[XP] Standaard browser MSNM 6

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik ben er al een tijdje mee bezig om FireBird volledig te integreren in mijn XP maar het wil nog niet echt lukken doordat 1 programma aan het bokken is, en dat is MSN Messenger 6.

Ik heb de browser als standaard browser ingevoerd en in de registry editor gekeken of ik daar wat kon vinden, maar daar vond ik alleen dit:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger\

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MSN6\
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MSNMessenger\

Maar deze lijken het niet te zijn. En ik zie door de boompjes het bos niet meer :( misschien dat een van jullie het uit eigen ervaring weet :?

Verder heb ik op GoT gezocht met deze query:
Anders is ie te lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 15:39
Je praat over een browser, en over MSN Messenger6.
Bedoel je niet toevallig MSN Explorer?
Ik heb zelf nog geen MSN6, dus het zou best kunnen dat daar ook een browser in zit, maar mijn eerste gedachte ging meteen naar MSN Explorer, ipv Messenger.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
BredeP schreef op 07 August 2003 @ 11:23:
Je praat over een browser, en over MSN Messenger6.
Bedoel je niet toevallig MSN Explorer?
Ik heb zelf nog geen MSN6, dus het zou best kunnen dat daar ook een browser in zit, maar mijn eerste gedachte ging meteen naar MSN Explorer, ipv Messenger.
Voor als dat niet duidelijk was, ik wil dat als mensen mij linkjes sturen en ik klik erop dat ze dan met FireBird openen en niet met IE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50581

waarom zit je dan in je register bij msn 6 te kijken :? dan moet je bij IE6 kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
Anoniem: 50581 schreef op 07 August 2003 @ 11:39:
waarom zit je dan in je register bij msn 6 te kijken :? dan moet je bij IE6 kijken :)
Omdat het een instelling is in MSNM 6 die de site als variabele doorstuurt naar het browserpath.

Bijvoorbeeld "%programfiles%/Internet Explorer/IE6.exe http://www.tweakers.net"

Dat moet veranderd worden in: "%programfiles%/MozillaFirebird/MozillaFirebird.exe http://www.tweakers.net"

Maar waar dat te vervangen is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 09:13
En in welk programma krijg je die links?
In mIRC is het anmelijk zo dat je daar kunt instellen door welke browser hij links opent, normaal is dit in Internet Explorer.
Bij MSN weet ik het niet 1-2-3, volgens mij pakt hij dan de standaard browser.
Het lijkt me toch dat als je bij Extra > Mapopties > Bestandstypes > .HTM & .HTML gewoon een programma kunt instellen waarmee ze standaard geopent worden.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
probeer dit eens:

start regedit, en ga hier naartoe:
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{0002DF01-0000-0000-C000-000000000046}\LocalServer32]

dan rechtsklik je op "(Standaard)" en doe je wijzigen. dan moet je die regel leegmaken en klik je OK.

zo heb ik het aan de praat gekregen met MyIE2 en Avant Browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 18:04
MS heeft er natuurlijk geen optie in gedaan om dat te veranderen, omdat die natuurlijk wil dat je IE gebruikt... Weer zoiets van dat je vastzit aan MS....

Maar probeer dat van Caponi maar eens... Als het bij hem lukt zal t bij jou ook wel lukke...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
Caponi schreef op 07 August 2003 @ 11:51:
probeer dit eens:

dan rechtsklik je op "(Standaard)" en doe je wijzigen. dan moet je die regel leegmaken en klik je OK.

Tsja, bij mij opent hij dan gewoon nogsteeds IE, ook na reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
:w

[ Voor 50% gewijzigd door supakeen op 08-08-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 18:18

momania

iPhone 30! Bam!

Gaat wel om een reg setting, maar heeft aleen maar MSN6 als raakvlak, dus:
>> Software Algemeen

:)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
momania schreef op 08 augustus 2003 @ 23:33:
Gaat wel om een reg setting, maar heeft aleen maar MSN6 als raakvlak, dus:
>> Software Algemeen

:)
MSNM6 is alleen op Windows te installeren en het is 3/4 geintegreerd met Windows :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 20-06 18:18

momania

iPhone 30! Bam!

zmn schreef op 08 August 2003 @ 23:34:
[...]

