Toon posts:

Achterhalen op welke Netwerkswitch een poort is aangesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kan iemand mij een programma geven waarmee wij kunnen achterhalen op welke switch een gebruiker aangesloten is.

Op dit moment moeten wij doorgeven om welke aansluiting het gaat waar iemand op aangesloten is.

Hierna kan men nakijken om welke poort het gaat op de switch en kijken of de poort openstaat of niet.

Ik wil graag doormiddel van dit programma kunnen kijken om welke switch/poort dit gaat, wij hebben namelijk op dit moment geen mogelijkheden hiertoe op afstand.

En het schilt gewoon een hoop ellende en tijd. :9

Verwijderd

wat voor switchen ?

Verwijderd

beetje googler vind na een zoekactie tientallen sites met allerelij smaakjes

Verwijderd

Hmm dit gaat zeker niet met goedkope sweex switchjes....
Misschien dat 3com of cisco zo'n mogelijkheid in hun switches ingebouwd hebben.

Verwijderd

ik zie het probleem niet helemaal.... Als je vanuit het ws een trace doet kom je vanzelf het ip van de switch tegen.

En zoals gezegd; er zijn genoeg andere smaken om hier achter te komen. Vooralsnog vind ik dat je erg weinig info geeft en het lijkt erop dat je (nog) niet zelf hebt gezocht ....

en trouwens als het "tijd schilt" zou ik het eens aan de groentenboer vragen ;-)

Verwijderd

De budgetswitch methode:
- Men kijke naar de lampjes en onthoud welke branden
- men loopt naar PC en trekt de UTP los
- Men kijke naar de lampjes welke niet branden terwijl daarnet nog wél branden
- Conclusie: dat is de poort waarop men aangesloten zit op de switch.

Maar bij grotere netwerken wordt gewoon identificatie aan de kabel / op de PC gezet die zo aan de netwerkbeheerder doorgegeven kan worden (bijv. 1/3/12/5 -> veld 1, gebouw 3, kamer 25, poort 5)

De layman methode: Je zou een S.O.S. kunnen pingen en alle switches aflopen om te kijken welke in S.O.S. patroon netwerkactiviteit hebben volgens de leds...

Google eens op: " $merkswitch $modelswitch remote diagnostic "

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 10:25 ]

Verwijderd

Wat bedoel je eigenlijk precies ?

Of een poort open staat ? -> Deze kunen dus ook dicht staan ?

Tot nu toe begrijp ik:

Je wilt kunnen achterhalen op welke switch een poort is aangesloten.
Blijkbaar zijn er dus meerdere switches.

Misschien in de patchruimte ?

Mist meer dan een hoop informatie en de vraag is ook erg onduidelijk

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 12:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Eerst het mac adres zien te vinden m.b.v de arp tabel van de router. dan het mac adres zoeken op de switch. (Ik neem hierbij aan dat het allemaal managed routers en switches zijn)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 09:43:
Hallo,

Kan iemand mij een programma geven waarmee wij kunnen achterhalen op welke switch een gebruiker aangesloten is.

Op dit moment moeten wij doorgeven om welke aansluiting het gaat waar iemand op aangesloten is.

Hierna kan men nakijken om welke poort het gaat op de switch en kijken of de poort openstaat of niet.

Ik wil graag doormiddel van dit programma kunnen kijken om welke switch/poort dit gaat, wij hebben namelijk op dit moment geen mogelijkheden hiertoe op afstand.

En het schilt gewoon een hoop ellende en tijd. :9
Documenteer eerst maar eens je infra, dan heb je dit soort probs niet. Zo blijf je bezig met zoeken en progjes starten.

[ Voor 9% gewijzigd door KillerAce_NL op 07-08-2003 10:31 ]

Verwijderd

ff moeite voor je gedaan O-) solarwinds pingt eens in de zoveel tijd naar de gebruiker en registreerd dat mocht ie geen reactie krijgen dan geeft ie een melding... wel moet je zelf de zooi administratief bijhouden welke machine op welke poort zit..

ik weet niet of je switches traps kunnen gegereren anders kan je een iets uitgebreider prog nemen en dan heb je minder administratieve rompslomp :7 omdat die soft de switches op laag 3 en 4 uit kunnen lezen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 10:36 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 16:11

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 10:15:
Hmm dit gaat zeker niet met goedkope sweex switchjes....
Misschien dat 3com of cisco zo'n mogelijkheid in hun switches ingebouwd hebben.
M'n 'low-end' Catalyst 1900 heeft deze functie via de webinterface (Enterprise IOS)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Cisco kent natuurlijk het über progsel Cisco Works, 3Com Commworks, en zo heeft elke "respectabele" switch/router fabrikant er ongetwijfeld een variant op.
3Com monitoring
Cisco Works
Netgear monitoring
SMC network monitoring
HP Procurve monitoring
En ach, de rest kan je zelf ook opzoeken gaan ;)

Verwijderd

Sundead schreef op 07 August 2003 @ 11:31:
Cisco kent natuurlijk het über progsel Cisco Works, 3Com Commworks, en zo heeft elke "respectabele" switch/router fabrikant er ongetwijfeld een variant op.
3Com monitoring
Cisco Works
Netgear monitoring
SMC network monitoring
HP Procurve monitoring
bedoel ik 8)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Sundead schreef op 07 augustus 2003 @ 11:31:
3Com monitoring
Cisco Works
Netgear monitoring
SMC network monitoring
HP Procurve monitoring
Zie hierboven.
Bij CiscoWorks heet het usertracking en het is niet feilloos maar het werkt wel.
Zoals gezegd moet je daarvoor de specifieke management software aankopen van de producent.

Maar als je nou ff gewoon een goed systeem gebruikt om bij te houden

Het is trouwens wel een vaag teken dat je op dit moment nog geen database hebt waar je deze info in hebt :X
Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 10:18:
ik zie het probleem niet helemaal.... Als je vanuit het ws een trace doet kom je vanzelf het ip van de switch tegen.
Het management IP van een layer-2 switch met een IP trace naar het aangesloten workstation vinden :?
Dat wordt wat moeilijk 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Predator op 07-08-2003 12:30 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.