Exchange 5.5 SP4 genereert mail

Pagina: 1
Acties:

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Wij hebben hier een WinNT4 machine staan met Option Pack4 (IIS4) en Exchange 5.5 SP4 daarop.
Internet Mail Connector geinstalleerd en daarna hebben we volgens de stappen aangeboden via MS 155216 uitgevoerd.
Alles werkt inprincipe, ware het niet dat ondanks onze routing table de mailserver wordt gebruikt als een soort relay server. De Queues voor outbound delivery en conversion lopen aardig rap op (20000 emails!!!). Wat er voor zorgt dat de C-Schijf (ondanks dat Exchange op D: is geïnstalleerd) zo snel volloopt dat ik daar niet meer tegen verwijderen kan...

Nu ben ik de volgende onderwerpen al tegengekomen, maar deze hebben nog niet voor de oplossing gezorgt...
MS 315687
MS 206968

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Wat je moet doen is het volgende:

Je vraagt de eigenschappen van de Internet Mail Connector. Je gaat naar het tabje routing. Zorg dat 'reroute incoming mail' blablabla aan staat. Kies 'routing restrictions' . Vink aan 'Hosts and clients with thes ip-addresses' en vul daar niets in. Je lokale netwerk hoeft toch niet te relayen. Restart de IMC en het is onmogelijk om te relayen.

[edit] Feitelijk als je dat eerste artikel goed had gelezen had je er ook uit kunnen komen maar ik heb me ook suf gezocht... Je zou toch zeggen dat als routing uitstaat je niet kunt relayen, helaas... 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Marlibica op 07-08-2003 09:00 ]

Sign here against sigs

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Je kunt op je ICM connector toch relay uitzetten.

Als deze dicht staat relay testen via telnet en zou het test resultaat moeten zijn dat je relay uit staat. Heb je de virtual SMTP serive van IIS ook aan?

• Marlibica

Marlibica

Nee. Dat werkt niet. Als je dan als reply adres in je mail client een adres invoert van iemand anders, dan krijgt die een mailtje dat er iets niet klopt... Toch ook een vorm van relay..

De virtual SMTP service bestaat dacht ik niet onder NT, je moet hem iig niet gebruiken. De IMC heeft zijn eigen SMTP. Onder W2k en exch2k is dat een ander verhaal. Maar daar staat relaying ook default uit.

[ Voor 36% gewijzigd door Marlibica op 07-08-2003 09:06 ]

Sign here against sigs

• Sepiroth
  • Laatst online: 23-02 10:17
Ik weet niet of je dit al hebt geprobeerd...

Ga naar connections in Microsoft Exchange Administrator dan naar connections en vervolgens naar het tabblad Routing. Selecteer hier "Reroute incoming SMTP mail" in het routing venster hieronder komt/staat je e-mail extensie (***.nl). Ga dan naar "Routing Ristrictions". Zet daar alleen een vinkje bij "Host and Clients with these IP addresses".
Je kan dan gewoon een IP opgeven dat geldig is binnen je netwerk, maar dit hoeft dacht ik niet.

Als dit niet werkt zou ik wel zeer snel een oplossing proberen te vinden anders wordt je e-mail verkeer dadelijk geblokkeerd door andere servers en kom je in een Black list terecht. En dan wordt het lastiger... Moet je gaan zeggen dat je server weer veilig is, en moet je eerst getest worden voordat je domein weer vrij gegeven worden. (Heb ik namelijk ook last van gehad :'( )

[edit]
... te laat, Marlibica was me voor |:(
[edit]

[ Voor 14% gewijzigd door Sepiroth op 07-08-2003 09:12 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Marlibica schreef op 07 August 2003 @ 09:02:
Nee. Dat werkt niet. Als je dan als reply adres in je mail client een adres invoert van iemand anders, dan krijgt die een mailtje dat er iets niet klopt... Toch ook een vorm van relay..

De virtual SMTP service bestaat dacht ik niet onder NT, je moet hem iig niet gebruiken. De IMC heeft zijn eigen SMTP. Onder W2k en exch2k is dat een ander verhaal. Maar daar staat relaying ook default uit.
dat het onder 2000 een ander verhaal is is bekend maar TS heeft ook IIS op zijn machine en deze kent toch ook in Windows NT 4 een virtual SMTP. Ik zou deze gewoon even checken.

trouwens in je IMC de relay dichtzetten zou afdoende moeten zijn.

• RemcoZ
Dank voor alle snelle respons!
Maar helaas, het mag niet baten... Zodra de 'Internet Mail Service'-service weer wordt gestart, loopt de outbound-queue weer vol (c:\exchsrvr\imcdata\out)...

Waar is zo'n BlackList eigenlijk te checken, dat is wel het laatste waar ik op wil staan.

• RemcoZ
Sterker: Ik kom er net achter dat de outbound-queue nog steeds groeit.
Zelfs na de wijziging dat 'Do not reroute SMTP-incoming mail' op 'uit' staat!

• Marlibica

Marlibica

Echt: dat Do not reroute SMTP blabla werkt niet! Het is dan nog steeds mogelijk om mail te relayen! Ik spreek vanuit schade en schande wijs worden en zo. Als je niet hebt gedaan wat we eerder hebben geschreven dan blijf je een open relay. Het is de door Microsoft aangegeven methode!

[edit]Do not reroute werkt iig maar deels. Zie eerder post.

[ Voor 11% gewijzigd door Marlibica op 07-08-2003 10:53 ]

Sign here against sigs

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kijk effe in XFOR: How to Help Secure the Internet Mail Service and Clean Up
Waarschijnlijk staat je queue nog helemaal vol

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RemcoZ
Pfew. Het grootste probleem is inmiddels opgelost.
Queue leeg, en wordt ook niet meer gevuld.
Nu is kunnen we wel mail wegsturen, maar niet ontvangen... :(

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-04 18:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Haal je mail zelf op, of wordt hij afgeleverd..
Al stel je niets in, als de IMC draait, dan kan je via smtp mail afleveren. Dat de excahnge server er misschien niets mee doet, das wat anders..
Hebb je je eigen domein wel als Inbound gesteld.. :?

• RemcoZ
Onze mail word afgeleverd. Mijn vermoeden is dat het ligt aan exchange. Aangezien we aan de firewall/router niets hebben veranderd. (welke in het verleden zonder problemen werkte)
De routing table hebben wel idd wel ingesteld...

Nogmaals dank aan de mensen hierboven! :)
Pagina: 1