Toon posts:

[WinXP] Data recovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb het volgende probleem.
Na een crash van Windows XP wilde ik deze op dezelfde schijf herinstalleren.
Na het opstarten van de windows xp cd ben ik gekomen aan het menuutje waar je kan opgeven op welke schijf/partitie je deze wil installeren.
Nu heb ik in alle haast per ongeluk mijn externe 120 Gb (USB) harde schijf geselecteerd er van uitgaande dat dit mijn ‘C’-schijf was.
Hier heb ik de partitie verwijderd en ben weeer terug in het menu waar deze nu als unformatted (RAW) staat gemerkt. Hier kwam ik tot mij schrik achter dit de verkeerde schijf was met erg waardevolle data.
Ik heb dus geen nieuwe partitie of wast dan ook aangemaakt maar kan de schijf omdat hij dus ‘unformatted is’ niet meer lezen.

Ik wil mijn data dus erg graag terug hebben. Heeft iemand eenzelfde soort probleem gehad en weet hoe je dit kan oplossen?
Ik zou er erg mee geholpen zijn !
Zover ik weet was het een normale FAT32 schijf.

Alvast voor de hulp.

Marc

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
er zijn tools om die data terug te krijgen... zoals easyrecovery pro ed...
je zal naar zoiets moeten grijpen.

de kans dat je het gootste deel van de data terugwint vergroot als je enkel een quick format hebt gedaan.

schrijf vooral _niets_ op die schijf!!!!

ps: kijk ff op de search van het forum; dit probleem moet al vaker aan bod gekomen zjn!

[ Voor 16% gewijzigd door the_stickie op 07-08-2003 06:07 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik heb al een aantal keer met succes GetDataBack gebruikt. Gewoon even rustig laten draaien en je zal verbaast zijn wat er allemaal nog gevonden wordt!

Wees consequent, maar niet altijd

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Die schijf iig nu loskoppelen, en niet meer aankoppelen tenzij je zeker weet dat er niks op geschreven kan worden. Liefst een draaiende installatie eraan hangen, en dan idd GetDataBack gebruiken.

Heb zelf ervaring met Lost&Found (geen NTFS, redelijk), EasyRecovery Pro (traag, vindt weinig) en tools van Winternals (Diskcommander). Van alle was GetDataBack de snelste, en gaf het beste resultaat.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Thanx luitjes. Uiteindelijk is het R-studio geworden die het helemaal klaarspeelde. Die andere in mijn geval niet of maar gedeeltelijk...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom op GoT! :)
Ik ben blij dat het gelukt is. Die tips stonden trouwens naast de GOTsearch ook in de FAQ's van Software Algemeen en Opslagmedia & I/O Controllers. Maar goed, het is opgelost. Ik pas trouwens voor de search je topictitel iets aan zodat je OS er ook bij staat, net als bij alle andere topics hier in WOS :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1