Toon posts:

CPU idle software betrouwbaar onder XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

aangezien mijn CPU een hoge temperatuur had (rond de 60-70 graden) heb ik CPU Idle 6.0 geïnstalleerd. Deze zou in staat moeten zijn om de temperatuur van de processor te laten afnemen door de processor in een zogeheten idle positie te brengen op het moment dat er geen acties worden gevraagd van de processor.

Het klopt, de temperatuur is omlaag gebracht naar 45 graden, wat acceptabel is. Mijn vraag nu is: heeft iemand ervaring met dit programma en is dit technisch daadwerkelijk mogelijk?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
CPU Idle werkt.... dat is zeker: de temperaturen dalen serieus; maar je moet er rekening mee houden dat als je pc full-load draait, CPU-idle ook niets meer kan uitrichten.

CPU Idle detecteert de idle-cyclussen van de cpu en laat de cpu in plaats daarvan andere commando's uitvoeren die minder temperatuurverhogend zijn.
(Een cpu doet nl nooit niets!)

[ Voor 4% gewijzigd door the_stickie op 07-08-2003 05:54 . Reden: typos ]

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 19:02
Over CPUidle is heel veel te vinden: http://search.gathering.t....php/find/keyword/cpuidle

Verwijderd

Topicstarter
ok, thanks, ik weet genoeg, topic mag wat mij betreft dicht..:)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 19:02
Je mag voortaan de search zelf ook wel gebruiken hoor :X

Verwijderd

Topicstarter
Had ik gedaan, maar kon wel veel vinden over CPU idle in het algemeen, maar niet of het prgramma ook daadwerkelijk betrouwbaar is

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan is proberen altijd nog een goede manier om te zien of het in jouw geval geldt, wat je dus al gedaan had dus veel meer kunnen we er niet van maken denk ik ;)

Maar goed, slotje dus (dit hoort in Software Algemeen maar verplaatsen lijkt me niet nodig)

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 07-08-2003 09:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.