[FreeBSD] Samba - domain user rights mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
FAQ gelezen, gezocht met Search & Google en O'Reilly gelezen, maar 't is me niet duidelijk. Het is me nu wél duidelijk dat een aantal mensen dezelfde vraag stelt, maar het antwoord kan ik niet vinden.

Ik heb een FreeBSD 4.8-server ("TESTBAK") met Samba in een NT 4-domain ("MIJNDOMEIN"). De server met Samba wordt alleen fileserver. Ik heb het domain gejoined met Samba en ik kan op de shares.

So far, so good.

Maar kan ik op shares en daarin ook domain-user rights uitdelen? Nu gebruik ik lokale accounts van Samba voor de shares (bv. TESTBAK\user1) maar er moeten domain accounts op gebruikt kunnen worden (bv. MIJNDOMAIN\user1). Het gaat om dynamische useraccounts en passwords, dus importeren is niet echt handig.

Aangezien ik deze vraag in de search niet veel ben tegengekomen, neem ik aan dat deze vraag niet al -tig keer is langsgekomen.

Ik ben ook al blij als iemand me vertelt dat het überhaupt mogelijk is wat ik wil, dan weet ik dat ik niet voor niets zoek. Tia :)

Bloed, zweet & koffie

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10
Kun je daar niet gewoon de optie password server van Samba voor gebruiken en als server je Domain Controller opgeven? Of is dit niet helemaal wat je bedoelt?

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Dat had ik al gedaan, maar het heeft geen invloed op mijn probleem.

In *nix zijn de rechten compleet anders: rwxr-xr-- vertaalt zich in TESTBAK\user1: lezen, schrijven, uitvoeren | TESTBAK\wheel: lezen, uitvoeren | iedereen: lezen.

Ik kan hier geen domain users aan toevoegen om ze rechten te geven.

Bloed, zweet & koffie

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Dat kan alleen indien je een FS hebt met POSIX ACL support. Onder Linux moet je de ACL patches installeren, geen idee hoe dat bij BSD zit.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

igmar schreef op 07 August 2003 @ 16:17:
Dat kan alleen indien je een FS hebt met POSIX ACL support. Onder Linux moet je de ACL patches installeren, geen idee hoe dat bij BSD zit.
Je moet upgraden naar FreeBSD >= 5 (5.1-RELEASE of -CURRENT) om gebruik te maken van ACL.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."