoshop.

Verwijderd

Ik zou Illustrator gebruiken en converteren naar photoshop. Maar als je het wilt laten lopen, dan gaat het niet lukken met die tools.

Verwijderd

Adobe After Effects en dan exporteren/converteren naar animated GIF ?

http://www.uemedia.com/CPC/article_8733.shtml

• JERO79
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47
Bedankt voor de tips tot dusver. Het hoeft overigens niet te bewegen hoor, gewoon een stilstaand plaatje. Welk 3D-programma zou ik kunnen gebruiken?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:09

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Mja, wat je ook kan doen is Photoshop aanschaffen en met layers gaan werken, wat je doet is je maakt een tekst, die buig je rond... copy/paste om de "bol" heen, wegfaden en klaar :)

Wabbawabbawabbawabba

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Met Paint Shop Pro kan het wel, je moet alleen faken.
De woorden vóór moet je dus gewoon zetten als selection , wel nieuwe layer dus, en dan met Image -> Deformations -> Cylinder / Spherical ofzo...

De woorden achter evenzo, maar die moet je dus eerst horizontaal spiegelen, zwart maken en dan ook Deformen. Je zult het effect dus niet helemaal goed krijgen, maar it should work.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
In PhotoShop heet het:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PS_spherize.gif

In PSP zal het wel iets soortgelijx zijn denk ik :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

jeropc schreef op 07 August 2003 @ 12:50:
Bedankt voor de tips tot dusver. Het hoeft overigens niet te bewegen hoor, gewoon een stilstaand plaatje. Welk 3D-programma zou ik kunnen gebruiken?
Rhino (Rhinoceros3d) kan letters in 3d maken als 'platte vormen', zonder diepte dus. Je kunt elke letter apart een stukje verdraaien en dan met het "Perspective window" geselecteerd een Export as... doen naar Adobe Illustrator. Dit zijn vectorvormen die Photoshop en als het goed is Paint Shop Pro ook kan importeren, op elke grootte - en je krijgt dus niet het 'vervaagde tekst' effect dat Spherize hierboven levert.

Nadeel : je moet even Rhino leren, en ik weet niet of de trial nog op de site te downloaden is.

Een andere optie die Photoshop heeft is Warp Text - maak een tekstlaag aan, doe Layer > Type > Warp Text, en kies de vervorming die er 't best bij past.

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1