Toon posts:

[XP] toegang tot NTFS beveiligde map?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren is bij mij WindowsXP gecrashed... *What's New?* 8)7 Terwijl ik toch gewoon netjes heb afgesloten.
Op zo'n manier dat bij het opstarten steeds op hetzelfde punt een BSOD optreedt en de PC opnieuw boot. Waarschijnlijk een corrupte driver of iets dergelijks.
Zelfs opstarten met 'Safe Mode' werkte niet en het is ook niet gelukt met de 'Recovery Console' iets te fixen. }:O
DUS heb ik maar een nieuwe installatie van XP gedaan zonder de partitie te wissen, want daar stonden nogal wat belangrijke dingen op, en daar had ik natuurlijk nog geen backup van gemaakt... :(
Alleen is nu dus het probleem dat ik niet bij de bestanden kan komen van de User directory die ik onder de oude installatie heb aangemaakt, lang leve NTFS voor de goede beveiliging van mijn gegevens!!!
Ik heb wel een manier gevonden om dit probleem te omzeilen, door gebruik te maken van een Windows2000 Installatie CD en daar dan de 'Recovery Console' van te gebruiken. Door een foutje in XP is het dan namelijk mogelijk wel bij de bestanden te komen. Groot nadeel van de 'RC' is alleen dat je voor het copieren geen wildcards kunt gebruiken en dus ieder bestandje handmatig moet veiligstellen. Een beetje omslachtig, arbeids intensief en zeker niet iets dat ik met dit weer wil doen. |:(
DUS, misschien is er iemand die weet hoe ik op een eenvoudigere manier de bestanden uit die map kan kopieren.
THNX, _/-\o_
Swam76

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je Admin bent, dan hoef je toch enkel de rechten over te nemen? Doe in de verkenner eens een rechtsklik op de map >> delen/beveiliging >> nog paar klikjes (weet zo nog niet uit hoofd .. zit hier achter een 2K bak :P ) >> rechten overnemen of iets in deze richting :)

Verder heeft dit niks met hardware te maken, vandaar de move Opslagmedia & I/O Controllers > Windows Operated Systems, compleet met een titeluitbreiding B)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 07-08-2003 10:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren inderdaad als Admin ingelogd, en geprobeerd de map te openen.
Maar ook toen kreeg ik een 'Access Denied' melding, misschien omdat ik was vergeten de rechten over te nemen. Zal het vanmiddag nog een keer proberen, zou in ieder geval enorm veel tijd schelen. Ik hoop alleen niet dat het systeem onderscheid maakt tussen de oude Admin en de nieuwe Admin.

Enuh wat die move betreft, ik zag het inderdaad iets te laat dat die beter onder Windows Operated Systems geplaatst had kunnen worden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je het vanmiddag gaat proberen: check dan ook even de WOS Frequently Asked Questions, onder de kopjes 'Hoe kan ik "advanced security settings" enablen in XP?' en 'Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?' :)

Trouwens welkom op GoT :)

Voor het geval je het je afvraagt: het waarom van een titeluitbreiding is uitgelegd in de WOS Policy bovenaan de topiclijst hier

En andere manieren om te kopieren: je zou bijv. een Knoppix CD kunnen gebruiken om te kopieren (of bijv. naar een FTP te uploaden). Maar take ownership en dan de rechten goedzetten is sneller :)

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 07-08-2003 12:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

F_J_K schreef op 07 August 2003 @ 12:01:
Als je het vanmiddag gaat proberen: check dan ook even de WOS Frequently Asked Questions, onder de kopjes 'Hoe kan ik "advanced security settings" enablen in XP?' en 'Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?' :)

Trouwens welkom op GoT :)

Voor het geval je het je afvraagt: het waarom van een titeluitbreiding is uitgelegd in de WOS Policy bovenaan de topiclijst hier

En andere manieren om te kopieren: je zou bijv. een Knoppix CD kunnen gebruiken om te kopieren (of bijv. naar een FTP te uploaden). Maar take ownership en dan de rechten goedzetten is sneller :)
kan je met knoppix bij die schijven komen dan, dat heb ik ook geprobeerd, maar ik zie heel die schijven nergens (zie me topic ntfs.sys)

[ Voor 4% gewijzigd door MixingMastersM op 07-08-2003 19:40 ]