MSNM6 is alleen op Windows te installeren en het is 3/4 geintegreerd met Windows :?
En toch gaat het om een setting die alleen van toepassing is op msn :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
kickje, aangezien ik ook ben overgestapt naar Mozilla Firebird en dit ook graag wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27771

Kan je dit niet gewoon fiksen met Default Programs & Settings ?
Bij XP zit deze in het Start Menu, of bij Add/Remove programs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Anoniem: 27771 schreef op 18 augustus 2003 @ 00:40:
Kan je dit niet gewoon fiksen met Default Programs & Settings ?
Bij XP zit deze in het Start Menu, of bij Add/Remove programs.
helaas niet :/

overigens wil ik niet alleen dat MSN z'n links in Firebird opent, maar ook Outlook XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
Juistem, trouwens heb ik die dingen in het registry aangepast en opeens na 3x rebooten ofzo en 2 dagen later ging het opeens goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
zmn schreef op 18 August 2003 @ 17:57:
Juistem, trouwens heb ik die dingen in het registry aangepast en opeens na 3x rebooten ofzo en 2 dagen later ging het opeens goed :)
hmm das vreemd, ik heb die waarde ook uit me register gesloopt (al een aantal weken ivm een andere browser) maar MSN/Outlook blijven hun links in IE6 openen :/

• writser
  • Laatst online: 21-06 15:52
heeft iemand hier misschien al een andere oplossing voor gevonden?
Ik wil gewoon in mozilla komen als ik vanuit msn 6 mijn mail wil bekijken..
En die sleutel in het register veranderen werkt hier ook niet.. :(

Onvoorstelbaar!

• writser
  • Laatst online: 21-06 15:52
...

[ Voor 98% gewijzigd door writser op 18-09-2003 22:35 . Reden: (oeps) ]

Onvoorstelbaar!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 09:28
misschien heel stom, maar kun je niet gewoon je .htm en .html enzo instellen dat die standaard met Firebird geopend worden??? In MSN ga je het denk ik niet vinden nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 23:02
schop, ben ook overgestapt op deze mooie combo :P

in geval van nood kan je nog altijd de msn plugin gebruiken voor mozilla

[ Voor 44% gewijzigd door joint_me op 10-11-2003 13:25 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52223

Schop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

[digidude] - kan je als je zelf een soort gelijk topic kickt, even in vogelvlucht aangeven wat jouw configuratie is (welke MSN Messenger), en wat je allemaal al geprobeert hebt? :)

Op zich is de combinatie die jij wil gewoon mogelijk - bij mij werkt het ook bv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:35
Caponi schreef op 07 augustus 2003 @ 11:51:
probeer dit eens:

Dit werkt.. Ik heb er zelfs die regel die er stond veranderd in 'c:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe' en het werkte gelijk.

XP SP2, UK, MSN6.1+Plus!, Firefox

[ Voor 11% gewijzigd door Jochem op 25-03-2004 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 23:32
Jochem schreef op 25 maart 2004 @ 10:16:
[...]

Dit werkt.. Ik heb er zelfs die regel die er stond veranderd in 'c:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe' en het werkte gelijk.

XP SP2, UK, MSN6.1+Plus!, Firefox
Bij mij is het linken gelukt alleen opent firefox nu gewoon mijn startpagina, hoe krijg jij dan meteen je hotmail inbox geopend? Wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 18:05

XiQ

(*schop*)

Zelfde probleem hier, de registry key werkt heel leuk, alleen opentie een leeg scherm (schijnbaar de startpagina dus...)

Als ik met een hex-editor in msnmsgr.exe vind ik registry links naar Internet Explorer EN netscape (in de microsoft newsgroep zei een van die mensen ookal iets dat het wel werkte met netscape?)

edit: windows 2000, msn messenger 6.2, firefox 0.9.1

[ Voor 8% gewijzigd door XiQ op 01-07-2004 14:05 ]

De bovenstaande informatie is niet geloofwaardig te noemen. Er mogen dan ook geen rechten aan ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiQ
  • Laatst online: 12-03 18:05

XiQ

misschien is het mogelijk een dummy te maken die iexplorer.exe vervangt? of iets wat alle urls naar firefox doorverwijst?

