Toon posts:

Geluid regelaar(bass (lagegeluiden))

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een goede geluids regelaar,

Waarom:
Mijn moeder, broer zitten altijd te zeuren dat mijn bass te hoog staat,
hier ben ik zat van en ik kan dus zelf niet via mijn geluids regalaar van
MS-windows XP niet de bass regelen,

dus heeft iemand een goed progie voor me?

met vriendelijke groeten
Micra

Verwijderd

ik kan dus zelf niet via mijn geluids regalaar van
MS-windows XP niet de bass regelen
Huh?

Configuratie > Geluiden en audioapparaten > tabblad volume: Geavanceerd > er opent nieuw venster: "Hoofdvolume"

Opties > geavanceerde volumeregelingen aanvinken > er komt een selectbutton onder hoofdvolume: "Geavanceerd", klik hierop: eropent een nieuw venster: "Geavanceerde instellingen van Hoofdvolume, daaronder zit een area met "Toonregeling" met 2 aparte schuiven voor treble en bass.

Welke geluidskaart heb je? Gaat het om alle geluiden of hoofdzakelijk spellen, muziek, films (kies uit)...

Verwijderd

Deze optie is niet altijd te regelen. Welke speakers gebruik je? Zit daar geen bass-regelaar op? Anders de equaliser van Winamp gebruiken, is niet de beste... maar ach.... dat gezeur van moeders/zusjes is ook niet alles ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nope ik heb dus die optie niet..
ik heb een speakers set:
2luidsprekers + subwoofer
en is niet teregelen... (dus misschien dat ik een andere moet kopen?)

Verwijderd

Je zou een potmeter op de subwoofer kunnen zetten (wáár is afhankelijk van de setup en interne werking/opbouw)...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 14:15:
Je zou een potmeter op de subwoofer kunnen zetten (wáár is afhankelijk van de setup en interne werking/opbouw)...
Hmm.. hoeveel kost tegenwoordig een setje goeie speakers nu nog? (als je niet teveel eisen stelt he)

Verwijderd

zit er achter op die sub niks??
Anders via winamp de equalizer of mediaplayer gebruiken wat er hierboven al gezegd is.

http://home.wanadoo.nl/richievink/mixvibespro.exe daar kun je ook de bass mee killen en verlagen. Heb hem geupload voor een ander topic misschien ook wat voor jou.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 15:20 ]

Verwijderd

El cheapo geluidskaarten hebben idd geen EQ. Eigenlijk ben ik opzoek naar een soort virtual audio driver, die alles eerst door een DSP stuurt en vervolgens naar een echte soundcard. Zelf wil ik em gaan gebruiken voor stereo expansion, compression enzo, maar jij kan het gebruiken voor een EQ

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 23:40:
El cheapo geluidskaarten hebben idd geen EQ. Eigenlijk ben ik opzoek naar een soort virtual audio driver, die alles eerst door een DSP stuurt en vervolgens naar een echte soundcard. Zelf wil ik em gaan gebruiken voor stereo expansion, compression enzo, maar jij kan het gebruiken voor een EQ
Waarom wil je daar een virtuele geluidskaart voor maken?
Is geloof ik vrij ingewikkeld, ik weet dat 'Total Recorder' dit principe gebruikt. Is verder ook het enige programma dat ik ken die zo werkt.

In de meeste programma's zitten wel funties voor plug ins, VST DirectX etc.
Is dat niet voldoende? Op jouw manier word ook echt ALLES bewerkt door je driver dus ook games.
Dit heeft ook vaak een negatieve invloed op je systeem performace.

Verwijderd

Topicstarter
mmM dat programma van je bmwpower
dat is echt een heel mix grogramma
maar daar kan ik mijn muziek niet mee afspelen zoals ik in winamp wil doen

Verwijderd

maar daar kan ik mijn muziek niet mee afspelen zoals ik in winamp wil doen
Waarom gebruik je de mixer / equalisers van WinAmp dan niet als het probleem zich voornamelijk voordoet bij muziek afspelen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 09:33:
[...]
Waarom gebruik je de mixer / equalisers van WinAmp dan niet als het probleem zich voornamelijk voordoet bij muziek afspelen?
Ja, lijkt mij ook de beste oplossing...

Verwijderd

als je nforce bordje hebt heb je software met een goede equaliser.

Verwijderd

Topicstarter
mmmM :s
het werkt niet op die manier bij mij,

maar laat dit maar ;)
heb al een nieuwe set boxen gekocht
Pagina: 1