Toon posts:

[98] schermresolutie staat vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb opnieuw win98 geinstalleerd. Alleen kan ik mijn schermresolutie niet veranderen. In het propertiesscherm blijft de resolutie op, 800x600 16bits staan.

Een standaard driver installeren heeft ook geen nut......

wie weet wat dit kan zijn? HELLUP

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
wat heb je voor beeldscherm ingesteld ?

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Al de drivers voor je videokaart geinstalleerd? In 98 worden er een heleboel niet standaard ondersteund.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
IIyama weer, zelfde gegevens als hiervoor. het lijkt of ie mijn grafische kaart niet gebruikt....

Verwijderd

IIyama is toch een monitor en geen videokaart. Bij het niet kunnen wijzigen van de resolutie is meestel inderdaad de oorzaak dat je de videokaart drivers nog niet hebt geinstalleerd.

Verwijderd

óf de monitor staat op één of andere "standaard monitor", met een INF file waarin staat dat hij maximaal 800x600x60Hz aankan.

Verwijderd

Topicstarter
DOM, DOM

ben vergeten dat ik in de tussen tijd een nieuwe kaart hebt gekocht, waarvan ik niet de driver heb geinstalleerd!!

Jongens harstikke bedankt voor de wake up call!!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet even de drivers voor je videokaart installeren. Daarna zal hij ook je monitor detecteren en kun je daar de juiste drivers voor installeren. Pas daarna kun je alle resoluties en refreshrates instellen. (en je zult merken dat alles ook opeens veel sneller gaat :))
Pagina: 1