De bovenstaande informatie is niet geloofwaardig te noemen. Er mogen dan ook geen rechten aan ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 19-06 12:25
XiQ schreef op 01 juli 2004 @ 14:04:
(*schop*)

Zelfde probleem hier, de registry key werkt heel leuk, alleen opentie een leeg scherm (schijnbaar de startpagina dus...)

Als ik met een hex-editor in msnmsgr.exe vind ik registry links naar Internet Explorer EN netscape (in de microsoft newsgroep zei een van die mensen ookal iets dat het wel werkte met netscape?)

edit: windows 2000, msn messenger 6.2, firefox 0.9.1
Zelfde probleem hier.. iemand?
Ik krijg vrolijk Tweakers.net te zien als ik op "E-mail Inbox" klik, toch niet helemaal de bedoeling ;)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Tja ik heb dit probleem dus ook.

Ik heb het nog proberen te vervangen door firefox met de eerste hotmail login url maar toen starte er geen browser op. Geen idee hoe dit ook correct hoort.

kickje dus//

(edit: messenger 6.2 - firefox 9.1 - xp pro nl coorperate)

[ Voor 13% gewijzigd door SSH op 07-07-2004 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85016

Bij mij werkte het gelijk met firefox 9.1 na een schone installatie van Windows Xp , gelijk firefox geinstalleerd dus geen internet explorer gestart , en in msn werkt het nu allemaal perfect.
Achja zullen we het maar zien als ''vanaf jongs af aan geleerd'' :P windows is net een kind zo snel mogelijk leren , anders komt het niet meer goed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26590

Ik heb die registerkey aangepast, mijn MSN Messenger 6.2 opent nu wel de links in avault, maar niet de link die ik wil openen hij opent iets van 'http://-embedding/', vaag adres. Iemand anders bekend met dit probleem en hoe het op te lossen? Links vanuit Outlook geopend komen wel goed terecht.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 26590 op 07-07-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Anoniem: 85016 schreef op 07 juli 2004 @ 09:39:
Bij mij werkte het gelijk met firefox 9.1 na een schone installatie van Windows Xp , gelijk firefox geinstalleerd dus geen internet explorer gestart , en in msn werkt het nu allemaal perfect.
Achja zullen we het maar zien als ''vanaf jongs af aan geleerd'' :P windows is net een kind zo snel mogelijk leren , anders komt het niet meer goed >:)
Tja die van mij was ook na een clean install. Welke versie van XP gebruik je? Ze zijn nl lang niet allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Versie 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bij Messenger 6.2 worden links die ik aanklik gewoon in de standaardbrowser (Firefox) geopend. Alleen het linkje naar m'n hotmail emailbox verwijst IE, maar dat heeft iedereen hier volgens mij...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

OEM? NL? Pro?

----

Sommige mensen hebben hier nl geen last van en ik denk dat die andere versies hebben. Iets en ergens moet dus wat verschillen in het register gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Windows XP Pro [5.1.2600] versie 2002 oem volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 09:28
ff een kickje, toch wel interessant vraagje nl. denk ik:

Na de regedit gedaan te hebben en te klikken op een link in Outlook, krijg je een vraag met de vraag waar outlook firefox.exe kan vinden en gaat verder naar de pagina. Als je de exe opzoekt opent ie hem twee keer...

Dus dit is ook niet de bedoeling

Bovendien werkt de link naar je windows update niet meer... Die heeft die regkey nodig blijkbaar...

[ Voor 15% gewijzigd door Paultje3181 op 27-09-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

aMSN kan hotmail wel gewoon openen met de standaard browser. Ze gebruiken hiervoor een script, echter die krijg ik niet geopend vanuit MSN6.
Maar aMSN gaat niet naar een tray icon, wat ik weer jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 18:13
Heb het zelfde probleem alleen nu dan met msn 7 (beta). Firefox 1.0 is standaard browser maar msn wil niet meewerken. Datgene wat hierboven is beschreven doet het niet

XP PRO SP2, Firefox 1.0, MSN 7.0.0425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Als je Messenger Plus! hebt, kan je de plugin "Stuffplug" downloaden.
Daarmee kan je inschakelen dat hij hotmail in de default browser (FF) opent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Mafkeez schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:56:
Als je Messenger Plus! hebt, kan je de plugin "Stuffplug" downloaden.
Daarmee kan je inschakelen dat hij hotmail in de default browser (FF) opent :)
Last time I checked zat daar spyware in. Voor mij per defenitie geen oplossing dus maar wel goed om te horen dat meer ontwikkelaars aan MSIE excluding doen.

