Is het mogelijk om met een Compaq ML530 server de twee interne drive cages te koppelen, zodat ik het geheel kan aansluiten op één scsi raid controller poort?
Verwijderd
Maak eens een foto van wat je bedoelt? Normaal zit er 1 drive-cage in, de 2e bijplaatsen is optioneel en bestelbaar...
http://www.unitec.cz/produkty/ml530.htm
- ML530_maintenance_and_service_guide_eng.pdf
- ML530_quick_specs_eng.pdf
- ML530_server_setup_and_installation_guide_eng.pdf
http://www.unitec.cz/produkty/ml530.htm
- ML530_maintenance_and_service_guide_eng.pdf
- ML530_quick_specs_eng.pdf
- ML530_server_setup_and_installation_guide_eng.pdf
[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 10:11 ]
Heb even geen mogelijkheid om foto te maken...
De tweede (optionele) drive cage heb ik ook aangeschaft en geplaatst.
Nu wil ik drive cage 1 en drive cage 2 koppelen, zodat ik twaalf schijven kan configureren als één RAID5 set. Omdat ik een high performance raid controller heb gekocht (de Compaq 642) met één interne poort wil ik graag beide drive cages aansluiten op deze enkele raidcontroller poort.
De tweede (optionele) drive cage heb ik ook aangeschaft en geplaatst.
Nu wil ik drive cage 1 en drive cage 2 koppelen, zodat ik twaalf schijven kan configureren als één RAID5 set. Omdat ik een high performance raid controller heb gekocht (de Compaq 642) met één interne poort wil ik graag beide drive cages aansluiten op deze enkele raidcontroller poort.
Verwijderd
dan krijg je volgens mij id conflicten daar de hdd id's door de cage bepaald worden dus ik vrees dat het niet gaat lukken.
Na het lezen van de manuals (euss, bedankt!) en de verklaring van mash_man lijkt het er inderdaad op dat ik een raid controller met twee poorten nodig heb.
Misschien dat ik 'm nog kan ruilen ;-)
Bedankt voor de info.
Misschien dat ik 'm nog kan ruilen ;-)
Bedankt voor de info.
Verwijderd
De Compaq 642 kan ook maar 6 drives op de interne poort aansturen. Omruilen of de externe poort ombouwen dat hij naar binnen gaat - al weet ik dan niet in welke configuraties hij dan aangestuurd kan worden.
Benodigde naslag bij omruilen (productvergelijking): http://h18004.www1.hp.com...raycontrollers/index.htmlUtilizing both SCSI channels (1 internal and 1 external) of the SA-642 allows you to configure up to 20 hard drives (6 internal, 14 external) to store up to 2.9TB of storage per PCI slot.
offtopic:
2.9TB per PCI slot, oftewel nooit meer als 18TB
2.9TB per PCI slot, oftewel nooit meer als 18TB
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 10:48 ]
Bedankt voor alle info!
De 642 controller gaat retour en er komt een Compaq Smart Array 6402 voor in de plaats.
De 642 controller gaat retour en er komt een Compaq Smart Array 6402 voor in de plaats.
Verwijderd
Prijzig ($1,299.00), hij is 2x zo duur, vandaar dat ik hem niet direct linkte - maar hij leek mij ook adequaat als het toch lange termijn afschrijfbaar is ivm bedrijf.
Een ge1l dingetje, ben benieuwd wat hij over 3~5 jaar 2ehands kost
Succes ermee!
Een ge1l dingetje, ben benieuwd wat hij over 3~5 jaar 2ehands kost
Succes ermee!
Pagina: 1