Toon posts:

[PHP/CMS] Thumbnails

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een CMS geschreven die nu prima draait. Met behulp van een richtext editor kunnen mensen een fotootje naast hun tekstjes plakken enzo, allemaal perfect.

Nu krijgen we de laatste tijd steeds meer vragen over het implementeren van een thumbnail-systeem.

Hoe denken jullie hierover? Welke methodes gebruiken jullie bij het creeeren van thumbnail-pagina's op juillie CMS-en?

Worden de foto's bijvoorbeeld d.m.v. FTP geupload, of via de browser (wat volgens mij veel werk is, aangezien het grote foto's zijn).

Gebruiken jullie GD (v2) of html om de thumbs te maken (traag, oke).. kortom: ik weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Het is een centraal CMS systeem dat draait onder meerdere websites op één dedicated server.

edit:
Ik weet trouwens niet of dit het goede forum is, misschien moet ie wel in Programming and webscripting? Zoja, kan die dan verplaatst worden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 09:44 ]

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Volgens mij is het beste en het simpelste van de gebruikers images te laten uploaden via de browser en daar thumbnailtjes van te maken dmv ImageMagick (wat een veel betere kwaliteit aflevert dan GD. Iemand toonde deze foto's:

Afbeeldingslocatie: http://jim.be/forum/images/junk/bmw_gd.jpg
met GD

Afbeeldingslocatie: http://jim.be/forum/images/junk/bmw_imagemagick.jpg
Met ImageMagick.

Allebei dezelfde foto met dezelfde bewerking)

If you can't beat them, try harder

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, heb even deze tutorial gevolgd. Werkt in principe perfect! Misschien dat één van jullie er wat aan heeft.

:EDIT:
Zit nu alleen nog met het probleem dat de bestanden met de volledige grootte geupload moeten worden naar de webserver. Als ik dit via de browser laat gebeuren, dan duurt het lang, gaan mensen denken dat het niet werkt, enz.

Zou het mogelijk zijn (en wil een provider dit) om een tweede FTP-account aan te maken binnen de root van het account, welke alleen maar rechten heeft op één directory?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 10:55 ]