Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.
Verwijderd
Welke IMAP server gebruik je? Ik heb met UW-Imap slechte ervaring als het gaat om grote mailboxen. Cyrus IMAP daarentegen doet dit een stuk beter.
Verwijderd
Ik gebruik Zelf ook een imapd server en outlook express.
Hij haalt echter niet de hele tijd alles op. Ik heb de synchronisation settings in outlook express aangepast zodat hij op new messages only staat. Dit zou het probleem op moeten lossen.
Hij haalt echter niet de hele tijd alles op. Ik heb de synchronisation settings in outlook express aangepast zodat hij op new messages only staat. Dit zou het probleem op moeten lossen.
We gebruiken de standaard sendmail en imapd zoals die bij Redhat meegeleverd werd.
Ik had al eens geexperimenteerd met de synchronisatie settings, maar had niet het idee dat dat hielp (de imapd las nog steeds het complete bestand).
Maar ik zal het vanmiddag nog eens uitproberen.
Ik had al eens geexperimenteerd met de synchronisatie settings, maar had niet het idee dat dat hielp (de imapd las nog steeds het complete bestand).
Maar ik zal het vanmiddag nog eens uitproberen.
Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.
Verwijderd
De standaard Imapd zal inderdaad wel UW-Imap zijn: die heeft alle berichten in 1 bestand staan. Cyrus heeft ieder mailtje in een eigen bestand, wellicht dat het scheelt (ik gebruik geen Outlook dus ik weet niet goed wat'ie precies aan Imap commando's verstuurd, worst case zal Cyrus alle bestanden lezen, al denk ik het niet omdat er ook een index file en een "seen" file bijgehouden wordt t.b.v. de client).