Toon posts:

Stabiel krijgen systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alo, ik heb gisteren m'n nieuwe systeempie in elkaar geknutseld (KT7, Duron 700, 2x 128mb 100 mhz, Elsa Gladiac 32mb, geuidskaart, 10,1 gb HD, Pioneer DVD, Artec cdr/rw) en Windows draaide gewoon stabiel, tot vandaag :( , ik kan geen spellen meer spelen :(
Nu zit ik eraan te denken om m'n harde schijf leeg te maken en Windows opnieuw te installeren. Hoe moet dit precies ?
Ik moet toch gewoon naar de MS Dos prompt gaan en daar format c: intypen ?
Kan ik daarna gewoon zonder problemen Windows installeren ? Herkent'ie dan wel gewoon de cd-rom speler met een lege harde schijf ? (drivers zijn natuurlijk nog niet geinstalleerd)

Oh ja, m'n Duron wordt op 700mhz maar 29 graden stressed, is dit normaal ?

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:05
Het makkelijkst is dat je ff een kopietje van de \Win98 dir van de CDROM op je harddisk zet. Dan niet format c:, maar deltree progra~1 en daarna deltree windows. Dan cd \win98 en setup.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het liefst een hele schone HD, dus niet alleen een schone Windows. (ik geloof dat je dat bedoelt, alleen Windows vervangen)

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:21
maak anders nu zo ff een bootflop dan ?
ik ben blij dat ik een 2e hdtje heb..
staat altijd een win98 dir op :)
format c:
boote...naar me d: en installe :)

in 20 minz staat me windows erop en me Mirc..
en me inet werkt :)
40 minz later alkle drivers etc etc

PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Dus effe een bootflop maken, format c: en gaan ? :?

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 10:57

Erikie

www.erikie.nl

format a: /s
en kopieer gelijk ff je cdrom opstart dinges.

anders kun je je cdroms niet benaderen :)

tenzij je een cdrom-boot moederboard hebt.

en dan gewoon format c:
fdisken
en weer format c: d: e: bla.

that's it.

traktor scratch!

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je nou ff met Ghost een image maakt als je systeem helemaal toppietop werkt, dan kun je die er voortaan vanaf een bootable CD opzetten. (Ohja win98 cd is bootable als je die hebt). Met image ben je in 10 mins klaar

Verwijderd

Niet vergeten de VIA drivers van je moederbord te installeren. Zonder deze krijg je namelijk een onstabiel systeem

Verwijderd

Je hebt niet gezegd welke windhoos je gebruikt, maar vanaf win98 kun je gewoon een bootdisk maken (control.exe, software, bootdisk) en hiermee booten. In het menu kies je voor CD-ROM Support en vervolgens kun je na het booten de cdrom benaderen. Overigens is de methode met de CABS op C: beter, omdat dat sneller gaat en als je ze laat staan, hoef je later bij de drivers ook niet met de win-cd te dj-en.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows ME en wil m'n HD formatteren. Hoe kan ik ervoor zorgen dat'ie de map win9x op m'n HD laat staan ?
En hoe kom ik in DOS ? Ik kan wel via Windows de MS Dos prompt krijgen, maar dan kan ik m'n HD niet formatteren.

Weet iemand raad ?

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:27
win me kan gewoon vanaf cd rom geinstalleerd worden.
format c: doen , in de bios instellen dat er als eerste vanaf de cd-rom opgestart moet worden, win me in de speler, puter opnieuw opstarten en installeren, even opletten want je krijgt de melding opstarten vanaf cd of hd als je niks kiest probeert hij volgens mij vanaf hd op te starten(waar niks opstaat) dus cd rom kiezen.(itz ze simpel)
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel de upgrade versie van ME (ook Windows 98 SE op cd staan...daar niet van)
Hoe kom ik in Dos ? :?

Verwijderd

sowieso dan voor de zekerheid ff een bootdisk maken in ME; die heeft cdromsupport dus dan kun je altijd bij de cabs.

Hoe je de win9x-dir op c: bewaart? Vanaf cd op andere partitie kopiëren, of bij alleen c: een bootdisk maken en na formatteren en reboot of vanaf cd installen of vanaf schijf door eerst met bootdisk cdromsupport te regelen en dan de directory CD:\WIN9X te copyen naar C:\WIN9X of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait stabiel ! :) :) :)

Ik heb gisteren nacht nog m'n HD geformateerd en Windows ME er op gezet en ben nu nog bezig effe alle drivers te installeren. Overklokken lukt ook al, hij draait nu al op 927 mhz (9 x 103) en wordt fully load maar 31(!) graden. Ik ga hem snel proberen nog wat hoger te krijgen... ;)

Echt wel beter !
Pagina: 1