Wat ik me afvraag, is Microsoft hier niet bezig met het misbruiken van zijn monopoly positie? Weet iemand of er politieke personen zijn die het waarderen om hierover geinformeerd te worden zodat ze het kunnen aankaarten bij bv de europese unie?

edit:
@Mafkees, ik gebruik aMSN en daar ben ik voorlopig tevreden mee :)

[ Voor 7% gewijzigd door SSH op 21-11-2004 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
SSH schreef op zondag 21 november 2004 @ 17:36:
[...]

Last time I checked zat daar spyware in. Voor mij per defenitie geen oplossing dus maar wel goed om te horen dat meer ontwikkelaars aan MSIE excluding doen.

Wat ik me afvraag, is Microsoft hier niet bezig met het misbruiken van zijn monopoly positie? Weet iemand of er politieke personen zijn die het waarderen om hierover geinformeerd te worden zodat ze het kunnen aankaarten bij bv de europese unie?
Messenger Plus! bevat alleen spyware als je niet oplet bij de installatie.
Je krijgt keurig de vraag of je wel of niet de sponsorsoftware (spyware) wil installeren.
Standaard staat het vinkje op "Yes.. bla", maar als je op "I refuse to.." ramt is er niets aan de hand :)

Ik ben van mening dat Ms ervoor moet zorgen dat je òf de keuze hebt in welke browser die meuk geopend wordt, òf het moet automatisch in je default browser geopend worden.
Beide zijn op het moment niet echt mogelijk :P

Achja, ik gebruik nu G-mail, dus dit hele verhaal is voor mij toch niet echt meer van toepassing. ("Go to my Email inbox" enzo werken toch niet :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 18:13
Had idd al msnplus geinstalld (gewoon ff goed opletten bij install voor spyware)

Nu ook plugin geinstalld en FF wordt nu perfect gestart! Thx (en btw, ook in plugin geen spyware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Niet online
Even een kickje....

De vraag is dus hoe je ervoor kunt zorgen dat MSN (6.2) standaard Firefox (of in elk geval de default browser, als dat niet Internet Explorer is) gebruikt om de inbox van hotmail te openen.

Tot nog toe zijn er wat suggesties gedaan om MSN Plus te installeren maar niet iedereen is daar even blij mee omdat er mogelijk spyware op je computer komt als je niet goed oplet tijdens het installeren daarvan.

Ik wil liever helemaal geen MSN Plus installeren, ik vraag me gewoon af of er niet een registry hack is die altijd werkt. De registry hack die eerder in dit topic voorbij is gekomen werkt voor sommige mensen wel, voor andere mensen half of helemaal niet.

Concreet dus, is het mogelijk met een hack ervoor te zorgen dat mijn inbox wordt geopend in Firefox in plaats van in Internet Explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Niet online
<kick>
Is er dan niemand anders die zich hier aan stoort?
</kick>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128144

schop..

heb hetzelfde probleem: hotmail inbox vanuit mns messenger opende eerst in IE; regel in registry aangepast, toen liep 'ie twee dagen zoals ik wil (dus inbox openen in firefox), nu opent ie echter alleen maar mn startpagina en niet hotmail.

heb de search gebruikt, maar niet de oplossing gevonden
XP's 'set program acces' helpt ook niet

iemand dit al opgelost?? is nl nogal irritant

heb btw ook geprobeerd om msnplus en dan spng2.2.229b te instaleren maar firefox wil www.msgplus.net niet openen (operation timed out....blabla)??

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92014

Zelfde probleem met msn 7.5 (en outlook 6)

Iemand een goede, werkende regedit tegengekomen?
Pagina: 1